Berta Sándor

Facebook - nagyobb szerepet kaphatnak a szülők

A jövőben a szülők kötelesek lesznek jóváhagyni a közösségi portálon a gyermekeik beállításait. A célzott reklámok kikapcsolására nem lesz mód.

A Facebook-használóknak a jövőben számos változással kell szembenézniük. A módosításokat a Facebook két alelnöke, Erin Egan és Ashlie Beringer jelentette be közös blogbejegyzésében. A legfontosabb dolog, hogy hamarosan minden személyt arra fognak kérni, hogy véleményezze miként használja fel a birtokába került adatait a Facebook, majd ezután hozzon döntést a platformon a magánéletével kapcsolatban. A közösségi oldal felhasználási feltételeit és adatvédelmi irányelveit is frissítenék. Az Európai Unióból származó felhasználók már ettől a héttől dönthetnek az adataik felhasználásáról, míg a többi országból származó regisztrált tagoknak erre csak később lesz lehetőségük.

Az egyik fontos változás az lesz, hogy a Facebookon lévő személyek eldönthetik majd, hogy a vállalat alkalmazhatja-e a partnercégei adatait azért, hogy az embereknek megfelelő ajánlatokat mutathasson meg. A partnerek ebben az esetben olyan honlapok és alkalmazások, amelyek a lájkgombot használják. Bizonyos önkéntes adatmegadási esetekben a Facebook még egy alkalommal rá fog kérdezni, hogy a felhasználó valóban meg akarja-e osztani az adott információt. Ebbe a kategóriába tartoznak majd a vallással, a politikai meggyőződéssel és a lehetséges ismerkedésekkel kapcsolatos információk.

A jövőben könnyebb lesz az adatok törlése, letöltése és exportálása. Az ehhez szükséges eszközök szerte a világon mindenki számára elérhetőek lesznek. Mindegyik megoldást úgy fejlesztik ki, hogy az összhangban legyen az új európai uniós adatvédelmi irányelvvel. Mindazonáltal - a Google-vel ellentétben - a személyre szabott reklámok kikapcsolására nem lesz mód, mivel a cég vezetőinek véleménye szerint "minden reklám célzott", bármilyen formában és helyen is jelenjen meg. (Tetőcserepet sem gyerekeknek szóló újságban szoktak hirdetni, hanem például építészeti folyóiratokban.)

Szintén fontos változtatásra kerül sor a 13 és a 15 év közötti gyermekekkel kapcsolatban is. Számukra a Facebook kötelezővé fogja tenni a szülői vagy a nevelői engedély beszerzését. A 16 évesnél fiatalabbak szülei eldönthetik majd, hogy a gyerekeik láthassanak-e platformon reklámokat vagy sem. Azok a fiatalok, akiknél egyelőre hiányozni fog a szülői engedély, egy kevésbé személyre szabott Facebook-verziót használhatnak majd korlátozott lehetőségekkel és kevésbé releváns ajánlatokkal. A Facebook használatának alsó korhatárra 13 év marad.

A társaság külön hangsúlyozta, hogy az új európai uniós adatvédelmi irányelv nem teszi kötelezővé a felhasználó életkorának a megvizsgálását, de ettől függetlenül mindent elkövet ennek érdekében. A tinédzsereknek lehetőségük lesz arra, hogy megkereshessék a regisztrált tagok között a szüleiket azért, hogy a Facebook elküldhesse nekik a profilbeállításaik megerősítésével kapcsolatos kérdést, valamint alternatív megoldásként a fiatalok akár a szüleik e-mail címét is megadhatják majd.

Végül döntés született arról is, hogy Európában ismét elérhető lesz a vitatott arcfelismerő funkció, de azt csak a felhasználó engedélye után fogják aktiválni. A megoldás előnye a Facebook álláspontja szerint az lesz, hogy minden tag értesítést kap majd arról, ha a fotóját valaki a tudta és a beleegyezése nélkül feltöltötte. A 18 évesnél fiatalabb személyek esetében az arcfelismerő funkció alapból ki lesz kapcsolva.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!