Gyurkity Péter
A Google is meghajlítaná saját kijelzőit
A Google befektetése egy olyan időszakban valósulhat meg, amikor egyre több okostelefon-gyártó fordul el a klasszikus LCD-kijelzőktől az OLED-panelek felé, ráadásul folyamatosan növelik a gyártási mennyiségüket.
Nagy divat manapság a széleken meghajlított okostelefon, amely a szabadon hajlítható példányok felé vezető út aktuális lépését jelképezi. A Google a hírek szerint a Samsung példáját követné, ehhez azonban a dél-koreai gyártó egyik riválisával szövetkeznének.
Koreai források számoltak be arról, hogy a Google állítólag 875 millió dolláros ajánlatot tett az LG Display illetékeseinek, amely nem pusztán egyszerű megrendelésként, hanem stratégiai befektetésként értékelhető. A cég egyelőre nem döntött az ügyben, még átgondolják a lépést, azt azonban már tudni vélik, hogy ez az összeg kifejezetten az OLED-panelek gyártásának felfuttatását célozza, az eredmény pedig jóval nagyobb darabszám lenne, amely az LG saját dél-koreai gyártósoráról gördülne le. Ezen panelek a soron következő Pixel okostelefonokban bukkannának fel, ami jól jelzi a Google törekvésének irányát.
A Pixel esetében – a korábban piacra dobott Nexus család tagjaival ellentétben – a Google már a tervezési és a hardveres feladatokat is magához vette, amivel szorosabbra fűzte ellenőrzését a végtermékek felett. Ezzel egyes elemzők szerint a minőség terén egyértelműen előre léptek, a darabszám azonban nem felelt meg az igényeknek, az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Kanadában és Ausztráliában piacra dobott páros ugyanis még ezen országokban is csak elvétve volt beszerezhető. A mostani ajánlat nyilván többek között azt célozza, hogy ez a jövőben ne forduljon elő, itt pedig jó eséllyel még a Samsung rosszallását sem váltják majd ki. Ez utóbbi gyártó ugyanis saját forrásra támaszkodik az OLED-panelek szempontjából, az LG pedig a Google ajánlata nélkül is nagyobb erőkkel jelenne meg ezen a területen.
Amennyiben a beruházás valóban megvalósul, úgy az LG Display havonta 3 millió okostelefonhoz készíthet OLED-képernyőket. Mindez azt eredményezné, hogy a Google sokkal kevésbé lenne kiszolgáltatva a mostani beszállítójának (Samsung Display), amely a Pixel és a Pixel XL típusú készülékek esetében az egyetlen OLED-kijelzőket szállító partnere. A Samsungnak egyrészt saját modelljeit is el kell látnia képernyőkkel, másrészt ott van az Apple megrendelése is, amelynek keretében az iPhone 8 okostelefonokhoz kell 70 millió panelt szállítania.
Nagy divat manapság a széleken meghajlított okostelefon, amely a szabadon hajlítható példányok felé vezető út aktuális lépését jelképezi. A Google a hírek szerint a Samsung példáját követné, ehhez azonban a dél-koreai gyártó egyik riválisával szövetkeznének.
Koreai források számoltak be arról, hogy a Google állítólag 875 millió dolláros ajánlatot tett az LG Display illetékeseinek, amely nem pusztán egyszerű megrendelésként, hanem stratégiai befektetésként értékelhető. A cég egyelőre nem döntött az ügyben, még átgondolják a lépést, azt azonban már tudni vélik, hogy ez az összeg kifejezetten az OLED-panelek gyártásának felfuttatását célozza, az eredmény pedig jóval nagyobb darabszám lenne, amely az LG saját dél-koreai gyártósoráról gördülne le. Ezen panelek a soron következő Pixel okostelefonokban bukkannának fel, ami jól jelzi a Google törekvésének irányát.
A Pixel esetében – a korábban piacra dobott Nexus család tagjaival ellentétben – a Google már a tervezési és a hardveres feladatokat is magához vette, amivel szorosabbra fűzte ellenőrzését a végtermékek felett. Ezzel egyes elemzők szerint a minőség terén egyértelműen előre léptek, a darabszám azonban nem felelt meg az igényeknek, az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Kanadában és Ausztráliában piacra dobott páros ugyanis még ezen országokban is csak elvétve volt beszerezhető. A mostani ajánlat nyilván többek között azt célozza, hogy ez a jövőben ne forduljon elő, itt pedig jó eséllyel még a Samsung rosszallását sem váltják majd ki. Ez utóbbi gyártó ugyanis saját forrásra támaszkodik az OLED-panelek szempontjából, az LG pedig a Google ajánlata nélkül is nagyobb erőkkel jelenne meg ezen a területen.
Amennyiben a beruházás valóban megvalósul, úgy az LG Display havonta 3 millió okostelefonhoz készíthet OLED-képernyőket. Mindez azt eredményezné, hogy a Google sokkal kevésbé lenne kiszolgáltatva a mostani beszállítójának (Samsung Display), amely a Pixel és a Pixel XL típusú készülékek esetében az egyetlen OLED-kijelzőket szállító partnere. A Samsungnak egyrészt saját modelljeit is el kell látnia képernyőkkel, másrészt ott van az Apple megrendelése is, amelynek keretében az iPhone 8 okostelefonokhoz kell 70 millió panelt szállítania.