• TokraFan
    #57
    Igen, de akkoriban a webes cégek befektetési fázisban voltak, tolták beléjük a tőkét és abból finanszírozták a működést. Mára vizont teljesíteni kell, mert vissza kell hozni a befektetett pénzt. A reklámokból pedig rengeteg jön be, nyilván nem hagyja ki egyetlen profitorientált vállalkozás sem a lehetőségét. Aztán ugye ott van az a tény, hogy adwords sem volt régen, ez a google rendszere ami értelemszerűen csak az ő felemelkedésük óta van jelen a weben. Előtte is voltak reklámok, csak szétszórt, kisebb ügynökségek, általában lokális rendszereit futtatták, Magyarországon is volt/van is ilyen ügynökség, jelenleg is. Más kérdés, hogy piaci részesedésük csak halvány árnyéka az általad jelzett időszakénak. Harmadik ok, a technika fejlődése. Ma már sokkal kiterjedtebb reklámozási/megjelenítési megoldások léteznek, mint annak idején. És talán a legfontosabb, a mobil terjedésével brutálisan megnőtt a netezők száma, mert olyan emberek milliói szálltak be, akik korábban azt sem tudtákm, hol kell bekapcsolni egy PC-t. Következésképp, nagyon megnőtt a látogatottság, amit technikai oldalon kiszolgálni irdatlan összeg tud lenni (ugye annak idején a hírhedt megaupload fenntartásának csak a host költsége több, mint 1,5 millió dollár volt HAVONTA!). Most azt tegyük félre, hogy az egy file host volt, de arányaiban lehet következtetni a költségeket illetően.

    Egyébként kiváló péda az időkép. Ezt két srác kezdte egy ingyenes szerveren, még saját domain nevük sem volt. Pusztán hobbiból és szakmai lelkesedésből. Idővel eljutottak oda, hogy kénytelenek voltak céget alapítani és bevételt termelni, mert akkorára nőtt a látogatottság, hogy azt zsebből finanszírozni képtelenség lett volna. Hasonló történet a nosalty.hu, ami egy szimpla, főzni szerető hölgy blogja volt, ma meg az egyik legnagyobb bevételt termelő magyar website. Egyszerűen látni kell, hogy a sikeres oldalakat lehetetlen fenntartani lelkesedésből és saját zsebből.