Berta Sándor
Idővel a viselhető termékek veszik át az okostelefonok helyét
Az összehajtható kijelző és az 5G kapcsolatok általánossá válása teljesen új termékek és üzleti modellek megjelenéséhez fog vezetni.
Walter Ji, a Huawei nyugat-európai vezetője úgy vélte, hogy a 2019-re tervezett összehajtható kijelzős okostelefonok funkcióját néhány éven belül az okosórák és más viselhető termékek válthatják majd fel. "Eddig ugyan nem értékesítettek nagy számban viselhető termékeket, például okosórákat, de a koncepció talán változni fog az 5G megjelenésével és a mesterséges intelligencia továbbfejlesztésével. Ezen eszközök nem csupán az embereknek lehetnek hasznos kiegészítők, hanem akár a háziállatoknak vagy a mezőgazdaságban a haszonállatoknak is."
"A következő 5-10 esztendőben továbbra is lesznek okostelefonok, talán változik majd a formájuk. Korábban már láttuk, hogyan alakultak át a funkciótelefonok nagy képernyős modellekké. Jövőre érkeznek az összehajtható kijelzős készülékek és talán néhány év múlva a viselhető termékek fogják átvenni az okostelefonok funkcióit. Ez akkor következhet be, ha elhelyezhető lesz egy képernyő a csuklón. De ennél is fontosabb lesz a felhasználói tapasztalat, ami független lesz attól, hogy egy okostelefonról, viselhető termékről vagy a dolgok internetéről lesz szó. A holnap innovációért a hardver és a szoftver közösen felel majd" - jelentette ki a menedzser.
Walter Ji hozzátette, hogy napjainkban elsősorban fotókat osztanak meg az emberek a közösségi oldalakon, holnap már videókat fognak, az 5G megjelenése pedig egy olyan hálózatba kötöttséget jelent majd, amilyet még soha nem tapasztalhattak meg a felhasználók. Szintén számít, hogy a fogyasztók számára folyamatosan egyre olcsóbb az adatok továbbításának költsége. A Huawei első 5G-kompatibilis okostelefonja egyébként várhatóan jövőre jelenik meg. A cég nyugat-európai vezetője rámutatott arra is, hogy az okosszemüvegek koncepciója eddig azért nem volt sikeres, mert a felhasználói élmény nem voltak megfelelő, de ettől még a jövőben ezen lehet javítani.
"Nagyon örültünk annak, amikor megelőztük az Apple-t és mi váltunk a második legnagyobb okostelefon-gyártóvá. Kifizetődött, hogy annyit fektettünk be a felhasználói tapasztalatokba és a kutatás-fejlesztésbe. A saját chipjeinkkel dolgozunk és nagy előrelépést értünk el a szoftverfejlesztés területén is. De nem az a célunk, hogy ezt a pozíciót megtartsuk, hanem hogy tovább haladjunk egyre feljebb. Az a célunk, hogy az amerikai piac nélkül is globális piacvezetők legyünk. Ebben a folyamatban Európa nagyon fontos nekünk. Kínában már évek óta piacvezetők vagyunk a Honor márkánkkal közösen, a piaci részesedésünk több mint 30 százalék, Európában pedig több mint 20 százalék" - ecsetelte a menedzser.
Az okosórák használhatóságát az apró kijelző korlátozza, hajlítható verzióban máris új világok nyílnának meg
Walter Ji hangsúlyozta, hogy egy európai és egy kínai ember teljesen másként használja az okostelefonját. Kínában a vásárlók több mint 90 százaléka azt akarja, hogy az eszköze mindig online legyen és fogadhassa az információkat, emellett egyszerre több alkalmazást használnak. Mindez oda vezet, hogy a készülékeiknek nagyobb akkumulátorra van szükségük. Az európaiak 40 százaléka viszont nem szeretné, hogy mindig az okostelefonjához legyen kötve.
A Huawei nyugat-európai vezetője végül kitért arra, hogy az 5G-ben rejlő lehetőségek lenyűgözőek, s szerinte a szabvány meg fogja változtatni a világot és a társadalmat. Amennyiben ma megnézzük a vállalatokat, akkor napjainkban szinte csak arról van szó, hogy miként tudják a digitalizálás segítségével hatékonyabbá tenni a folyamataikat. Az 5G-nek köszönhetően a digitalizálás mindenütt jelen lesz és a szabvány számos új üzleti modellt tesz majd lehetővé. Az 5G nem lesz összehasonlítható sem a 3G, sem a 4G szabványokkal, mert az emberek a segítségével az életüket fogják digitalizálni.
Walter Ji, a Huawei nyugat-európai vezetője úgy vélte, hogy a 2019-re tervezett összehajtható kijelzős okostelefonok funkcióját néhány éven belül az okosórák és más viselhető termékek válthatják majd fel. "Eddig ugyan nem értékesítettek nagy számban viselhető termékeket, például okosórákat, de a koncepció talán változni fog az 5G megjelenésével és a mesterséges intelligencia továbbfejlesztésével. Ezen eszközök nem csupán az embereknek lehetnek hasznos kiegészítők, hanem akár a háziállatoknak vagy a mezőgazdaságban a haszonállatoknak is."
"A következő 5-10 esztendőben továbbra is lesznek okostelefonok, talán változik majd a formájuk. Korábban már láttuk, hogyan alakultak át a funkciótelefonok nagy képernyős modellekké. Jövőre érkeznek az összehajtható kijelzős készülékek és talán néhány év múlva a viselhető termékek fogják átvenni az okostelefonok funkcióit. Ez akkor következhet be, ha elhelyezhető lesz egy képernyő a csuklón. De ennél is fontosabb lesz a felhasználói tapasztalat, ami független lesz attól, hogy egy okostelefonról, viselhető termékről vagy a dolgok internetéről lesz szó. A holnap innovációért a hardver és a szoftver közösen felel majd" - jelentette ki a menedzser.
Walter Ji hozzátette, hogy napjainkban elsősorban fotókat osztanak meg az emberek a közösségi oldalakon, holnap már videókat fognak, az 5G megjelenése pedig egy olyan hálózatba kötöttséget jelent majd, amilyet még soha nem tapasztalhattak meg a felhasználók. Szintén számít, hogy a fogyasztók számára folyamatosan egyre olcsóbb az adatok továbbításának költsége. A Huawei első 5G-kompatibilis okostelefonja egyébként várhatóan jövőre jelenik meg. A cég nyugat-európai vezetője rámutatott arra is, hogy az okosszemüvegek koncepciója eddig azért nem volt sikeres, mert a felhasználói élmény nem voltak megfelelő, de ettől még a jövőben ezen lehet javítani.
"Nagyon örültünk annak, amikor megelőztük az Apple-t és mi váltunk a második legnagyobb okostelefon-gyártóvá. Kifizetődött, hogy annyit fektettünk be a felhasználói tapasztalatokba és a kutatás-fejlesztésbe. A saját chipjeinkkel dolgozunk és nagy előrelépést értünk el a szoftverfejlesztés területén is. De nem az a célunk, hogy ezt a pozíciót megtartsuk, hanem hogy tovább haladjunk egyre feljebb. Az a célunk, hogy az amerikai piac nélkül is globális piacvezetők legyünk. Ebben a folyamatban Európa nagyon fontos nekünk. Kínában már évek óta piacvezetők vagyunk a Honor márkánkkal közösen, a piaci részesedésünk több mint 30 százalék, Európában pedig több mint 20 százalék" - ecsetelte a menedzser.
Az okosórák használhatóságát az apró kijelző korlátozza, hajlítható verzióban máris új világok nyílnának meg
Walter Ji hangsúlyozta, hogy egy európai és egy kínai ember teljesen másként használja az okostelefonját. Kínában a vásárlók több mint 90 százaléka azt akarja, hogy az eszköze mindig online legyen és fogadhassa az információkat, emellett egyszerre több alkalmazást használnak. Mindez oda vezet, hogy a készülékeiknek nagyobb akkumulátorra van szükségük. Az európaiak 40 százaléka viszont nem szeretné, hogy mindig az okostelefonjához legyen kötve.
A Huawei nyugat-európai vezetője végül kitért arra, hogy az 5G-ben rejlő lehetőségek lenyűgözőek, s szerinte a szabvány meg fogja változtatni a világot és a társadalmat. Amennyiben ma megnézzük a vállalatokat, akkor napjainkban szinte csak arról van szó, hogy miként tudják a digitalizálás segítségével hatékonyabbá tenni a folyamataikat. Az 5G-nek köszönhetően a digitalizálás mindenütt jelen lesz és a szabvány számos új üzleti modellt tesz majd lehetővé. Az 5G nem lesz összehasonlítható sem a 3G, sem a 4G szabványokkal, mert az emberek a segítségével az életüket fogják digitalizálni.