Berta Sándor

A felhasz­nálók által készített tartalmak vihetik sikerre a virtuális valóságot

Sok cég bízik a technológiában, amelynek elterjedése elsősorban attól függ majd, hogy az emberek miként fogadják.

David Baszucki, a Roblox fejlesztőstúdió vezérigazgatója szerint a virtuális valóság sikerében, illetve elterjedésében meghatározó szerepük lesz a felhasználók által generált tartalmaknak. A módszer nem új, hiszen már a játékoknál is ismertnek és elterjedtnek számít. Számos esetben a játékosok és a közösségek által készített kiegészítők, módosítások és pályák tartják évekig életben a kiadott programokat. Jó példa erre a The Elder Scrolls sorozat vagy a Minecraft.

A virtuális valóság játékoknál a fejlesztők rövidebb és jobban átlátható programokat akarnak készíteni, mert a hangsúly először a technológia megismertetésén és elterjedésén lesz. Emellett kíváncsiak arra is, hogy mi mindent lehet megvalósítani és a játékosok egyáltalán hogyan fogadják majd a virtuális valóságot.

David Baszucki biztos abban, hogy a VR-játékoknak szükségük lesz a felhasználók közreműködésére, hogy egyrészt sikeresek legyenek és teljesíthessék az ipar elvárását, ami szerint a piacnak 2025-re 30 milliárd dollárosnak kellene bővülnie, másrészt, hogy egyáltalán megvethessék a lábukat ezen a területen. Az biztosnak tűnik, hogy eleinte az olyan programok lesznek majd népszerűek, amelyekben világokat és objektumokat lehet létrehozni, s azok megoszthatóvá válnak más felhasználókkal is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • jkedzs #2
    én nem könyörgök egy ribancnak sem, egyszerűen lerántom őket az internetről. ingyen. kb ennyire még jók.


    a VR a tehetősebb országokra van egyelőre belőve, tehát Mo-n kb el lehet felejteni. itt nem fog terjedni. hogy kiforrjanak a VR tartalmak, ahhoz is kell vagy 5 év még. addig a pornépnek marad a 2D yutub és a nevetséges kis számtech rendezvények demói, ahova véletlenül kikerül egy oculus rift.

    a VR-t az dobhatná meg rövid távon, ha újra kialakulna a game center kultúra. ami jelenleg már kb csak Japánban van jelen.

    David Basszukki csávó teljesen nem a lényegről beszél.
  • NEXUS6 #1
    Szeksz, és poresz!
    XD

    Nem a számát könyörgöd ki csajtól, meg lógsz a FB oldalán, hanem egy barátja által készített "videót" ;)
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2016.06.10. 12:16:23