Gyurkity Péter
Jól szerepelt a Google Pixel az ünnepek alatt
Erre utalnak az eddig megjelent adatok, a hatalmas reklámkampány tehát kifizetődő volt.
A Bloomberg hírügynökség számolt be arról, hogy a Google saját okostelefonja valószínűleg igencsak jól teljesített az ünnepi szezonban, amely többek között a cég által megindított kiterjedt reklámhadjáratnak volt köszönhető. Hivatalos adatok hiányában egyelőre előzetes becslésekre vagyunk kénytelenek hagyatkozni, ám ezek mind pozitívnak mutatkoznak.
A cikkben kiemelik, hogy a Google igencsak komoly erőfeszítéseket hajtott végre az utolsó hetekben, hiszen a tengerentúlon szinte minden területen felbukkantak az általuk elkészített hirdetések, legyen szó a New York Times-ról, vagy akár a televíziós reklámokról, amelyek a kifejezetten drágának számító sportközvetítések alatt is láthatók voltak. Egyes becslések szerint a cég megduplázta az erre fordított összeget, így a 2015-ös 46 millióról ez egészen 110 millió dollárra ugorhatott a most lezárult ünnepi szezonban. Ami az eladásokat illeti, a Verizon által értékesített és az újonnan aktivált készülékek között 12,3 százalékban már a Pixel telefonok voltak jelen, több helyen nem is állt raktáron elegendő példány, így az utolsó negyedben az USA-ban félmillió, az egyéb régiókkal együtt pedig 1 millió készülék találhatott gazdára – igaz, előzetesen még 3 milliós jóslatok is születtek.
A Google ezzel persze messze elmarad az Apple és a Samsung számaitól, előbbi például a 2015-ös ünnepi szezonban 75 millió készüléket adott el. Mégis, a fenti adat – amennyiben ez beigazolódik – fontos eredmény egy olyan cég számára, amely eddig nem aratott óriási sikereket a hardveres szegmensben, és mivel a kínálat nagy valószínűséggel tovább bővül majd, az értékesítési számok további javulására számíthatunk. Jól látszik, hogy a Google az Apple által bevezetett szoros kontroll mintáját igyekszik követni, saját kezében tartva szinte minden feladatot.
Az anyacég Alphabet január 26-án közli a negyedéves jelentését, ebben a teljes birodalomra nézve akár 20 milliárd dollár feletti bevételről is beszámolhatnak majd.
A Bloomberg hírügynökség számolt be arról, hogy a Google saját okostelefonja valószínűleg igencsak jól teljesített az ünnepi szezonban, amely többek között a cég által megindított kiterjedt reklámhadjáratnak volt köszönhető. Hivatalos adatok hiányában egyelőre előzetes becslésekre vagyunk kénytelenek hagyatkozni, ám ezek mind pozitívnak mutatkoznak.
A cikkben kiemelik, hogy a Google igencsak komoly erőfeszítéseket hajtott végre az utolsó hetekben, hiszen a tengerentúlon szinte minden területen felbukkantak az általuk elkészített hirdetések, legyen szó a New York Times-ról, vagy akár a televíziós reklámokról, amelyek a kifejezetten drágának számító sportközvetítések alatt is láthatók voltak. Egyes becslések szerint a cég megduplázta az erre fordított összeget, így a 2015-ös 46 millióról ez egészen 110 millió dollárra ugorhatott a most lezárult ünnepi szezonban. Ami az eladásokat illeti, a Verizon által értékesített és az újonnan aktivált készülékek között 12,3 százalékban már a Pixel telefonok voltak jelen, több helyen nem is állt raktáron elegendő példány, így az utolsó negyedben az USA-ban félmillió, az egyéb régiókkal együtt pedig 1 millió készülék találhatott gazdára – igaz, előzetesen még 3 milliós jóslatok is születtek.
A Google ezzel persze messze elmarad az Apple és a Samsung számaitól, előbbi például a 2015-ös ünnepi szezonban 75 millió készüléket adott el. Mégis, a fenti adat – amennyiben ez beigazolódik – fontos eredmény egy olyan cég számára, amely eddig nem aratott óriási sikereket a hardveres szegmensben, és mivel a kínálat nagy valószínűséggel tovább bővül majd, az értékesítési számok további javulására számíthatunk. Jól látszik, hogy a Google az Apple által bevezetett szoros kontroll mintáját igyekszik követni, saját kezében tartva szinte minden feladatot.
Az anyacég Alphabet január 26-án közli a negyedéves jelentését, ebben a teljes birodalomra nézve akár 20 milliárd dollár feletti bevételről is beszámolhatnak majd.