Berta Sándor
Megéri a digitális átállás
A digitalizálás nem csupán hasznos a vállalkozásoknak, de azok profitálnak is a folyamatból.
A Fujitsu aktuális felmérése szerint eddig a vállalatok egyharmada profitált a digitális átalakulásokba való befektetésekből. A megkérdezettek 89 százaléka mondta azt, hogy tervezi, teszteli vagy integrálja a digitális megoldásokat az olyan technológiákkal, mint a mesterséges intelligencia vagy a dolgok internete. A februárban készített, de csak most nyilvánosságra hozott Fujitsu Global Digital Transformation Survey keretében 15 országból 1614 vezető válaszolt a feltett kérdésekre.
A sikeres digitális átalakítás legfontosabb sikertényezői a megfelelően kiképzett munkatársak (19 százalék), az erős vezetési kultúra (18 százalék), továbbá a lecsökkentett folyamatok és szervezési struktúrák. Kiemelt szempont a partnerekkel, a technológiai cégekkel és a beszállítókkal való együttműködés. Szintén fontos, hogy a lehetséges partnerek rendelkeznek-e tapasztalattal a dolgok internete, a fejlett elemzések, a mesterséges intelligencia és a kiberbiztonság területén, illetve vannak-e olyan technológiaszolgáltatók, amelyek kiismerik magukat az egyes ágazatokban.
A jövőben egyre inkább az lesz az egyik legfontosabb képesség, hogy valaki intenzíven dolgozni tudjon olyan rendszerekkel, amelyek mesterséges intelligencia elemeket tartalmaznak, önállóan információkat szereznek és az adatokat értékes megállapításokká dolgozzák fel. A megkérdezettek kivétel nélkül rajongtak a mesterséges intelligenciában, illetve a technológia és az emberi kreativitás együttműködésében rejlő lehetőségekért. A vezetők több mint háromnegyede hatalmas lehetőségként értékeli a mesterséges intelligenciát, míg 82 százalékuknak meggyőződése, hogy a technológia meghatározó mértékben fogja növelni az emberek képességeit.
A digitalizálás emellett felgyorsítja az ágazatspecifikus üzleti folyamatokat. A pénzügyi technológiai innováció a teljes pénzügyi kereskedelmet befolyásolja, miközben a gyártók a dolgok internetével teljesen új és okos gyárakat tervezhetnek és valósíthatnak meg. A társaságok 33-50 százaléka hajtotta már végre az első digitális lépéseket. Ez elsősorban a pénzügyi ágazat és az egészségügy esetében igaz, ahol a digitális úttörők aránya egyaránt 51 százalék.
A válaszolók 46 százaléka közölte, hogy a digitalizálás feléleszti az üzletet, 44 százaléka úgy vélte, hogy a folyamat jelentős mértékben javított az ügyfelekkel való kapcsolaton, míg 36 százaléka versenyképesebb termékekhez jutott. A digitalizálási intézkedések egyre gyakrabban kerülnek üzleti és a társadalmi kontextusba, s ezáltal befolyásolják a munka világát. A változások elsősorban a marketing területét (38 százalék), a munkafolyamatokat (35 százalék), valamint az operatív üzletet és a karbantartást (30-30 százalék) érintik.
A PwC üzleti tanácsadó cég tanulmányából tavaly áprilisban kiderült, hogy gyorsan megtérül a vállalatoknak a digitális átállás költsége. A digitális ipari forradalom több mint 900 milliárd dollár hasznot hozhat világszerte a vállalkozásoknak.
A Fujitsu aktuális felmérése szerint eddig a vállalatok egyharmada profitált a digitális átalakulásokba való befektetésekből. A megkérdezettek 89 százaléka mondta azt, hogy tervezi, teszteli vagy integrálja a digitális megoldásokat az olyan technológiákkal, mint a mesterséges intelligencia vagy a dolgok internete. A februárban készített, de csak most nyilvánosságra hozott Fujitsu Global Digital Transformation Survey keretében 15 országból 1614 vezető válaszolt a feltett kérdésekre.
A sikeres digitális átalakítás legfontosabb sikertényezői a megfelelően kiképzett munkatársak (19 százalék), az erős vezetési kultúra (18 százalék), továbbá a lecsökkentett folyamatok és szervezési struktúrák. Kiemelt szempont a partnerekkel, a technológiai cégekkel és a beszállítókkal való együttműködés. Szintén fontos, hogy a lehetséges partnerek rendelkeznek-e tapasztalattal a dolgok internete, a fejlett elemzések, a mesterséges intelligencia és a kiberbiztonság területén, illetve vannak-e olyan technológiaszolgáltatók, amelyek kiismerik magukat az egyes ágazatokban.
A jövőben egyre inkább az lesz az egyik legfontosabb képesség, hogy valaki intenzíven dolgozni tudjon olyan rendszerekkel, amelyek mesterséges intelligencia elemeket tartalmaznak, önállóan információkat szereznek és az adatokat értékes megállapításokká dolgozzák fel. A megkérdezettek kivétel nélkül rajongtak a mesterséges intelligenciában, illetve a technológia és az emberi kreativitás együttműködésében rejlő lehetőségekért. A vezetők több mint háromnegyede hatalmas lehetőségként értékeli a mesterséges intelligenciát, míg 82 százalékuknak meggyőződése, hogy a technológia meghatározó mértékben fogja növelni az emberek képességeit.
A digitalizálás emellett felgyorsítja az ágazatspecifikus üzleti folyamatokat. A pénzügyi technológiai innováció a teljes pénzügyi kereskedelmet befolyásolja, miközben a gyártók a dolgok internetével teljesen új és okos gyárakat tervezhetnek és valósíthatnak meg. A társaságok 33-50 százaléka hajtotta már végre az első digitális lépéseket. Ez elsősorban a pénzügyi ágazat és az egészségügy esetében igaz, ahol a digitális úttörők aránya egyaránt 51 százalék.
A válaszolók 46 százaléka közölte, hogy a digitalizálás feléleszti az üzletet, 44 százaléka úgy vélte, hogy a folyamat jelentős mértékben javított az ügyfelekkel való kapcsolaton, míg 36 százaléka versenyképesebb termékekhez jutott. A digitalizálási intézkedések egyre gyakrabban kerülnek üzleti és a társadalmi kontextusba, s ezáltal befolyásolják a munka világát. A változások elsősorban a marketing területét (38 százalék), a munkafolyamatokat (35 százalék), valamint az operatív üzletet és a karbantartást (30-30 százalék) érintik.
A PwC üzleti tanácsadó cég tanulmányából tavaly áprilisban kiderült, hogy gyorsan megtérül a vállalatoknak a digitális átállás költsége. A digitális ipari forradalom több mint 900 milliárd dollár hasznot hozhat világszerte a vállalkozásoknak.