Berta Sándor
Drónellenes rendszerek a londoni repülőtereken
Két nagy légikikötő illetékesei is azonnali intézkedéseket foganatosítottak.
Amint arról beszámoltunk, december 20-án lezárták Gatwick repülőteret, amely London második legnagyobb forgalmú légikikötője. Az intézkedésre azért került sor, mert Gatwick közvetlen környékén és a repülőtér légterében is több robotrepülőgépet észleltek. A brit polgári repülésügyi törvények közforgalmú légikikötők egy kilométeres körzetében tiltják pilóta nélküli légi járművek reptetését. A forgalom később megindult, de azután ismét drónokat láttak Gatwick közelében és újból lezárták a repülőteret. Később kiderült, hogy összesen 40-szer észleltek robotrepülőgépet a légikikötő felett és azt emiatt 33 órán át zárva kellett tartani.
Mind Gatwick, mind a legnagyobb londoni repülőtér, a Heathrow vezetői úgy döntöttek, hogy megfelelő védelmi rendszereket szereznek be, hogy a pilóta nélküli légi járművek többé ne zavarhassák meg a forgalmat. Gatwick zavarórendszert bérelt ki a brit fegyveres erőktől. A megoldás a Rafael izraeli hadiipari konszern által kifejlesztett Drone Dome lett, amely négy radarral dolgozik és a hatótávolsága 3-10 kilométer. A Drone Dome kiegészíthető lézerrel is, amely a felfedezett drónokat megsemmisíti.
A brit hadsereg tavaly nyáron szerezte be a rendszert. A Gatwick légikikötő 5 millió fontot költ robotrepülőgép-zavaró rendszer beszerzésére, míg a Heathrow illetékesei szintén jelezték, hogy hasonló technológiát vásárolnak. Nagy-Britanniában 2014 hat olyan esemény volt, amelyben pilóta nélküli légi járművek voltak érintettek, 2015-ben már 29, 2016-ban 71, míg 2017-ben 93. Liz Sugg illetékes miniszter egyeztetésre hívta a legnagyobb brit repülőterek vezetőit.
Amint arról beszámoltunk, december 20-án lezárták Gatwick repülőteret, amely London második legnagyobb forgalmú légikikötője. Az intézkedésre azért került sor, mert Gatwick közvetlen környékén és a repülőtér légterében is több robotrepülőgépet észleltek. A brit polgári repülésügyi törvények közforgalmú légikikötők egy kilométeres körzetében tiltják pilóta nélküli légi járművek reptetését. A forgalom később megindult, de azután ismét drónokat láttak Gatwick közelében és újból lezárták a repülőteret. Később kiderült, hogy összesen 40-szer észleltek robotrepülőgépet a légikikötő felett és azt emiatt 33 órán át zárva kellett tartani.
Mind Gatwick, mind a legnagyobb londoni repülőtér, a Heathrow vezetői úgy döntöttek, hogy megfelelő védelmi rendszereket szereznek be, hogy a pilóta nélküli légi járművek többé ne zavarhassák meg a forgalmat. Gatwick zavarórendszert bérelt ki a brit fegyveres erőktől. A megoldás a Rafael izraeli hadiipari konszern által kifejlesztett Drone Dome lett, amely négy radarral dolgozik és a hatótávolsága 3-10 kilométer. A Drone Dome kiegészíthető lézerrel is, amely a felfedezett drónokat megsemmisíti.
A brit hadsereg tavaly nyáron szerezte be a rendszert. A Gatwick légikikötő 5 millió fontot költ robotrepülőgép-zavaró rendszer beszerzésére, míg a Heathrow illetékesei szintén jelezték, hogy hasonló technológiát vásárolnak. Nagy-Britanniában 2014 hat olyan esemény volt, amelyben pilóta nélküli légi járművek voltak érintettek, 2015-ben már 29, 2016-ban 71, míg 2017-ben 93. Liz Sugg illetékes miniszter egyeztetésre hívta a legnagyobb brit repülőterek vezetőit.