Berta Sándor
Elkészíti a repülőgépei digitális másolatait a Lufthansa
A légitársaság azt reméli, hogy hatékonyabbá teheti a repülőgépei karbantartását.
A Lufthansa Technik kifejlesztett egy új rendszert, amelynek keretében elkészítik mindegyik repülőgépnek a digitális másolatát - erről Johannes Bussmann, a cég vezetője beszélt. A koncepciót már más ágazatokban is alkalmazzák új szabványként.
Az úgynevezett Aviatarhoz elkészítik mindegyik repülőgép és minden egyes alkatrész digitális másolatát, melyek össze is vannak kötve egy valódi repülőgéppel és annak alkatrészeivel. Ehhez a madarat szenzorokkal és rengeteg mérőeszközzel szerelik fel, így az információk valós időben továbbíthatók. A Lufthansa egyik munkatársa ezzel kapcsolatban elmondta, hogy tökéletesen látható, hogy milyen állapotban vannak az adott repülőgépek és azok egyes alkatrészei. Utóbbiak állapotát a különböző színkódok jelölik. A zöld jelzi, hogy minden rendben van, a sárga, hogy valami probléma lehet, míg a piros szín esetén azonnali beavatkozás szükséges. A rendszerrel az üzemzavarok is felismerhetők - még a bekövetkezésük előtt, azaz prediktíven végezhető a szervízelés.
A menedzser felhívta a figyelmet arra, hogy a platform használatával kapcsolatban néhány dolgot még tisztázni kell, többek között azt, hogy kinek a tulajdonát képezik a folyamat során kiértékelt adatok. Mindenesetre tény, hogy az ágazat számára az új technológiákban nagy potenciál van és ez még akkor is igaz, ha a területen a folyamatok digitalizálása még csak nemrég kezdődött el. Éppen ezért van szükség a startupokra. Már eddig is jelentkeztek náluk fiatal vállalkozók, akik olyan dolgokra is gondoltak, amelyek nekik maguktól sohasem jutottak volna az eszükbe.
A légitársaság április végén jelezte, hogy a digitalizálás miatt a meglévő személyzet egy részét az új technológiákkal jobban bánó emberekre cserélné le. Ettől azt várnák, hogy az eddig konzervatívnak számító vállalat innovatívabb lesz. Az átszervezés több ezer munkahelyet érinthet.
Az úgynevezett Aviatarhoz elkészítik mindegyik repülőgép és minden egyes alkatrész digitális másolatát, melyek össze is vannak kötve egy valódi repülőgéppel és annak alkatrészeivel. Ehhez a madarat szenzorokkal és rengeteg mérőeszközzel szerelik fel, így az információk valós időben továbbíthatók. A Lufthansa egyik munkatársa ezzel kapcsolatban elmondta, hogy tökéletesen látható, hogy milyen állapotban vannak az adott repülőgépek és azok egyes alkatrészei. Utóbbiak állapotát a különböző színkódok jelölik. A zöld jelzi, hogy minden rendben van, a sárga, hogy valami probléma lehet, míg a piros szín esetén azonnali beavatkozás szükséges. A rendszerrel az üzemzavarok is felismerhetők - még a bekövetkezésük előtt, azaz prediktíven végezhető a szervízelés.
A menedzser felhívta a figyelmet arra, hogy a platform használatával kapcsolatban néhány dolgot még tisztázni kell, többek között azt, hogy kinek a tulajdonát képezik a folyamat során kiértékelt adatok. Mindenesetre tény, hogy az ágazat számára az új technológiákban nagy potenciál van és ez még akkor is igaz, ha a területen a folyamatok digitalizálása még csak nemrég kezdődött el. Éppen ezért van szükség a startupokra. Már eddig is jelentkeztek náluk fiatal vállalkozók, akik olyan dolgokra is gondoltak, amelyek nekik maguktól sohasem jutottak volna az eszükbe.
A légitársaság április végén jelezte, hogy a digitalizálás miatt a meglévő személyzet egy részét az új technológiákkal jobban bánó emberekre cserélné le. Ettől azt várnák, hogy az eddig konzervatívnak számító vállalat innovatívabb lesz. Az átszervezés több ezer munkahelyet érinthet.