Berta Sándor
Előfizetéses modellt vezet be a YouTube
A videók megnézése ingyenes marad, 10 dollár havidíjért reklámmentességet és letöltési lehetőséget nyújtanak. Persze appokkal ez már most is megvan.
A YouTube a jövőben is elérhető lesz mind ingyenes, mind reklámokkal finanszírozott változatban, de a videomegosztó platform igyekszik előkészíteni a tervezett fizetős szolgáltatását. A szolgáltatás még ebben a hónapban elindulhat és havonta 10 dollárba kerülhet. Az előfizetőknek lehetőségük lesz nem csupán a videók szabadon való letöltésére, hanem a felvételek offline üzemmódban való megtekintésére is, akár az okostelefonjaikon vagy a táblagépeiken.
A Re/Code szerint már október 21-én bejelenthetnek néhány exkluzív tartalmat, amelyek között elsősorban "saját videosztárok" anyagai lehetnek majd, olyan embereké, akik már megmutatták, hogy képesek elérni a portál fiatal célközönségét. A Google leányvállalata a múlt hónapban küldött egy e-mailt a videoproducereknek, melyben arra hívta fel a figyelmüket, hogy legkésőbb október 22-ig fogadják el az aktualizált felhasználási feltételeket. Amennyiben nem így tesznek, akkor az Amerikai Egyesült Államokban a jövőben nem jelentethetik meg a videóikat és ezekből nem is tehetnek szert reklámbevételekre.
Ezen túl tárgyalásokat folytattak számos televíziós hálózattal, bennfentesek arról számoltak be, hogy hamarosan megállapodhat velük a CBS és a Comcasthoz tartozó NBC Universal. Az előfizetési díjakból befolyó összegeket a YouTube és a zenei klipeket kínáló partnerei elosztanák egymás között, a nettó bevételek 55 százalékát kaphatják a partnerek. Mindez komoly fordulatot jelenthet a korábbi állásponttal szemben, hiszen a nagy médiacégek néhány hónapja még tiltakoztak az üzleti modell-váltás miatt, de a platform olyan fontos, hogy sikerült keresztülvinniük akaratukat. Most már az ötletet támogatók között van számos nagy zenei kiadó és tartalomszolgáltató is.
A YouTube a jövőben is elérhető lesz mind ingyenes, mind reklámokkal finanszírozott változatban, de a videomegosztó platform igyekszik előkészíteni a tervezett fizetős szolgáltatását. A szolgáltatás még ebben a hónapban elindulhat és havonta 10 dollárba kerülhet. Az előfizetőknek lehetőségük lesz nem csupán a videók szabadon való letöltésére, hanem a felvételek offline üzemmódban való megtekintésére is, akár az okostelefonjaikon vagy a táblagépeiken.
A Re/Code szerint már október 21-én bejelenthetnek néhány exkluzív tartalmat, amelyek között elsősorban "saját videosztárok" anyagai lehetnek majd, olyan embereké, akik már megmutatták, hogy képesek elérni a portál fiatal célközönségét. A Google leányvállalata a múlt hónapban küldött egy e-mailt a videoproducereknek, melyben arra hívta fel a figyelmüket, hogy legkésőbb október 22-ig fogadják el az aktualizált felhasználási feltételeket. Amennyiben nem így tesznek, akkor az Amerikai Egyesült Államokban a jövőben nem jelentethetik meg a videóikat és ezekből nem is tehetnek szert reklámbevételekre.
Ezen túl tárgyalásokat folytattak számos televíziós hálózattal, bennfentesek arról számoltak be, hogy hamarosan megállapodhat velük a CBS és a Comcasthoz tartozó NBC Universal. Az előfizetési díjakból befolyó összegeket a YouTube és a zenei klipeket kínáló partnerei elosztanák egymás között, a nettó bevételek 55 százalékát kaphatják a partnerek. Mindez komoly fordulatot jelenthet a korábbi állásponttal szemben, hiszen a nagy médiacégek néhány hónapja még tiltakoztak az üzleti modell-váltás miatt, de a platform olyan fontos, hogy sikerült keresztülvinniük akaratukat. Most már az ötletet támogatók között van számos nagy zenei kiadó és tartalomszolgáltató is.