Berta Sándor
Élő közvetítések és virtuális valóság felé nyit a YouTube
A videomegosztó a piacvezető pozícióját számos új ajánlattal biztosítaná be.
Neal Mohan, a YouTube vezető termékmenedzsere kijelentette, hogy a következő 12 hónapban a termékinnovációkra összpontosítanak. A platformra a felhasználók világszerte percenként 400 óra videót töltenek fel. A portál ugyanakkor nem szeretne csak ezekre a felvételekre építeni, hanem egyre több élő streamajánlatot is kínál azért, hogy a nézők gyakrabban és elsősorban hosszabb ideig tartózkodjanak rajta. Mindez nagyobb reklámbevételeket is generál.
Mohan kiemelte, hogy a növekedés ezen a területen különösen nagy, a megtekintett közvetítések száma évről-évre 80 százalékkal nő. Mindez elsősorban a 360 fokos technológiának köszönhető, amely - kombinálva a 3D-képmegjelenítéssel - nagyon sikeresnek bizonyult például az élő koncertközvetítések kapcsolatban. A hirdetők pedig készek arra, hogy a különleges ajánlatokért magasabb árat fizessenek. A virtuális valóság trendből is profitál a YouTube. Az oldalain már lehívható a virtuális valóságtartalmak legnagyobb katalógusa és a Pokémon Go kapcsán számos olyan videó található meg a platformon, amelyek vagy elmagyarázzák a játékot vagy látható rajtuk, hogy mások miként játszanak a játékkal.
A YouTube a Gamescom konferencián egy új játékalkalmazást is bemutatott, amely a felhasználók számára még egyszerűbbé teszi, hogy megleshessék, hogyan játszanak a profi játékosok és élő chatben akár kérdezhessenek is tőlük. Ez az ajánlat is azt célozza, hogy az embereket minél tovább a honlapon tartsák. Mohan rámutatott, hogy a piac nagy, hiszen csak Németországban több mint 30 millió "játékos" van. Az Alphabet a Zürichben lévő centrumában több mint 1800 szakembert foglalkoztat. Ez a konszern legnagyobb fejlesztőközpontja az Amerikai Egyesült Államokon kívül, több száz szoftverfejlesztő és programozó kifejezetten a YouTube számára dolgozik.
Neal Mohan, a YouTube vezető termékmenedzsere kijelentette, hogy a következő 12 hónapban a termékinnovációkra összpontosítanak. A platformra a felhasználók világszerte percenként 400 óra videót töltenek fel. A portál ugyanakkor nem szeretne csak ezekre a felvételekre építeni, hanem egyre több élő streamajánlatot is kínál azért, hogy a nézők gyakrabban és elsősorban hosszabb ideig tartózkodjanak rajta. Mindez nagyobb reklámbevételeket is generál.
Mohan kiemelte, hogy a növekedés ezen a területen különösen nagy, a megtekintett közvetítések száma évről-évre 80 százalékkal nő. Mindez elsősorban a 360 fokos technológiának köszönhető, amely - kombinálva a 3D-képmegjelenítéssel - nagyon sikeresnek bizonyult például az élő koncertközvetítések kapcsolatban. A hirdetők pedig készek arra, hogy a különleges ajánlatokért magasabb árat fizessenek. A virtuális valóság trendből is profitál a YouTube. Az oldalain már lehívható a virtuális valóságtartalmak legnagyobb katalógusa és a Pokémon Go kapcsán számos olyan videó található meg a platformon, amelyek vagy elmagyarázzák a játékot vagy látható rajtuk, hogy mások miként játszanak a játékkal.
A YouTube a Gamescom konferencián egy új játékalkalmazást is bemutatott, amely a felhasználók számára még egyszerűbbé teszi, hogy megleshessék, hogyan játszanak a profi játékosok és élő chatben akár kérdezhessenek is tőlük. Ez az ajánlat is azt célozza, hogy az embereket minél tovább a honlapon tartsák. Mohan rámutatott, hogy a piac nagy, hiszen csak Németországban több mint 30 millió "játékos" van. Az Alphabet a Zürichben lévő centrumában több mint 1800 szakembert foglalkoztat. Ez a konszern legnagyobb fejlesztőközpontja az Amerikai Egyesült Államokon kívül, több száz szoftverfejlesztő és programozó kifejezetten a YouTube számára dolgozik.