Berta Sándor

Aligha fogja kiváltani az embereket a mesterséges intelligencia

Ugyanúgy csupán meggyorsítja a munkák elvégzését, mint bármilyen szerszám, de saját maga önállóan nem végzi el a feladatokat.

Sofie Quidenus 21 évesen könyveket szkennelő robotokat épített, most pedig a SearchInk nevű startupot vezeti. A SearchInk egy olyan technológiát fejleszt, amely a dokumentumokat - például a számlákat vagy a szállítási papírokat - beolvassa és értelmezi az azokon lévő információkat, mint az emberek. Ennek ellenére a szakember kétségbe vonta, hogy a technológia képes lesz hamarosan kiváltani a humán munkaerőt, az önálló döntéseket hozó és az emberiséget fenyegető robotokat pedig egyenesen sci-finek nevezte. A startup eddig négymillió eurót gyűjtött össze a befektetőktől, az összegből körülbelül egymillió euró az IBB banktól származik. A következő finanszírozási kör 2018 elején várható.

"A ma ismert mesterséges intelligencia csak javít a meglévő eljárásokon, ismert megoldásokat alkalmaz korábbi problémákra. Az általunk fejlesztett algoritmus kikutatja a beolvasott dokumentumokból a keresett információkat éppúgy, ahogy az emberek is teszik. Mindezt eddig betűről betűre kellett megtenni, de mi a kontextusokra figyelünk. Így tudható, hogy egy dokumentum egy étlap-e, egy szállítólevél vagy egy számla. Ezzel felgyorsíthatók az adminisztratív eljárások. A technológiánknak csak néhány percre van szüksége annak a feladatnak az elvégzésére, amelyre sok ember rengeteg munkaórája kellene."


"A mesterséges intelligencia eljárásokat optimalizálhat. Olyan dolgok automatizálhatók a segítségével, amelyeket korábban már végrehajtottak. Sokan összetévesztik a mesterséges intelligenciát a szuperintelligenciával, mely már önállóan hozhat döntéseket és azokat utána számos problémával kapcsolatban lehet alkalmazni. De ettől még nagyon messze vagyunk" - jelentette ki Sophie Quidenus. A SearchInk vezetője szerint ugyan már úton vagyunk a szuperintelligencia felé, de ez egy hosszú fejlődési folyamat, amely biztosan el fog még tartani legalább 50 vagy 100 évig.

Ma csak olyan eszközök vannak, amelyek radikálisan felgyorsítják a folyamatokat, ugyanakkor egyetlen olyan iparágat sem ismer, ahol a mesterséges intelligencia teljes mértékben kiváltaná az emberek által végzett tevékenységet. Mindegyik csak megkönnyíti a munkát és felgyorsítja annak elvégzését, éppúgy, ahogy egy okostelefon is. A mesterséges intelligencia területén jelenleg sok startup aktív és borzasztóan nehéz a vállalkozásoknak megfelelően pozicionálniuk magukat. A SearchInk a kézírás felismerésére specializálta magát, mert ez egyedülálló feladat és ilyen technológia nélkül egyáltalán nem lenne lehetséges.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • esztyopa #13
    Nem kiváltani fogják az embereket,hanem LEVÁLTANI !
  • HyBrIDNyLA #12
    Nagyon igazat adok. Önvezető kamion, automatizált tankhajó, robot call centeres. Ez mind-mind az élőerő és az emberi tényező kiváltására szolgál majd. Egy picit meg is tudom érteni.
  • Ender Wiggin #10
    Az AI túlmutat a programozáson, nem előre kódolt válaszok határozzák meg. Ha intelligens, akkor saját akarata is van. És azt senki sem tudja, hogy egy saját akarattal rendelkező intelligencia miként vélekedik majd az emberekről és azok szolgálatáról...
  • paragic #9
    Hamarabb éri el az AI a szükséges szinet, mint egy ilyen beruházás elkészülne.
  • fonak #8
    Hát ezek ugye mind kötött pályásak. Az önvezető autó nagyságrendekkel bonyolultabb feladat. Egyik megoldás lenne az utak átalakítása az önvezető autók igényeinek megfelelően, esetleg ki is tiltva onnan az ember vezette járműveket. Ez hatalmas beruházást jelentene (esetleg gyorsforgalmi utakkal, autópályákkal kezdve, ezeknél lenne a legegyszerűbb talán).
  • Tetsuo #7
    Mondjuk az éppen nem nagy ügy. AI nem kell hozzá, csak egy rendes vezérlés.
  • kvp #6
    Hat egy valodi nagyberus 'ferfi' maga vezeti a liftet is, raadasul nem gombbal, hanem a gyorsito es a fekkart kezzel kezelve. Sot mivel az is tartalmaz automatikat, ezert az igazi amikor valaki sajat erobol huzza fel a liftszekrenyt.

    A gyakorlat ezzel szemben az, hogy ha jol van megcsinalva, akkor keves a baleset. A modern lift feltalaloja majdnem meghalt az atadas elott amikor veletlenul egy iv miatt osszeheggesztodott a szabalyzokar erintkezoje. Ha nincs egy technikus a gephazban, akkor teljes erovel vagodnak bele plafonba, majd zuhannak le. Viszont tuleltek es sikerult tokeletesiteni a rendszert. Az automata metro egyebkent kb. egy vizszintes lift. (csak itthon kisporoltak a kulso ajokat a peronokrol es infrakapu van helyette, ami nekem tetszik, mert igy latni a szerelvenyeket)

    Na nagyjabol ilyen minden automata rendszer elobb utobb felhozhato a liftekhez merheto uzembiztos szintre. A feladat bonyolultsaga hatarozza meg, hogy mekkora munka es ettol fugg mennyi ido kell hozza. A lifteket is majd 100 evig fejlesztettek, de attol meg hasznaltak is kozben.
  • cylontoaster #5
    "Önvezető" liftben sem utazik szívesen, neki liftes fiúk kellenek :)
  • Cat #4
    "Én speciel a vezető nélkül robogó metróba sem ülnék be szívesen !"
    Ennek ellenére évtizedek óta gond nélkül működik szerte a világban, Budapesten is naponta százezrek használják.
  • esztyopa #3
    Volt nagy hajcihő a robottaxival,a robotrepülővel,azután a megvalósítás után kiderült,hogy...bizony gyakran,és sokféle okból - hibázik !
    /Én speciel a vezető nélkül robogó metróba sem ülnék be szívesen !/
    Az viszont igaz,hogy maradéktalanul hülye csak az ember tud lenni...