Berta Sándor
Gyorsan hiányszakma lesz a drónpilóta
Az ágazat gyorsan nő, de hiány van olyanokból, akik képesek a robotrepülőgépeket profi módon vezérelni.
Sok cég komoly esélyt lát abban, hogy a fiatalokat drónpilótákká képezze ki, így ugyanis könnyebben bekerülhetnek a munkaerőpiacra. Az egyik vállalat, a SkySkopes, amely online képzést kínál a nyolcadikos vagy idősebb diákoknak, és egy olyan tanfolyamot is elvégezhetnek, amellyel drónpilóta jogosítványt szerezhetnek. A cél az, hogy azok a fiatalok, akik érdeklődnek a téma iránt, a hobbijukat a későbbi foglalkozásukká tegyék. Más társaságok, amelyek drónpilótákat alkalmaznak, olyan tanfolyamokat kínálnak, amelyek felkészítik a jelölteket az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) tesztjére. A tanfolyamok segítségével a jelentkezők eldönthetik, hogy ez a szakma valóban érdekli-e őket vagy sem.
Az Észak-Dakotában élő 17 éves Ava Niemeier kijelentette, hogy számos korosztálybelit érdekli a drónrepülés, mert azt egy jó technológiának tartja, amely éppen most kezd mindenki számára hozzáférhetővé válni. Ő azt tervezi, hogy egy helyi drónos vállalkozás segítségével pilótává képezteti magát. Az iskolájában is sok diáknak van kisebb robotrepülőgépe, amelyekkel szeretnek repülni.
A cégek többek között fotók és videók készítésére, biztonsági célokra, vizsgálatok és mérési feladatok elvégzésére használják ezeket a légi járműveket. A gond csak az, hogy több a kereskedelmi drónbevetés, mint ahány licenccel rendelkező pilóta van. Ezért a szakértők szerint több képzésre lenne szükség, hogy a fiatal pilóták legálisan és biztonságosan vezethessék a robotrepülőgépeiket.
A legjobb pilóták versenyeken is megmérettethetik magukat
James Barnes három évvel ezelőtt egy régi minigolf gyakorlópályán alapította meg a New Jersey Drónakadémiát. Mindenekelőtt az volt a célja, hogy azoknak a fiataloknak, akik nem engedhetik meg maguknak azt, hogy főiskolára menjenek, esélyük legyen egy szakma kitanulására és állandó pénzkeresetre. A tanfolyamon résztvevők kora 8 és 104 év között van. A drónpilótahiány egyébként komoly probléma, Barnes például két tapasztalt technikust keres 20 dolláros órabérért, de senkit sem talál.
Matt Dunlevy, a SkySkopes elnök-vezérigazgatója azoknak a diákoknak, akiket már korán megfertőzött a robotrepülőgépek szeretete, meg akarja mutatni, hogy igenis vannak olyan vállalatok, amelyek alkalmaznak drónpilótákat. Ő arra számít, hogy a pilótahiány egyre nagyobb méreteket fog ölteni. A SkySkopes Akadémia többek között az Észak-Dakotai Egyetemen, az Amerikai Egyesült Államok legjobb légi közlekedési főiskoláján is lehetővé teszi egy szemeszter elvégzését. A tananyag részét képezik a légi közlekedés és a pilóta nélküli légi járművek története, a légi közlekedés alapjai és tudománya, az FAA előírásai és a drónok bevetési lehetőségei.
Mike Miller, az Észak-Dakotai Távoktatási Központ szóvivője kifejtette, hogy számos fiatal van, akik érdeklődnek a robotrepülőgépek iránt és meg akarják érteni, hogy mindez mivel jár és milyen karrierlehetőségeket kínál. Bryan Ackley szintén a távoktatási programban vesz részt és úgy vélte, hogy a tudományos alapok bizonyos hallgatóknak újdonságot jelentenek. Ugyanakkor a drónok vezérlése aligha új dolog a résztvevők számára, hiszen, ha az hasonlít egy joystickhoz, akkor meglehetősen gyorsan megértik a működését.
A drónpilóta valószínűleg Európában is gyorsan hiányszakma lesz, mivel tegnap szabályozták a területet Németországban is, és az 5 kilósnál nehezebb típusok csak jogosítvánnyal vezethetők.
Sok cég komoly esélyt lát abban, hogy a fiatalokat drónpilótákká képezze ki, így ugyanis könnyebben bekerülhetnek a munkaerőpiacra. Az egyik vállalat, a SkySkopes, amely online képzést kínál a nyolcadikos vagy idősebb diákoknak, és egy olyan tanfolyamot is elvégezhetnek, amellyel drónpilóta jogosítványt szerezhetnek. A cél az, hogy azok a fiatalok, akik érdeklődnek a téma iránt, a hobbijukat a későbbi foglalkozásukká tegyék. Más társaságok, amelyek drónpilótákat alkalmaznak, olyan tanfolyamokat kínálnak, amelyek felkészítik a jelölteket az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) tesztjére. A tanfolyamok segítségével a jelentkezők eldönthetik, hogy ez a szakma valóban érdekli-e őket vagy sem.
Az Észak-Dakotában élő 17 éves Ava Niemeier kijelentette, hogy számos korosztálybelit érdekli a drónrepülés, mert azt egy jó technológiának tartja, amely éppen most kezd mindenki számára hozzáférhetővé válni. Ő azt tervezi, hogy egy helyi drónos vállalkozás segítségével pilótává képezteti magát. Az iskolájában is sok diáknak van kisebb robotrepülőgépe, amelyekkel szeretnek repülni.
A cégek többek között fotók és videók készítésére, biztonsági célokra, vizsgálatok és mérési feladatok elvégzésére használják ezeket a légi járműveket. A gond csak az, hogy több a kereskedelmi drónbevetés, mint ahány licenccel rendelkező pilóta van. Ezért a szakértők szerint több képzésre lenne szükség, hogy a fiatal pilóták legálisan és biztonságosan vezethessék a robotrepülőgépeiket.
A legjobb pilóták versenyeken is megmérettethetik magukat
James Barnes három évvel ezelőtt egy régi minigolf gyakorlópályán alapította meg a New Jersey Drónakadémiát. Mindenekelőtt az volt a célja, hogy azoknak a fiataloknak, akik nem engedhetik meg maguknak azt, hogy főiskolára menjenek, esélyük legyen egy szakma kitanulására és állandó pénzkeresetre. A tanfolyamon résztvevők kora 8 és 104 év között van. A drónpilótahiány egyébként komoly probléma, Barnes például két tapasztalt technikust keres 20 dolláros órabérért, de senkit sem talál.
Matt Dunlevy, a SkySkopes elnök-vezérigazgatója azoknak a diákoknak, akiket már korán megfertőzött a robotrepülőgépek szeretete, meg akarja mutatni, hogy igenis vannak olyan vállalatok, amelyek alkalmaznak drónpilótákat. Ő arra számít, hogy a pilótahiány egyre nagyobb méreteket fog ölteni. A SkySkopes Akadémia többek között az Észak-Dakotai Egyetemen, az Amerikai Egyesült Államok legjobb légi közlekedési főiskoláján is lehetővé teszi egy szemeszter elvégzését. A tananyag részét képezik a légi közlekedés és a pilóta nélküli légi járművek története, a légi közlekedés alapjai és tudománya, az FAA előírásai és a drónok bevetési lehetőségei.
Mike Miller, az Észak-Dakotai Távoktatási Központ szóvivője kifejtette, hogy számos fiatal van, akik érdeklődnek a robotrepülőgépek iránt és meg akarják érteni, hogy mindez mivel jár és milyen karrierlehetőségeket kínál. Bryan Ackley szintén a távoktatási programban vesz részt és úgy vélte, hogy a tudományos alapok bizonyos hallgatóknak újdonságot jelentenek. Ugyanakkor a drónok vezérlése aligha új dolog a résztvevők számára, hiszen, ha az hasonlít egy joystickhoz, akkor meglehetősen gyorsan megértik a működését.
A drónpilóta valószínűleg Európában is gyorsan hiányszakma lesz, mivel tegnap szabályozták a területet Németországban is, és az 5 kilósnál nehezebb típusok csak jogosítvánnyal vezethetők.