Berta Sándor
Múzeumba kerültek az első emodzsik
Picasso és a videojátékok mellett immár az érzelmeket kifejező ábrák is a MoMA gyűjteményének részét képezik.
A New York-i Modern Művészetek Múzeuma (MoMA) az internetes kultúra egyik legfontosabb elemét szeretné megmutatni: az első emodzsigyűjteményt, amelyet olyan művészek alkotásai mellett helyeznének el, mint Vincent van Gogh vagy Pablo Picasso.
Az első emodzsikat a japán Shigetaka Kurita alkotta meg, aki korábban az NTT DoCoMo távközlési konszernnél dolgozott és azt a feladatot kapta, hogy fejlesszen ki számos piktogramot azért, hogy a felhasználók szöveges üzenetekben zajló kommunikációját könnyebbé tegye. Kurita 176 különböző képet tervezett, amelyek mérete 12 x 12 pixel volt és amelyeket emodzsiknak nevezett el. Az első emodzsik 1999-ben váltak elérhetővé a vállalat ügyfelei számára, majd rövid időn belül világszerte elterjedtek.
Paul Galloway, a MoMA kurátora kijelentette, hogy Kurita piktogramjai a dizájn mesterművei és lehetővé tették egy új képi nyelv villámgyors elterjedését. A múzeum párhuzamot vont az emodzsik és az egyiptomi hieroglifák között. Paola Antonelli, a MoMA másik kurátora azt mondta, hogy nincsenek modernebb dolgok az ilyen időtlen koncepcióknál.
Az első emodzsik képeit a minden jogot birtokló NTT DoCoMo ingyen biztosította a múzeum számára. A MoMA 2010 márciusában a dizájngyűjteménye részévé tette a @ jelet, tisztelegve annak alkotója előtt, majd 2012-ben művészeti alkotásoknak nevezte a videojátékokat és a gyűjteményébe 40 programot vett fel. Utóbbiak között volt a Pac-Man és a Tetris is.
A New York-i Modern Művészetek Múzeuma (MoMA) az internetes kultúra egyik legfontosabb elemét szeretné megmutatni: az első emodzsigyűjteményt, amelyet olyan művészek alkotásai mellett helyeznének el, mint Vincent van Gogh vagy Pablo Picasso.
Az első emodzsikat a japán Shigetaka Kurita alkotta meg, aki korábban az NTT DoCoMo távközlési konszernnél dolgozott és azt a feladatot kapta, hogy fejlesszen ki számos piktogramot azért, hogy a felhasználók szöveges üzenetekben zajló kommunikációját könnyebbé tegye. Kurita 176 különböző képet tervezett, amelyek mérete 12 x 12 pixel volt és amelyeket emodzsiknak nevezett el. Az első emodzsik 1999-ben váltak elérhetővé a vállalat ügyfelei számára, majd rövid időn belül világszerte elterjedtek.
Paul Galloway, a MoMA kurátora kijelentette, hogy Kurita piktogramjai a dizájn mesterművei és lehetővé tették egy új képi nyelv villámgyors elterjedését. A múzeum párhuzamot vont az emodzsik és az egyiptomi hieroglifák között. Paola Antonelli, a MoMA másik kurátora azt mondta, hogy nincsenek modernebb dolgok az ilyen időtlen koncepcióknál.
Az első emodzsik képeit a minden jogot birtokló NTT DoCoMo ingyen biztosította a múzeum számára. A MoMA 2010 márciusában a dizájngyűjteménye részévé tette a @ jelet, tisztelegve annak alkotója előtt, majd 2012-ben művészeti alkotásoknak nevezte a videojátékokat és a gyűjteményébe 40 programot vett fel. Utóbbiak között volt a Pac-Man és a Tetris is.