Berta Sándor
Egyelőre nem dob piacra új termékeket a Facebook
A közösségi platform úgy ítélte meg, hogy most nem lenne szerencsés egy ilyen lépés.
A Cambridge Analytica botrány kirobbanása miatt a Facebook úgy döntött, hogy teljesen felfüggeszti új termékei piacra dobását - minderről a Bloomberg számolt be. A társaság elhalasztotta többek között a hálózatba kötött hangszórója bemutatását, amelyet eredetileg most tavaszra tervezett. Az új kiegészítőhöz a tervek alapján digitális asszisztens is társulna. Az elképzelés egyébként az volt, hogy a készülék segítségével akár videokonferencia-beszélgetéseket is lehetne tartani és Bluetooth-üzemmód esetén a zenéket közvetlenül a mobiltelefonról a készülékre lehetne streamelni, még akkor is, ha a közelben éppen nem érhető el egy WLAN-hálózat.
A hangszórót a társaság a május elején rendezendő F8 nevű fejlesztői konferenciáján mutatta volna be, de az adatkiszivárgási botrány miatt a Facebook vezetői úgy ítélték meg, hogy a felhasználókat nehezen lehetne meggyőzni arról, hogy a vállalat termékét beengedjék az otthonukba. A hivatalos bemutatás előtt a Facebook mindenképpen felül akarja vizsgálni azt, hogy az eszköz miként kezeli a felhasználók adatait. Az óriáscég eddig nem kommentálta a Bloomberg értesüléseit.
Az F8 konferencián csak egy előzetes bemutató lett volna, a valódi bevezetést eleve őszre tervezte a vállalat. Ez az IT-ágazatban bevált módszer, mert így a fejlesztők időt és lehetőséget kapnak arra, hogy az alkalmazásaikat az új hardverekhez és szoftverekhez igazítsák. Az mindenesetre biztos, hogy a társaság még az év folyamán piacra dobja a termékeit.
A Cambridge Analytica botrány kirobbanása miatt a Facebook úgy döntött, hogy teljesen felfüggeszti új termékei piacra dobását - minderről a Bloomberg számolt be. A társaság elhalasztotta többek között a hálózatba kötött hangszórója bemutatását, amelyet eredetileg most tavaszra tervezett. Az új kiegészítőhöz a tervek alapján digitális asszisztens is társulna. Az elképzelés egyébként az volt, hogy a készülék segítségével akár videokonferencia-beszélgetéseket is lehetne tartani és Bluetooth-üzemmód esetén a zenéket közvetlenül a mobiltelefonról a készülékre lehetne streamelni, még akkor is, ha a közelben éppen nem érhető el egy WLAN-hálózat.
A hangszórót a társaság a május elején rendezendő F8 nevű fejlesztői konferenciáján mutatta volna be, de az adatkiszivárgási botrány miatt a Facebook vezetői úgy ítélték meg, hogy a felhasználókat nehezen lehetne meggyőzni arról, hogy a vállalat termékét beengedjék az otthonukba. A hivatalos bemutatás előtt a Facebook mindenképpen felül akarja vizsgálni azt, hogy az eszköz miként kezeli a felhasználók adatait. Az óriáscég eddig nem kommentálta a Bloomberg értesüléseit.
Az F8 konferencián csak egy előzetes bemutató lett volna, a valódi bevezetést eleve őszre tervezte a vállalat. Ez az IT-ágazatban bevált módszer, mert így a fejlesztők időt és lehetőséget kapnak arra, hogy az alkalmazásaikat az új hardverekhez és szoftverekhez igazítsák. Az mindenesetre biztos, hogy a társaság még az év folyamán piacra dobja a termékeit.