Berta Sándor
A filmekben is változást hoz a virtuális valóság
Egy szakember meg akarja mutatni a technológiában rejlő lehetőségeket.
A virtuális valóság kibővítheti a moziélményt, de egyelőre még nem teljesen világos, hogy mindez miként is valósul majd meg. Christian Cantamessa játékfejlesztő két sorozat segítségével mutatná be a változásokat és a virtuális valóságban rejlő új lehetőségeket. A legnagyobb eltérés az eddigi művektől az lesz, hogy napjainkig a rendező irányította azt, hogy merre nézzenek és mit lássanak az emberek. Így érték el, hogy senki sem maradhasson le a legfontosabb cselekményekről. A virtuális valóság alkotások ugyanakkor interaktívak, így a néző nyugodtan szétnézhet minden irányba és akár mozoghat is eközben.
Christian Cantamessa többek között tagja volt a Red Dead Redemption 2 fejlesztőcsapatának és 20 éve van jelen a területen. Szerinte a legfontosabb az, hogy a készítőknek el kell felejteniük azt, hogy csak bizonyos képi beállításokat és részleteket mutathatnak be. Mindenkinek fel kell majd tennie azt a kérdést is, hogy mi történik az adott képkockákon kívül, mert a nézőket is ez fogja érdekelni. Az ilyen jellegű történetmesélésnek sokkal több köze van az improvizációhoz. Amennyiben a néző mindenhová eljuthat, akkor a történetnek is követnie kell ezt.
A szakember két projekt segítségével akarja megmutatni, hogy mindez miként működik majd a gyakorlatban. A két kísérleti program az Awake és a Magic. Az Awake egy sci-fi minisorozat, míg a Magic filmek trilógiája lesz. Az Awake első epizódja jövőre jelenik meg. Tavaly januárban az Oculus VR jelezte, hogy virtuális valóság filmeket készítene és bejelentette, hogy megalapította az Oculus Story Studio nevű részlegét, amely a jövőben kifejezetten ilyen műveket fog készíteni. A The Walt Disney pedig 65 millió dollárt fektetett be egy olyan startupba, amely különleges virtuális valóság kamerák megalkotásán dolgozik.
A virtuális valóság kibővítheti a moziélményt, de egyelőre még nem teljesen világos, hogy mindez miként is valósul majd meg. Christian Cantamessa játékfejlesztő két sorozat segítségével mutatná be a változásokat és a virtuális valóságban rejlő új lehetőségeket. A legnagyobb eltérés az eddigi művektől az lesz, hogy napjainkig a rendező irányította azt, hogy merre nézzenek és mit lássanak az emberek. Így érték el, hogy senki sem maradhasson le a legfontosabb cselekményekről. A virtuális valóság alkotások ugyanakkor interaktívak, így a néző nyugodtan szétnézhet minden irányba és akár mozoghat is eközben.
Christian Cantamessa többek között tagja volt a Red Dead Redemption 2 fejlesztőcsapatának és 20 éve van jelen a területen. Szerinte a legfontosabb az, hogy a készítőknek el kell felejteniük azt, hogy csak bizonyos képi beállításokat és részleteket mutathatnak be. Mindenkinek fel kell majd tennie azt a kérdést is, hogy mi történik az adott képkockákon kívül, mert a nézőket is ez fogja érdekelni. Az ilyen jellegű történetmesélésnek sokkal több köze van az improvizációhoz. Amennyiben a néző mindenhová eljuthat, akkor a történetnek is követnie kell ezt.
A szakember két projekt segítségével akarja megmutatni, hogy mindez miként működik majd a gyakorlatban. A két kísérleti program az Awake és a Magic. Az Awake egy sci-fi minisorozat, míg a Magic filmek trilógiája lesz. Az Awake első epizódja jövőre jelenik meg. Tavaly januárban az Oculus VR jelezte, hogy virtuális valóság filmeket készítene és bejelentette, hogy megalapította az Oculus Story Studio nevű részlegét, amely a jövőben kifejezetten ilyen műveket fog készíteni. A The Walt Disney pedig 65 millió dollárt fektetett be egy olyan startupba, amely különleges virtuális valóság kamerák megalkotásán dolgozik.