Berta Sándor
Pénzt kérne a cégektől a WhatsApp
Összekötő kapocs akarnak lenni a cégek és fogyasztóik között, és a rajtuk keresztül zajló kommunikációért kérnének pénzt.
A The Wall Street Journal írt az azonnali üzenetküldő új üzleti modelljével kapcsolatos terveiről. Az elképzelések lényege az, hogy a WhatsApp a szolgáltatását használó vállalatoktól a jövőben pénzt kérne - erről Matt Idema, a cég operatív üzletért felelős menedzsere beszélt. Amennyiben az ötletet sikerül megvalósítani, akkor ez komoly eltérés lenne a Facebook eddigi tipikus üzleti modelljétől, amelynek lényege, hogy a különböző szolgáltatások működését a reklámbevételekből befolyó összegek segítségével finanszírozza.
Idema kijelentette, hogy olyan platformmá akarnak válni, amelyen keresztül a vállalatok fogyasztóikkal kommunikálnak, azaz az emberek rövid üzeneteket küldhetnek a cégektől és a kért válaszokat meg is kapják. Eddig a vállalkozásoknak tesztelési célból kínáltak ingyenes szolgáltatásokat, de ezután pénzt fognak kérni. A WhatsApp mellett természetesen a Facebook Messengert is alkalmazhatják a társaságok az ügyfeleikkel való kommunikációra. Ebben az esetben a szükséges pénzt a reklámbevételekkel teremti elő a cég. David Marcus, a Facebook Messengerért felelős vezető automatizált chatbotokat használna ügyfélszolgálati célokra.
Kérdéses, hogy mit szólnak majd a változtatásokhoz a vállalatok, hiszen eddig ingyenes kommunikációs szolgáltatásokért kellene fizetniük, ráadásul azt sem lehet tudni még, hogy pontosan mekkora lenne ez az összeg.
A The Wall Street Journal írt az azonnali üzenetküldő új üzleti modelljével kapcsolatos terveiről. Az elképzelések lényege az, hogy a WhatsApp a szolgáltatását használó vállalatoktól a jövőben pénzt kérne - erről Matt Idema, a cég operatív üzletért felelős menedzsere beszélt. Amennyiben az ötletet sikerül megvalósítani, akkor ez komoly eltérés lenne a Facebook eddigi tipikus üzleti modelljétől, amelynek lényege, hogy a különböző szolgáltatások működését a reklámbevételekből befolyó összegek segítségével finanszírozza.
Idema kijelentette, hogy olyan platformmá akarnak válni, amelyen keresztül a vállalatok fogyasztóikkal kommunikálnak, azaz az emberek rövid üzeneteket küldhetnek a cégektől és a kért válaszokat meg is kapják. Eddig a vállalkozásoknak tesztelési célból kínáltak ingyenes szolgáltatásokat, de ezután pénzt fognak kérni. A WhatsApp mellett természetesen a Facebook Messengert is alkalmazhatják a társaságok az ügyfeleikkel való kommunikációra. Ebben az esetben a szükséges pénzt a reklámbevételekkel teremti elő a cég. David Marcus, a Facebook Messengerért felelős vezető automatizált chatbotokat használna ügyfélszolgálati célokra.
Kérdéses, hogy mit szólnak majd a változtatásokhoz a vállalatok, hiszen eddig ingyenes kommunikációs szolgáltatásokért kellene fizetniük, ráadásul azt sem lehet tudni még, hogy pontosan mekkora lenne ez az összeg.