Berta Sándor
Macron is élt az adatelemzők segítségével
Kiderült, hogy nem csupán Donald Trump csapata vette igénybe adatelemző cég tanácsait.
Giullaume Liégey a Liegey Muller Pons nevű startupjával koordinálta Emmanuel Macron és az En Marche! mozgalom franciaországi választási kampányát. A szakember egy hamburgi rendezvényen elevenítette fel az élményeit. Liégey közölte, hogy a korszerű választási kampányokban a tiszta intuíció már nem elegendő. Fontos, hogy a jelölt felismerje a potenciális választóit, továbbá azt, hogy mely üzenetek érnek célba náluk és az információkat miként kapják meg. A Big Data ehhez megfelelő alapokat nyújt, de csak az adatok, a technika és az emberek ötvözete biztosítja a sikert.
Az adatok és azok elemzése nagyon sok dologra választ adhat. Liégey példaként említette, hogyha valaki megmondja, hogy hol lakik, akkor meg lehet mondani, hogy az illető kit fog választani, de ehhez rengeteg információt kell összegyűjteni és elemezni. Macron kampánya során például 6000 En Marche! önkéntes aktivista keresett fel körülbelül 300 000 családot. A segítők összesen 25 000 felmérést készítettek, amelyek átlagosan 14 percen át tartottak. Mindegyik beszélgetés során nyolc kérdést tettek fel, olyanokat, miszerint mi az, ami jól működik Franciaországban; mi az, ami rosszul; mi az elmúlt évvel kapcsolatban a legszebb emlék s melyik a legrosszabb. A kapott válaszokat a helyszínen beírták egy a Liegey Muller Pons által kifejlesztett alkalmazásba, majd azokat egy másik startup kiértékelte.
Liegey a klasszikus és a korszerű választási stratégiák ötvözésével kapcsolatos inspirációt abból merítette, hogy önkéntes segítője volt Barack Obama 2008-as választási csapatának. A szakember szerint az emberi interakció a politikai kommunikáció kulcsa és sokkal valószínűbb, hogy sikeresebb lesz egy lakásajtóban folytatott beszélgetés, mint egy Facebookon való megkeresés. A különbség az ő módszerük és a Cambridge Analytica eljárása között az, hogy ők nem loptak el felhasználói adatokat az elemzések elkészítéséhez. És ugyan most Macron nyert, de nincs garancia a sikerre. Liégey közölte, hogy a startupja eddig több mint ezer kampányban vett részt és számos ügyfelük elveszítette a választási küzdelmet.
Giullaume Liégey a Liegey Muller Pons nevű startupjával koordinálta Emmanuel Macron és az En Marche! mozgalom franciaországi választási kampányát. A szakember egy hamburgi rendezvényen elevenítette fel az élményeit. Liégey közölte, hogy a korszerű választási kampányokban a tiszta intuíció már nem elegendő. Fontos, hogy a jelölt felismerje a potenciális választóit, továbbá azt, hogy mely üzenetek érnek célba náluk és az információkat miként kapják meg. A Big Data ehhez megfelelő alapokat nyújt, de csak az adatok, a technika és az emberek ötvözete biztosítja a sikert.
Az adatok és azok elemzése nagyon sok dologra választ adhat. Liégey példaként említette, hogyha valaki megmondja, hogy hol lakik, akkor meg lehet mondani, hogy az illető kit fog választani, de ehhez rengeteg információt kell összegyűjteni és elemezni. Macron kampánya során például 6000 En Marche! önkéntes aktivista keresett fel körülbelül 300 000 családot. A segítők összesen 25 000 felmérést készítettek, amelyek átlagosan 14 percen át tartottak. Mindegyik beszélgetés során nyolc kérdést tettek fel, olyanokat, miszerint mi az, ami jól működik Franciaországban; mi az, ami rosszul; mi az elmúlt évvel kapcsolatban a legszebb emlék s melyik a legrosszabb. A kapott válaszokat a helyszínen beírták egy a Liegey Muller Pons által kifejlesztett alkalmazásba, majd azokat egy másik startup kiértékelte.
Liegey a klasszikus és a korszerű választási stratégiák ötvözésével kapcsolatos inspirációt abból merítette, hogy önkéntes segítője volt Barack Obama 2008-as választási csapatának. A szakember szerint az emberi interakció a politikai kommunikáció kulcsa és sokkal valószínűbb, hogy sikeresebb lesz egy lakásajtóban folytatott beszélgetés, mint egy Facebookon való megkeresés. A különbség az ő módszerük és a Cambridge Analytica eljárása között az, hogy ők nem loptak el felhasználói adatokat az elemzések elkészítéséhez. És ugyan most Macron nyert, de nincs garancia a sikerre. Liégey közölte, hogy a startupja eddig több mint ezer kampányban vett részt és számos ügyfelük elveszítette a választási küzdelmet.