67
  • Elmin
    #67
    "A TV-ben is azért nem tudsz végig nézni egy filmet csak 3-4 reklám megszakítással, mert a reklámbevételből veszik meg neked a fimet, amit te kvázi "ingyen" megnézhetsz. Ott nem zavar? Rádió detto."
    Még ha csak 3 lenne, de most már inkább 10 van. Ott a tudatos néző átkapcsol, vagy némítja a tv-t rádiót.
  • Elmin
    #66
    "A tartalom nincs ingyen. Ugyan egyesek azt gondolják, hogy de, igen, azokkal közölném, hogy ahol ingyen van, ott ők maguk az áru. (Pl. Facebook, Google tipikusan ilyen.) "
    Ebben tévedsz. Amíg nem mondják, hogy valamilyen módon fizetni kell érte addig ingyen van.
    Az pedig nem állapot, hogy pár engedély nélkül futó reklám (spam) akár 4 szálon 50 -70 %-ban megfogja a processzort.
    Nem kell csodálkozni, hogy blokkolják, főleg, hogy a reklámok kb 90 %-a lényegtelen a fogyasztó számára.
  • TokraFan
    #65
    Ez már csak egy ilyen világ. Az működik, ami valahogyan pénzt termel. De ez minden területen így működik, nem csak az újságírás, vagy a reklámok piacán.
  • caius marius
    #63
    Nagyon jó ötlet az előfizetés. Szinte azonnal kihullana a férgese. Ezt persze nem vállalnák a mostani "piacból" élő "újságírók", mivel akkor a pénzükért dolgozni kellene.
  • Grifid71
    #62
    Szintén stílus...ami maga az ember, nos "pubi". Nem nézek tv-n filmeket, ha valami film érdekel elmegyek moziba, a sorozatokat pedig vagy letöltöm vagy online nézem reklám mentesen. Szánalmas hogy egy 90 perces film 120 percig tart a reklámok miatt. A legutobbi általam letiltott hírportál a hir24.hu és az összes aloldaluk, nagyon szánalmas, már már startlap.hu mélységeket idéz. A reklámpiac pedig igenis megérett a pusztulásra.
  • zola2000
    #61
    Azért a magyar tvben látható reklám és a net között van különbség.

    A Crunchyrollon ha nem fizettek reklámmal, ha fizetek reklám nélkül nézhetjük az animét

    A tvben fizetni is kell, reklám is van, és még anime sincs, mert ez egy kurva ország
  • TokraFan
    #60
    Azzal elejétől fogva egyetértek, hogy a reklám blokkot alkamazni nem tudó site üzemeltetők maguk alatt vágják a fát, ahogy azzal is egyetértek, hogy számos reklámozási metódus idegesítő és káros. Amivel én vitázom az itt az értelmetlenség, amikor a hülyék miatt egy egész iparágat vagy működési modellt irtanának ki olyanok, akiknek lövésük nincs az egészről. Na ők azok, akik betiltanák a kést is, amivel akár ölni is lehet ugye (az már nem számít, hogy mellette összességében sokkal több haszna is van)...A blokkolókat én is használom itt-ott, az agresszív marhák ellen mindenképpen, de sokakkal ellentétben én a white list-et is használom és azokon az oldalakon, melyeket szívesen látogatok és nem bosszant a reklámozási módjuk, letiltom a blokkolót, támogatva őket a további munkában.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.06. 22:15:00
  • duke
    #59
    " Ó borzalom, tényleg, elviselhetetlen és azt a Qrva X-et is nehéz megtalálni!"

    Ezert a pixel vadaszatert olni tudnek. Tegyenek oda egy rendes gomb meretu X-et, hogy siman bezarhassam, akkor azt mondom rendben van, hadd ne keljen mar egy 3x3-as szarral baszakodni, hogy utanna, ha mellekatintok, akkor megnyiljon 20 ablak.
  • gforce9
    #58
    "Egyszerűen látni kell, hogy a sikeres oldalakat lehetetlen fenntartani lelkesedésből és saját zsebből."

    Persze, ez egyértelmű, a weboldal attól, hogy látogatják nem hoz pénzt csak viszi, ha eltekintünk az esetleges adományozó kedvében levő látogatókról, de rájuk alapozni nem lehet. Viszont a túlzott reklám kontraproduktív. Olyan oldalt ami tele van reklámmal és fagyogat tőle a böngésző előbb utóbb látogatót fog elűzni. Hasonlóan azoktól az oldalaktól, ahol a pofájába mászik az embernek, vagy több a reklám mint a tartalom. pl.: http://www.haon.hu/puspokladany/orvoshoz-es-iskolaba-a-korzethatarokat-betartva/3367265
    de ettől vannak rosszabbak is. Az ilyen oldalak miatt kezdek megjelenni a blokkolók. Az időképtől is rosszul vagyok. Olyan döglassú és erőforrászabáló és már minden reklámot betöltött de a radarkép még mindig nem töltődött be stb. Tipikus példája a túlzásba vitt reklámnak.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2017.02.06. 19:55:02
  • TokraFan
    #57
    Igen, de akkoriban a webes cégek befektetési fázisban voltak, tolták beléjük a tőkét és abból finanszírozták a működést. Mára vizont teljesíteni kell, mert vissza kell hozni a befektetett pénzt. A reklámokból pedig rengeteg jön be, nyilván nem hagyja ki egyetlen profitorientált vállalkozás sem a lehetőségét. Aztán ugye ott van az a tény, hogy adwords sem volt régen, ez a google rendszere ami értelemszerűen csak az ő felemelkedésük óta van jelen a weben. Előtte is voltak reklámok, csak szétszórt, kisebb ügynökségek, általában lokális rendszereit futtatták, Magyarországon is volt/van is ilyen ügynökség, jelenleg is. Más kérdés, hogy piaci részesedésük csak halvány árnyéka az általad jelzett időszakénak. Harmadik ok, a technika fejlődése. Ma már sokkal kiterjedtebb reklámozási/megjelenítési megoldások léteznek, mint annak idején. És talán a legfontosabb, a mobil terjedésével brutálisan megnőtt a netezők száma, mert olyan emberek milliói szálltak be, akik korábban azt sem tudtákm, hol kell bekapcsolni egy PC-t. Következésképp, nagyon megnőtt a látogatottság, amit technikai oldalon kiszolgálni irdatlan összeg tud lenni (ugye annak idején a hírhedt megaupload fenntartásának csak a host költsége több, mint 1,5 millió dollár volt HAVONTA!). Most azt tegyük félre, hogy az egy file host volt, de arányaiban lehet következtetni a költségeket illetően.

    Egyébként kiváló péda az időkép. Ezt két srác kezdte egy ingyenes szerveren, még saját domain nevük sem volt. Pusztán hobbiból és szakmai lelkesedésből. Idővel eljutottak oda, hogy kénytelenek voltak céget alapítani és bevételt termelni, mert akkorára nőtt a látogatottság, hogy azt zsebből finanszírozni képtelenség lett volna. Hasonló történet a nosalty.hu, ami egy szimpla, főzni szerető hölgy blogja volt, ma meg az egyik legnagyobb bevételt termelő magyar website. Egyszerűen látni kell, hogy a sikeres oldalakat lehetetlen fenntartani lelkesedésből és saját zsebből.
  • TokraFan
    #56
    Akad ilyen is persze, de erről meg az oldal üzemeltetője nem tehet. Ő csak értékesít egy felületet (mondjuk egy bannert a cikkek közé szúrva adott méretben), a hirdető kifizeti az árat és küldi a bannert ami nagyjából bármi lehet. Ennél is gyakoribb eset, hogy valamilyen ügynökség/rendszer hirdetését szúrják be (pl. adwords), de itt még annyi beleszólásuk sincs abba, hogy milyen tartalom fog érkezni, mint az első esetben. Amire ráhatása van, az a megjelenítés módja. Azt már az oldal üzemeltetője dönti el, hogy beletolja a képedbe a reklámot egy fél képernyőt kitakaró, marha idegesítő ablakban, vagy szolídan tervezi a hirdetési felületet az oldal egyéb részein amivel együtt lehet élni. Megoldás főleg az, h ogy a látogatásunkkal szavazunk a megoldásra. Ha idegesít, lapátra kerül az oldal amivel mint említettem, maguk alatt vágják a fát, mivel csökken a látogatók száma.
  • gforce9
    #55
    "Mégsem rémlik hogy (pár érdekes tartalmú oldalt kivéve) ennyire sok, ennyire villogó/ugráló reklámot láttam volna"

    Ebben neked van igazad. Voltak oldalak ahol volt reklám orrbaszájba azok jellemzően szerencsejáték és hasonló kaliberű reklámok voltak, de a nomális oldalakon, hírportálokon stb. sokkal kevésbé volt jellemző az ember pofájába mászó fullidegesítő reklám mint ma. Néhány weboldalon ma figyelni kell hogy pontosan kattintson az ember, mert kicsit mellélő az már tuti reklámra fut.....
  • cylontoaster
    #54
    Az első felével egyetértek.
    A másodikkal csak félig. Azért '96 óta sok idő eltelt, a korábban nem feltétlen az idők kezdetét jelenti. '96-ban alig páran használtak netet, míg mondjuk 2006-ban már elég sokan. Mégsem rémlik hogy (pár érdekes tartalmú oldalt kivéve) ennyire sok, ennyire villogó/ugráló reklámot láttam volna, pedig akkor semmi blokkert nem használtam. De rég volt, lehet hogy csak szépülnek az emlékek..

    Nem annyira agresszív, mint egy online filmes oldalon, de bőven akad a cikkeket közlő oldalakon is, (gondolok itt a nagyobb magyar oldalakra), benn a cikk közepén, mozgó, ki tudja mit tudó reklám.
  • TokraFan
    #53
    A gond ezzel az, hogy a reklámok nem valami központosított módon érkeznek, hanem minden egyes site üzemeltetője maga applikálja bele az oldalába, ahogyan ő azt akarja. Sok site alkamazza azt a megoldást, hogy vannak diszkrét reklámok, cserébe kvázi ingyenes a tartalom, vagy előfizetsz un. VIP tagságra, amivel kiváltod a reklámokat, így azok neked már nem jelennek meg. Ez szerintem teljesen korrekt. Sok üzemeltető viszont abban érdekelt, hogy a reklámot a látogató arcába tolja. Ezzel érzésem szerint maguk alatt vágják a fát, tehát valamilyen módon egyfajta szűrés is működik általa. Kikerülni viszont azért nem tudod, mert minden egyes oldalnál más a kód, máshogy oldják meg a reklámok elhelyezését. Ezért valóban csak blokkolni lehet, globálisan mindent (bár újabban kezdenek megjelenni olyan megoldások, melyekkel már az adblocker sem tud mit kezdeni).

    Ahogy ez korábban így is volt.

    Nem volt így korábban sem, már írtam, hogy 1996 környékén még sokkal durvább popup windows-os időszakok voltak, egy darabig tkp. blokkolhatatlanul. De a lényegesebb, komolyabb oldalakon legtöbb esetben nincs aggresszív reklám. Ezek olyan oldalakon jelennek meg főleg, mint pl. a letöltőlinkes, online filmezős, pornós és egyéb ilyeneken.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.06. 16:02:59
  • cylontoaster
    #52
    Ez az egyik oldal. Ugyanakkor veled fizettetik ki azt, hogy használhatod az oldalt, elérheted a rajta tárolt infókat, ami már annyira nem ördögtől való dolog.

    A gond, ahogy lejjebb írták, hogy rohadt pofátlan és idegesítő módon. Mert ha ugyanez menne valami szűréssel (pl. nincs aktív tartalom, csak egy kép/szöveg/link), hogy ne lehessen vírusos, kisebb sávszéligénnyel, esetleg kevésbé pofábamászóan meg útbanvanésidegesítően, akkor nem lenne gond. Jelenjen meg oldalt pl a cikk mellett egy pár kb-os kép, úgyis észreveszi az ember, és nem kerül neki sem időbe, sem adatforgalomba.
    Ahogy ez korábban így is volt.
  • ostoros
    #51
    Te is tudod, hogy igazam van. A reklámot is nekem kell megfizetnem, hiszen végül beépül minden egyes termék és szolgáltatás árába amit használok. Tehát VELEM fizettetik ki, hogy rabolják az időmet és idegesítenek.
  • cylontoaster
    #50
    Azért vannak kivételek. Én a múltkor a "hibernált" emberekről olvastam valami cikket, és tele volt közben az XY bank hirdetésével, hogy legyen nekem is széfem náluk. :) Ez mi, ha nem a tartalomhoz illő, célzott hirdetés?

    bunny: próbáld meg hogy nem youtubról nézel filmet, hanem más online nézős oldalon. Egyből fog dobálni, jellemzően valami játékkal vagy fogadóirodával kapcsolatos szutykot. Szerencsére zömét lehet blockolni, amelyik tárhelynél kötelező kikapcsolni, oda meg nem kell menni.
  • Skylake
    #49
    Noha én aztán tűzzel-vassal irtom, azaz tiltom, több technológia egybetolásával a reklámot (mint kimenet) és főleg az azt megalapozó tracking technológiákat (bemenet), azért azzal tisztában vagyok, hogy ez egy átmeneti állapot, technológiai és közgazdasági értelemben. És épp most változnak meg a viszonyok.

    Például a natív web elérésről az applikáció alapú webes elérésre átállás azt eredményezi, hogy minden applikáció tulajdonképpen önálló, zárt és cél-specifikus böngésző, és ezek esetében alig lehet a tracking-ot és reklámot tiltani, hiszen ezek zártak. Nem egy univerzális felületen működnek, ahol éppen ebből az univerzalitásból adódóan blokkolhatók. Az applikáció központú web elterjesztésének ez az egyik, és szokás szerint ki nem mondott, de talán a leglényegesebb része.

    Oké, akkor kontrolláljuk oprendszer szintjén. Nem véletlenül vannak lezárva a mobil oprendszerek. Google-nak k*rvára nem érdeke, hogy pl. host fájllal üssék ki az userek a trackingot, és a reklám kihelyezést, illetve könnyen látható legyen, micsoda adatgyűjtő apparátus van beleépítve az Android rendszer Google által előre telepített és zárt forráskódú alkalmazásaiba. Nyilván nem ezek vizsgálatával, hanem azzal, hogy merre és milyen adatkapcsolatokat használnak automatikusan. Amelyek természetesen össze vannak kapcsolva a felhasználóknak címzett szolgáltatásokkal, a felső réteggel, amit az user pöckölget, hiszen a piacon pontosan az ezek által végzett aktivitás jelent értéket, és pénzt a webet e igazi XIX. századi monopolista módjára monetizálva felzabálni kívánó egyik vállalkozás számára.

    Ebből is látszik, hogy a reklám és tracking blokkolás „klasszikus”, és legnagyobb teljesítményű formája már messze nem releváns, hiszen megvannak a megoldások annak kiiktatásra, és ezek jönnek is fel. Ez döntően a fenti folyamatokhoz köthetők: a végső cél az, úgy kell átszabni a web elérését, hogy ez a fenti, e célra dedikált technológiákkal történhessen elsősorban, és ezek terén most a web monetizálásából élő (zabálógép) vállalkozások kezdenek nyerésre állni, már amennyiben szinte az összes netes igény kiszolgálása dedikált applikációkra ültethető át.

    Úgyhogy a reklámblokkolás jelenlegi formájának lassan befellegzett. Ez most a zenit. De ez mindig így van: evidens hogy az ipar, ami a tracking-ból és a reklámkihelyezésből él, nem fogja ölbe tett kézzel várni piaci területük kiszáradását. Főleg, mivel a kontent pénzbe kerül. Mondom ezt úgy, hogy én aztán abszolút nem fizetek semmilyen tartalomért, még az adataimmal sem, mivel például kiváló eredményességgel blokkolni tudom a Facebook és a Google teljes tracking technológiáját. De azt is tudom, hogy rövidesen, a jelenlegi reklámblokkolási technológiák egy bizonyos telítődési pontja után nem lesz mód arra, hogy e technológiákkal, kvázi fizetés nélkül jussunk tartalomhoz. Legalábbis egy ideig. Tipikus macska-egér harc ez.
  • bunny
    #48
    Egyébként nekem SOHA nem volt AB a gépemen, és meg kell mondjam rohadtuk nem hiányzik. Mi a max manapság egy normál weboldalon? Jön egy felugró hír az oldal előtt EGYSZER a kampány alatt, bezárom, soha többet nem látom. De ilyen is nagyon ritka. Az oldalon van 1-2 banner valahol periférián, és? Nem zavar. Youtube film alatt 5 percenként alul megjelenik valami? Ó borzalom, tényleg, elviselhetetlen és azt a Qrva X-et is nehéz megtalálni!

    Igen, volt egy időszak valóban az idegesítő felugró tucatnyi bannerrel és de ennek már marha rég vége, rájött a hirdető és az oldal is, hogy fordítva sült el. Bullshit, divatos picsacsinálás a semmiért ami legalább kárt okoz.

    Persze a warez-pornó stb oldalakon lehet van még, de ez meg legyen annak a baja aki ilyeneket néz.
    NORMÁL átlagos böngészést egyáltalán nem akasztják meg a hirdetések.
    Utoljára szerkesztette: bunny, 2017.02.06. 09:06:28
  • esztyopa
    #47
    Én speciel-azért rühellem egyre jobban a /kéretlenül pofámba nyomott/ reklámokat,mert nem csak ,hogy olyan termékeket ajánlanak,amit SOHA az életben nem lesz lehetőségem megvenni,hanem LOPJÁK AZ ÉLETEMET !
    Ha végig akarok nézni egy filmet,vagy utánna szerenék nézni valaminek,akkor dől rám a sok sz*r,ami végül éveket fog ELVENNI - feleslegesen az életemből !
  • bunny
    #46
    A reklámblokkolók nálam ott buktak el morálisan, amikor lehetővé tették, hogy bizonyos reklámokat (amikért nekik fizetnek) átengednek.
    Egyébként semmi gond a reklámblokkolókkal. Hiszen minőségi újságírás zajlik az interneten mert a híroldalaknak van pénze megfizetni a rendes újságírókat, szóval minden fa**a. Sarcazm off.
    Ne legyen bevételük de azért fikázzuk az oldalakat, hogy sz*rok a cikkek, hiszen a fikázó is ingyen dolgozik a munkahelyén, nem vár el fizetést a munkájáért ő sem - már ha egyáltalán van olyan idős és nem anyuci/apuci nyakán él.
    Így kell ezt magyar módra. Nekünk mindig csak jogaink voltak kötelezettség nélkül.
  • factorian
    #45
    Én azt nem értem hogy lehetnek ennyire nyomorékok a reklámok kitalálói/szerverzői hogy gyakorlatilag alig jelenik meg releváns reklám számomra. Oké ha felmegyek monitort nézni akkor jön pár monitoros reklám az még oké.. De pl. youtube-on amikor naponta 20szor (!) a képembe jött a retkes niga hogy old spice old spice, na akkor borult el az agyam és az hótziher hogy többet nem nézek yt reklámot se az említett termékből nem veszek többet. Annyira szánalmas reklámok vannak h az agyam elborul, inkább nem veszek az adott termékből mert csak felkúr, ill. annyira nem relevánsak a reklámok hogy hihetetlen. Miért nem lehet vmi szrt kitölteni h oké engem ez az meg amaz érdekel, és mindenkinek jobb lenne. De nem.. tolja az ember arcába azt ami rohadtul nem érdekli. Vagy még azt is elfogadnám hogy oké jöjjön ami nem érdekel, de legyen ott egy gomb hogy rányomhassak kösz de ez engem hidegen hagy és akkor legalább az nem jönne be többször (!!).. Nem hiszem hogy olyan nehéz lenne megoldani.
  • zola2000
    #44
    Tehát most azért estek egymás torkának, mert reklám blokkoló hír van.


    "Magyarország én így szeretlek"
  • TokraFan
    #43
    Már komolyan hiányoltam a szokásos, semmit mondó, értelmetlen hozzászólásodat!
  • TokraFan
    #42
    Te mit nem értesz ezen? Nézd meg a nyomtatott médiát. A klasszikus modell szerint, fizetned kell érte az újságosnál, ha olvasni akarod de még így is lesz benne reklám! A másik eset az, amikor bedobják neked az újságot, vagy elérhetővé teszik ingyen. Az üzelti modell itt azon elv mentén épül fel, hogy az ingyenesség miatt garantált a magas megtekintés, tehát jól -és jó áron- eladható a reklámfelület a cégeknek. És nagyon jól működik, csak nézd meg, mennyi un. "ingyenes" újság van, ami persze itt sem ingyenes, hiszen nem karitatív tevékenységből nyomtat a nyomda sem és nem ingyen dolgozik a DTP-s kolléga sem. Őket abból fizetik, hogy te megnézted az un. "ingyen" újságot és ez bevételt generált a reklámokon keresztül!
    Hasonlóan működik online is, csak lényegesen precízebben célozhatók a reklámok, így jobban járnak a cégek.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.06. 01:22:44
  • gforce9
    #41
    Mi lenne ha az életben egyszer valami érvet is mondanál. Jelen esetben arról, hogy a kereskedelmi tv-k vagy rádióknak, ha nem a reklám, akkor mi a fő bevétele?
  • ostoros
    #40
    Hazug érv.
  • duke
    #39
    Egyebbkent az a legidegesitobb a reklamokban, amikor a reklam betoltodese akadalyozza az oldal betoltodeset. Szartsem er, a mostmar gigabites savszeleseg, amikor arra kell varni fel perceket, hogy a buzi reklam, meg hozzatartozo tobbi baszas elobb betoltodjon, mert addig az oldal sem jelenik meg.
    Az olni tudnek, mikor a reklamok miatt nem toltodik be az oldal.
  • jkedzs
    #38
    a szervere költött pénz is a user pénze. mindent és mindenkit a userek tartanak fent.
    annyira korlátoltak az emberek (értelmi képesség általánosan gyenge, főleg az SG-n), hogy nem látják át azt az egyszerű képletet, hogy egy a user által megvett termék árából egy rész reklámozásra megy (tehát a userek fizetik azt is), amiből egy nagyobb részt kapnak a hirdetési láncban élősködő férgek (ezeket akarjuk mi pusztítani), egy másik részét a hely kapja, aminek felületén értékesítik/megjelenítik a társadalmilag káros reklámot.
  • jkedzs
    #37
    Block Ads!
    https://blockads.fivefilters.org/acceptable.html
    ennyi.
    Utoljára szerkesztette: jkedzs, 2017.02.05. 18:07:13
  • gforce9
    #36
    Álljunk már meg 1 percre. Az SG a tartalomfogyasztásból él. Ez az alapja, ha nincs tartalom nem jövök én se.Ebből köetkezően nincs kinek reklámozni. Ha megvan a tartalom akkor jöhet reklám persze. De pont itt egy moderátor röhögött ki, amikor felhívtam a figyelmüket egy rosszul működő reklámra. A válasz az volt, hogy telepítsek blokkolót és ne sírjon a szám, olyan alpári stílusban, hogy csak pislogtam. Ezek után mégis mit mondjak? Beleszarnak az user pofájába vastagon, de a reklámpénz meg kéne? Amúgymeg a videostreamektől eltekintve, a reklámforgalom zabálja le az adott kvótát mobilnetről. Amit az user fizet ki! Az userek tartják fenn az infrastruktúrát, nem az oldalüzemeltetők. Ők csak a kiszolgálót tartják fenn, de azt, hogy e reklám hozzám eljusson azt én fizetem ki. Színvonalasabb tartalom kellene. Ésszerű reklámozás és nem lennének blokkolók, mert értelme sem lenne. Érdekes, amikor nem dőlt a lé a reklámokból, akkor képes volt az sg színvonalat tartani? Ma meg nem? Akkor be kell zárni ha nem megy.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2017.02.05. 15:37:01
  • Cat #35
    "De attól hogy én megnyitok egy oldalt ami reklámblokkoló kikapcsolást kér, az véletlenül sem jut eszébe, hogy akkor szálljon be már az internetköltségembe"

    Az, hogy te ezt ide írhattad jól kiszámolható pénzbe kerül az SG-nek. Nekik is fizetniük kellett a szerverért, azt el kellett helyezni egy hostoló cégnél, fizetni kell a szervert karbantartó rendszergazdának, a programozónak, aki elkészítette a honlapot, stb. Nem értem hogy miért gondolja bárki, hogy mindez ingyen van. Akkor van ingyen, ha valaki ezt lelkesedésből bevállalja, de akkor a saját munkaerejét áldozza rá, hogy másoknak jó legyen. (És akkor is kiszámolható, hogy milyen kiesett bevételei vannak az erre fordított munkaidő miatt.)
  • Avanindra
    #34
    "Akinek reklám kell ahhoz hogy eladja a termékét valamit nem csinál jól! Ha pedig valaki reklám alapján vásárol az hülye, ostoba, retardált, életképtelen, hitvány szar alak. Tömören..."
    te egy fasz vagy tömören

    "Voltak már felmérések arról hogy mennyire nem éri meg az online reklámozás. Több nagy cég kompletten lelőtte az erre induló dollármilliókat felemésztő kampányát. "
    faszság

    "Az pedig egyenesen abszurd dolog hogy valaki egy banner miatt vegyen meg bármit! "
    Pedig működik, sokan vesznek .... bazdmeg ebből élek, csak tudom mi a pálya ezen a téren :D

    "Gondolom "Fluimucil Ábel" is egy tündéri kisgyerek, nem pedig szeneslapáttal agyonverni való szutyok..."
    Zseniális húzás volt....
  • TokraFan
    #33
    Igen, de ez olyan mint a kés. Ölhetsz is vele, meg szobrot is faraghatsz. Felhasználás függő. A reklámbevétel azért jó, mert így nem kell előfizetned minden egyes oldalnál, ahol a tartalom előállítása már nem finanszírozható lelkesedésből. Én 1995 óta lógok a neten, pontosan tudom és láttam, hogyan alakultak át a dolgok.De! Annak idején a tartalmak jelentős része egyetemi anyag volt amit szintén adóból fizettek (vagy az intézmény egyéb forrásaiból), vagy olyan ksiebb oldalak, melyek fenntartása még kifizethető volt zsebből. De számos site nőtte ki magát, mert hirtelen megnőtt a látogatottsága, amihez már nem volt elég egyetlen szerver, nem volt elég egy szimpla hosting plan. Rengeteg oldalt láttam ami csak úgy volt képes fennmaradni, hogy az azt használó közösség fizette ki az új szerverek és sávszélesség árát. A másik lehetőség volt a reklám, mert ebből a látogatottság növekedésével arányosan, általában a bevétel is növekszik, tehát jól kiegyensúlyozza a kiadás/bevétel oldalt.

    Persze más kérdés -késes példa-, hogy megjöttek a hülyék is, akik a rendszer sajátosságait kihasználva, trükkök sokaságával és valóban irritáló megoldásokkal akarnak ezen nyerészkedni. Jellemzően a letöltő oldalak mind ilyenek pl. De ez meg egyidős a nettel, már 1996 környékén emlészem az első ilyen hisztériára, amikor megjelentek a felugró ablakok, de olyan szinten , hogy egyszerre 20-30db szsarta tele a képernyőt. Nem új ez sem, max csak annak, aki nem élte át ezt annak idején.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.05. 14:52:09
  • gforce9
    #32
    " felőlem simán becsődölhetnek" - aztán lesegetnél, hogy "nini? hova tűnt az internet?

    Akármilyen furcsa is, azelőtt is volt internet, hogy a reklámcégek felismerték volna, mint marketinglehetőség. A marketing csak utána jött és pénzt hozott a területre. De attól hogy én megnyitok egy oldalt ami reklámblokkoló kikapcsolást kér, az véletlenül sem jut eszébe, hogy akkor szálljon be már az internetköltségembe. Mert főként mobilnetnél, még ki is fizeted az, hogy megnézz egy reklámot. Röhej. Marhára elpofátlanodott a reklámipr, azt hiszik minden körülöttük forog. Visszább kéne venni és nem lennének blokkolók.
  • TokraFan
    #31
    Akinek reklám kell ahhoz hogy eladja a termékét valamit nem csinál jól! Ha pedig valaki reklám alapján vásárol az hülye, ostoba, retardált, életképtelen, hitvány szar alak. Tömören...

    Baromság. Csinálsz honap egy céget, elkezdesz valamit gyártani, szolgáltatni. Honnan a tökömből fog rólad tudni bárki is, amikor csak hazánkban több százezer vállalkozás működik, a te profilodban is bizonyára rengeteg, akiket már jól ismernekl
    Ha nem reklámozod magad, hogyan lesz vevőd? Szólsz a haveroknak? Ok, ezzel eladsz 3 terméket. Hogyan tovább? Becsöngetsz emberekhez? Az már reklám! Feladsz hirdetést? Az is reklám! Ráfested a kocsid oldalára? Reklám!
    Imádom, amikor nyilvánvalóan alkalmazott emberek, akik életükben nem vállalkoztak, szórják a marhaságokat szerteszét...

    Több nagy cég kompletten lelőtte az erre induló dollármilliókat felemésztő kampányát.

    Igen, bizonyára azért megy vérre menő verseny pl. adwords-nél a gyakori kulcsszavakért. És azért alakult át a teljes média ipar reklámozási szokása, amikor a hagyományos médiákból nagyrészt átköltöztek online. Egy zenekiadó ma már többet költ playlist ownerekre, mint TV hirdetésre.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2017.02.05. 14:38:59
  • TokraFan
    #30
    Miről beszélsz? A TV-ben is azért nem tudsz végig nézni egy filmet csak 3-4 reklám megszakítással, mert a reklámbevételből veszik meg neked a fimet, amit te kvázi "ingyen" megnézhetsz. Ott nem zavar? Rádió detto. Az állami szarokon meg az adódból fizetik ki, ott sincs ingyen pubi. Semmi sincs ingyen...Csak a proli hiszi azt állandóan.
  • TokraFan
    #29
    Lényegtelen, mit gondosz...Csak az számít, hogyan működnek a dolgok. Neked sincs fogalmaarról, mennyi pénzbe kerül egy site üzemeltetése, és arról sem, hogy ezt valamiből ki kell fizetni! Ok, ne legyenek reklámok! De akkor előfizetés lesz, mert valamiből finanszírozni kell a kiadásokat! Teccik érteni?? De várom a megoldásodat a finanszírozást illetően, én nyitott vagyok rá. De annak megfogalmazása, hogy a reklámok sz*rok, kevés és nem más, mint polulista maszlag. Persze, hogy idegesítőek! Ebben semmi érdekes nincs. Azt kell megérteni, hogy ez a bevételi forrás, ebből válik lehetővé, hogy te -kvázi "ingyen"-, tartalmat kaphass! Ugyanis a tartalom előállításához szükséges anyagi fedezetett a hirdetők fizetik ki, helyetted!
  • Szefmester
    #28
    Amire te "vágysz" azok a fizetett cikkek. :D

    A 3. Évezred magazinban is vicces elolvasni azokat a cikkeket.. bocsánat.. "cikkeket" amik végén nem szerző neve szerepel hanem egy webcím. :D Fura módon semmi rosszat nem olvasol, semmi kontrát csak prot, valamint a szokásosnál is több az érthetetlenül odavetett tudományos maszlag...
  • Szefmester
    #27
    Had kérdezzem meg.. te is vettél díszdobozos lószart? Szép csomagolással eladható ugyebár minden szar... szó szerint.

    Akinek reklám kell ahhoz hogy eladja a termékét valamit nem csinál jól! Ha pedig valaki reklám alapján vásárol az hülye, ostoba, retardált, életképtelen, hitvány szar alak. Tömören...

    Voltak már felmérések arról hogy mennyire nem éri meg az online reklámozás. Több nagy cég kompletten lelőtte az erre induló dollármilliókat felemésztő kampányát.

    Az sem véletlen miért nem hajlandóak egyes cégek megtekintett reklámonként fizetni hanem csak kattintottakként. Tudod az hogy ott van még közel sem jelenti azt hogy talált.
    Az pedig egyenesen abszurd dolog hogy valaki egy banner miatt vegyen meg bármit!

    Ha szükségem van valamire akkor elkezdek keresgélni. Nem veszek olyan cuccot amire semmi szükségem, de tolták a reklámot ezerrel.

    Van marketinges ismerősöm, de mivel az életben is olyan affektáló mint egy random reklám nem is szokott tartós lenni egy kapcsolata sem. Valamiért azt hiszi hogy a reklám jó, a reklám szükséges. Persze.. első randin is mindenki marketingeli magát, aztán jön a pofára esés hogy az egész amit kaptál egy díszdobozba csomagolt szarkupac. Emiatt pedig akinek kettőnél több számjegyű az IQ-ja nem dől be a reklámoknak, valamint mindent megtesznek hogy eltakarítsák azokat az életükből.

    Vagy netán olyan emberhez van szerencsénk aki a postaládájába pakolt -évente több kilónyi- szemét nem csak tüzelőként funkcionál, hanem lelkesen elolvassa és vásárol instant?

    Gondolom "Fluimucil Ábel" is egy tündéri kisgyerek, nem pedig szeneslapáttal agyonverni való szutyok...