Gyurkity Péter
Nem fogynak a viselhető kütyük
A vásárlók nem látják értelmét az új fejlesztéseknek, csak kevesen csábulnak el.
A Kantar Worldpanel – amely hónapról-hónapra figyelemmel kíséri a mobil operációs rendszerek versenyének alakulását, friss adataikról pedig mi is folyamatosan beszámolunk – a napokban az új szegmensre, a viselhető termékekre fókuszáló anyagot tett közzé, amelyből kiderül, hogy ez a piac nem tud bővülni. Nem sikerült megszerettetni a felhasználókkal az okosórákat és az egyéb kütyüket, így nincs növekedés.
A részletes elemzésből gyorsan kitűnik, hogy az új terület messze elmarad a hordozható kategória számaitól, pedig itt korábban több nagy szereplő is a további bővülés és terjeszkedés új lehetőségét látta. A harmadik negyedévben például nem túl sok, 2,7 millió és 6,1 millió közötti új termék kelhetett el, bár a meglehetősen széles intervallum egyben arra is rávilágít, hogy a piackutató cégeknek sincs könnyű dolga, hiszen a gyártók nem szívesen közlik a pontos számokat. Az éves eredmények még nem futottak be, de azt tudjuk, hogy itt egyelőre elmaradt a robbanás.
Jellemző adat, hogy az USA-ban a vásárlók alig 4,2 százaléka, Európában pedig mindössze 3,8 százaléka rendelkezik ilyen viselhető fejlesztéssel, a piaci penetráció tehát nem túl jelentős. Talán ennél is érdekesebb adat, hogy az okosórák visszaszorulóban vannak, a tengerentúlon az összes ilyen termék 35 százaléka sorolható be ebbe az alkategóriába (ez az ősz folyamán még 40 százalék volt), Európában pedig 38 százalékban határozzák meg ezek arányát. A gyártók között az Apple vezet 50 százalékkal, a Samsung pedig a második a maga 17 százalékával. A fitnesz szalagok picit jobban állnak, ezekből több is fogyott, amit azzal magyaráznak, hogy a gyártók nem tudtak előállni meggyőző érvekkel, legalábbis ami az okosórák beszerzésének értelmét illeti.
Az Egyesült Államokban idén 8, Európában pedig 12,1 százalék tervezi valamilyen viselhető kütyü megvásárlását, ez pedig nem feltétlenül jelent majd tulajdonképpeni vásárlást, a roham tehát tovább várat magára.
A Kantar Worldpanel – amely hónapról-hónapra figyelemmel kíséri a mobil operációs rendszerek versenyének alakulását, friss adataikról pedig mi is folyamatosan beszámolunk – a napokban az új szegmensre, a viselhető termékekre fókuszáló anyagot tett közzé, amelyből kiderül, hogy ez a piac nem tud bővülni. Nem sikerült megszerettetni a felhasználókkal az okosórákat és az egyéb kütyüket, így nincs növekedés.
A részletes elemzésből gyorsan kitűnik, hogy az új terület messze elmarad a hordozható kategória számaitól, pedig itt korábban több nagy szereplő is a további bővülés és terjeszkedés új lehetőségét látta. A harmadik negyedévben például nem túl sok, 2,7 millió és 6,1 millió közötti új termék kelhetett el, bár a meglehetősen széles intervallum egyben arra is rávilágít, hogy a piackutató cégeknek sincs könnyű dolga, hiszen a gyártók nem szívesen közlik a pontos számokat. Az éves eredmények még nem futottak be, de azt tudjuk, hogy itt egyelőre elmaradt a robbanás.
Jellemző adat, hogy az USA-ban a vásárlók alig 4,2 százaléka, Európában pedig mindössze 3,8 százaléka rendelkezik ilyen viselhető fejlesztéssel, a piaci penetráció tehát nem túl jelentős. Talán ennél is érdekesebb adat, hogy az okosórák visszaszorulóban vannak, a tengerentúlon az összes ilyen termék 35 százaléka sorolható be ebbe az alkategóriába (ez az ősz folyamán még 40 százalék volt), Európában pedig 38 százalékban határozzák meg ezek arányát. A gyártók között az Apple vezet 50 százalékkal, a Samsung pedig a második a maga 17 százalékával. A fitnesz szalagok picit jobban állnak, ezekből több is fogyott, amit azzal magyaráznak, hogy a gyártók nem tudtak előállni meggyőző érvekkel, legalábbis ami az okosórák beszerzésének értelmét illeti.
Az Egyesült Államokban idén 8, Európában pedig 12,1 százalék tervezi valamilyen viselhető kütyü megvásárlását, ez pedig nem feltétlenül jelent majd tulajdonképpeni vásárlást, a roham tehát tovább várat magára.