Gyurkity Péter
Vezet az Apple a p2p-fizetéseknél
Az elégedettség magasabb, ám egyik szolgáltatás sem éri el az optimális szintet.
A különböző mobilfizetési platformok számára a p2p-, vagyis a regisztrált tagok közötti gyors és egyszerű átutalások lehetővé tétele kiemelt fontosságú, hiszen itt kínálkozik esély a további terjeszkedésre. Nem véletlen, hogy ma már a Google és a Facebook is megjelenik itt, a tengerentúlon pedig a piackutató cégek is igyekeznek jobban felmérni, hogy a felhasználók mennyire elégedettek az egyes megoldásokkal. Most egy ilyen anyag eredményeit vehetjük szemügyre.
A Consumer Reports hivatalos oldalán tették közzé az első ilyen jelentést, amelyben a nagyobb p2p-fizetési szolgáltatásokat veszik sorra, legalábbis ami a vásárlói (felhasználói) visszajelzéseket illeti. Ebből kiderül, hogy az Apple Pay vezeti a listát, hiszen az elterjedtség kivételével minden egyéb szempont alapján jól teljesít a platform. A felhasználók elégedettek az adatok ellenőrzésével, az azonosítási eljárással, a bizalmas információk kezelésével (ez érdekes lehet annak tudatában, hogy a céget és annak szoftverét sok kritika érte a lehallgatások kapcsán), de a biztonság és a vásárlói támogatás területén sem látni különösebb gondokat. Ezzel az Apple szolgáltatása 76 pontot ért el, ami az első helyet jelentette, ám a „kitűnő” minősítést még ezzel az eredménnyel sem sikerült elérniük.
A második helyre a Venmo futott be, amely az USA-ban meglehetősen ismert névnek számít. Náluk már az adatok bizalmas és biztonságos kezelése szempontjából nem teljesen egyértelmű a kép (legalábbis a felhasználói visszajelzések alapján), míg az elterjedtség terén egyértelműen jobban szerepelnek. A Square Cash App és a Facebook Messenger szintén kedvező eredményt mutathat fel, ők a harmadik és a negyedik helyet kaparintották meg, bár az adatkezelés és a Facebook vásárlói támogatása esetében már látunk negatív reakciókat. Az ötödik helyezett Zelle app a vásárlói támogatás területén áll a legjobban, míg a biztonság és az adatkezelés kevésbé kellemes számokat produkált, ami figyelmeztető jel a cég számára.
Az előrejelzések szerint idén már csaknem 80 millió amerikai tervezi a p2p-mobilfizetési platformok használatát, ez 24 százalékos növekedés lenne a tavalyi eredményhez képest, a növekedés tehát egyértelmű. Számunkra az a fő kérdés, hogy Európában ezt mennyiben másoljuk majd le az elkövetkező években.
A különböző mobilfizetési platformok számára a p2p-, vagyis a regisztrált tagok közötti gyors és egyszerű átutalások lehetővé tétele kiemelt fontosságú, hiszen itt kínálkozik esély a további terjeszkedésre. Nem véletlen, hogy ma már a Google és a Facebook is megjelenik itt, a tengerentúlon pedig a piackutató cégek is igyekeznek jobban felmérni, hogy a felhasználók mennyire elégedettek az egyes megoldásokkal. Most egy ilyen anyag eredményeit vehetjük szemügyre.
A Consumer Reports hivatalos oldalán tették közzé az első ilyen jelentést, amelyben a nagyobb p2p-fizetési szolgáltatásokat veszik sorra, legalábbis ami a vásárlói (felhasználói) visszajelzéseket illeti. Ebből kiderül, hogy az Apple Pay vezeti a listát, hiszen az elterjedtség kivételével minden egyéb szempont alapján jól teljesít a platform. A felhasználók elégedettek az adatok ellenőrzésével, az azonosítási eljárással, a bizalmas információk kezelésével (ez érdekes lehet annak tudatában, hogy a céget és annak szoftverét sok kritika érte a lehallgatások kapcsán), de a biztonság és a vásárlói támogatás területén sem látni különösebb gondokat. Ezzel az Apple szolgáltatása 76 pontot ért el, ami az első helyet jelentette, ám a „kitűnő” minősítést még ezzel az eredménnyel sem sikerült elérniük.
A második helyre a Venmo futott be, amely az USA-ban meglehetősen ismert névnek számít. Náluk már az adatok bizalmas és biztonságos kezelése szempontjából nem teljesen egyértelmű a kép (legalábbis a felhasználói visszajelzések alapján), míg az elterjedtség terén egyértelműen jobban szerepelnek. A Square Cash App és a Facebook Messenger szintén kedvező eredményt mutathat fel, ők a harmadik és a negyedik helyet kaparintották meg, bár az adatkezelés és a Facebook vásárlói támogatása esetében már látunk negatív reakciókat. Az ötödik helyezett Zelle app a vásárlói támogatás területén áll a legjobban, míg a biztonság és az adatkezelés kevésbé kellemes számokat produkált, ami figyelmeztető jel a cég számára.
Az előrejelzések szerint idén már csaknem 80 millió amerikai tervezi a p2p-mobilfizetési platformok használatát, ez 24 százalékos növekedés lenne a tavalyi eredményhez képest, a növekedés tehát egyértelmű. Számunkra az a fő kérdés, hogy Európában ezt mennyiben másoljuk majd le az elkövetkező években.