Berta Sándor
Akadályozza az olcsó tinták használatát az Epson
A gyártó termékeiben egy frissítés óta kizárólag eredeti tintákat lehet alkalmazni.
Az Epson korábban kiadott egy szoftverjavítást a tintasugaras nyomtatóihoz és a multifunkciós készülékeihez, amellyel néhány hibát akart befoltozni. Azonban az intézkedésnek volt egy plusz hozadéka is: annak feltelepítése után már nem voltak használhatók az utántöltött vagy olcsó tintapatronok. Ez utóbbiról viszont a frissítés leírásában egyetlen szó sem szerepelt. Az Electronic Frontier Foundation (EFF) a gyakorlat miatt a texasi államügyészséghez fordult és többek között azt vetette az Epson szemére, hogy megtévesztette a fogyasztókat, ami a helyi fogyasztóvédelmi törvény alapján jogsértő.
A kiadott szoftverfrissítés minden olyan tintasugaras nyomtatót és multifunkciós készüléket érintett, amelyet a társaság 2016 vége és 2017 augusztusa között dobott piacra. Ken Paxton, az EFF jogásza levélben hívta fel az esetre a figyelmet, s a szervezet felszólította a más amerikai szövetségi államokban élő felhasználókat, hogy jelentkezzenek, ha őket is érinti a probléma, hogy az ő keresetüket is be lehessen nyújtani az ügyészséghez vagy csatolni lehessen a meglévő beadványhoz.
Az ilyen jellegű intézkedésekkel azért is károsak, mert alkalmasak arra, hogy a felhasználókat arra ösztönözzék, hogy ne telepítsék fel a frissítéseket, ami által sebezhetők maradhatnak az adott termékek - különösen akkor, ha a helyi hálózathoz vagy az internethez vannak csatlakoztatva. Ahogy Cory Doctorow, az EFF tagja fogalmazott: azzal, hogy az Epson visszaélt a frissítési mechanizmussal, mindenki biztonságát veszélyeztette.
Szeptember végén írtunk arról, hogy a Hewlett-Packard megegyezett a felperesekkel egy hasonló ügyben, amelynek az előzményei 2016-ig nyúltak vissza. A gyártó letiltotta a harmadik féltől származó kellékeket és a nyomtatóinak fimware-jeibe beprogramozott egy lejárati dátumot. Ez utóbbinak köszönhetően, ha valaki egy harmadik féltől származó tintapatront használt a tintasugaras nyomtatójában, akkor 2016. szeptember 13. után olyan hibajelzést kapott, amely szerint az adott tintapatron hibás és tovább nem használható. A per megegyezéssel zárult, de valójában a társaság veszített, hiszen 1,5 millió dollár kártérítést kell fizetnie az ügyfeleknek és a perköltségek is a vállalatot terhelik.
Az Epson korábban kiadott egy szoftverjavítást a tintasugaras nyomtatóihoz és a multifunkciós készülékeihez, amellyel néhány hibát akart befoltozni. Azonban az intézkedésnek volt egy plusz hozadéka is: annak feltelepítése után már nem voltak használhatók az utántöltött vagy olcsó tintapatronok. Ez utóbbiról viszont a frissítés leírásában egyetlen szó sem szerepelt. Az Electronic Frontier Foundation (EFF) a gyakorlat miatt a texasi államügyészséghez fordult és többek között azt vetette az Epson szemére, hogy megtévesztette a fogyasztókat, ami a helyi fogyasztóvédelmi törvény alapján jogsértő.
A kiadott szoftverfrissítés minden olyan tintasugaras nyomtatót és multifunkciós készüléket érintett, amelyet a társaság 2016 vége és 2017 augusztusa között dobott piacra. Ken Paxton, az EFF jogásza levélben hívta fel az esetre a figyelmet, s a szervezet felszólította a más amerikai szövetségi államokban élő felhasználókat, hogy jelentkezzenek, ha őket is érinti a probléma, hogy az ő keresetüket is be lehessen nyújtani az ügyészséghez vagy csatolni lehessen a meglévő beadványhoz.
Az ilyen jellegű intézkedésekkel azért is károsak, mert alkalmasak arra, hogy a felhasználókat arra ösztönözzék, hogy ne telepítsék fel a frissítéseket, ami által sebezhetők maradhatnak az adott termékek - különösen akkor, ha a helyi hálózathoz vagy az internethez vannak csatlakoztatva. Ahogy Cory Doctorow, az EFF tagja fogalmazott: azzal, hogy az Epson visszaélt a frissítési mechanizmussal, mindenki biztonságát veszélyeztette.
Szeptember végén írtunk arról, hogy a Hewlett-Packard megegyezett a felperesekkel egy hasonló ügyben, amelynek az előzményei 2016-ig nyúltak vissza. A gyártó letiltotta a harmadik féltől származó kellékeket és a nyomtatóinak fimware-jeibe beprogramozott egy lejárati dátumot. Ez utóbbinak köszönhetően, ha valaki egy harmadik féltől származó tintapatront használt a tintasugaras nyomtatójában, akkor 2016. szeptember 13. után olyan hibajelzést kapott, amely szerint az adott tintapatron hibás és tovább nem használható. A per megegyezéssel zárult, de valójában a társaság veszített, hiszen 1,5 millió dollár kártérítést kell fizetnie az ügyfeleknek és a perköltségek is a vállalatot terhelik.