Gyurkity Péter
Kevesebb iPhone-t gyárt az Apple
Az ok a kisebb forgalom, de közben már megállapodtak a Samsunggal az OLED-kijelzőkről. A cég még több bevételt remél az alkalmazásboltjából.
Tavaly az App Store 75 százalékkal több bevételt generált, mint a Google Play Store, annak ellenére, hogy utóbbi kétszer annyi letöltést könyvelhetett el. Az Apple ügyfelei átlagosan gazdagabbak és hajlandók is többet fizetni egy-egy alkalmazásért, mint az Androidos felhasználók, ezért is készítenek a fejlesztők inkább iOS-kompatibilis megoldásokat. Azonban a kínálatban ma már 1,5 millió különböző program van, emiatt a fejlesztők folyamatosan amiatt panaszkodnak, hogy nagyon nehéz új termékekre felhívni az emberek figyelmét és ezzel párhuzamosan tartós üzleti modelleket kiépíteni.
A társaságnál egy száz szakemberből álló csoport dolgozik azon, hogy alapvetően átalakítsa a szoftverbolt keresési funkcióját. Az Apple egy ideje már próbál javítani a szoftverboltja keresési eredményein, többek között 2012-ben felvásárolta a Chomp nevű keresőt, majd integrálta annak tudását az App Store rendszerébe. A legújabb változtatás az lesz, hogy a jövőben a programfejlesztőknek fizetniük kell majd azért, ha azt szeretnék, hogy a termékeik a keresési találatlista elejére kerüljenek. Az Apple így szeretne plusz bevételekre szert tenni, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a társaság átláthatóbbá is tenné az App Store-t.
A módosításból a jövőben elsősorban a nagy marketing-költségvetéssel rendelkező fejlesztőcsapatok profitálhatnak - a Google hasonló módszert alkalmaz és ezzel több millió dollárra tesz szert. Az Apple szolgáltatásokból származó bevételei 2006 óta a tízszeresére, 20 milliárd dollárra növekedtek - ez az összeg tartalmazza az App Store bevételeit is. Az óriáscég az eladott szoftverek árának 30 százalékát kapja meg. A szoftverboltból eddig több mint 100 milliárd programot töltöttek le, ezeknek a 10-20 százaléka volt fizetős termék.
A telefoneladások kifulladása miatt szükségük is van az erősödésre: a telefonok szegmensében csökken a forgalom, az ősszel bemutatott új páros, valamint a most elrajtolt kisebb készülék lanyhuló eredményeket produkált. A cég emiatt csökkenti a legyártott példányok számát. A Nikkei szerint az első negyedéves csökkentést a mostani negyedben is hasonló lépés követi. A január és március közötti periódusban az Apple az egy évvel korábbihoz képest már 30 százalékkal kevesebb iPhone okostelefont gyártott le, ezt a mennyiséget pedig még tovább csökkentik, amit már jeleztek is a fontosabb beszállítóknak. Az elsődleges ok az iPhone 6s és 6s Plus lanyhuló forgalma, amit az új iPhone SE tervezett felfuttatása sem pótol.
Egy dél-koreai lapban eközben arról írnak, hogy a Samsung és az Apple már megállapodott az OLED-panelek leszállításáról és azok tömeges alkalmazásáról. Ez szintén korábbi pletykákat követően jelent meg, hiszen az elmúlt napokban már olvashattunk arról, hogy az almás cég az OLED-kijelzők alkalmazását tervezi. A mostani hír szerint egy 2,6 milliárd dolláros üzletről van szó, amelynek értelmében a Samsung három év alatt 100 millió 5,5 hüvelykes panelt szállít le, mégpedig 2017-től kezdődően. Más hírek szerint az Apple teljesen újratervezné a jövő évben esedékes új változatokat, ezen beszámolókban azonban 5,8 hüvelykes érintőképernyőkről írnak, így a kép még nem teljesen tiszta. 2017-es tervekről lévén szó, van még bőven idő a konkrétumok tisztázására.
Tavaly az App Store 75 százalékkal több bevételt generált, mint a Google Play Store, annak ellenére, hogy utóbbi kétszer annyi letöltést könyvelhetett el. Az Apple ügyfelei átlagosan gazdagabbak és hajlandók is többet fizetni egy-egy alkalmazásért, mint az Androidos felhasználók, ezért is készítenek a fejlesztők inkább iOS-kompatibilis megoldásokat. Azonban a kínálatban ma már 1,5 millió különböző program van, emiatt a fejlesztők folyamatosan amiatt panaszkodnak, hogy nagyon nehéz új termékekre felhívni az emberek figyelmét és ezzel párhuzamosan tartós üzleti modelleket kiépíteni.
A társaságnál egy száz szakemberből álló csoport dolgozik azon, hogy alapvetően átalakítsa a szoftverbolt keresési funkcióját. Az Apple egy ideje már próbál javítani a szoftverboltja keresési eredményein, többek között 2012-ben felvásárolta a Chomp nevű keresőt, majd integrálta annak tudását az App Store rendszerébe. A legújabb változtatás az lesz, hogy a jövőben a programfejlesztőknek fizetniük kell majd azért, ha azt szeretnék, hogy a termékeik a keresési találatlista elejére kerüljenek. Az Apple így szeretne plusz bevételekre szert tenni, ugyanakkor ezzel párhuzamosan a társaság átláthatóbbá is tenné az App Store-t.
A módosításból a jövőben elsősorban a nagy marketing-költségvetéssel rendelkező fejlesztőcsapatok profitálhatnak - a Google hasonló módszert alkalmaz és ezzel több millió dollárra tesz szert. Az Apple szolgáltatásokból származó bevételei 2006 óta a tízszeresére, 20 milliárd dollárra növekedtek - ez az összeg tartalmazza az App Store bevételeit is. Az óriáscég az eladott szoftverek árának 30 százalékát kapja meg. A szoftverboltból eddig több mint 100 milliárd programot töltöttek le, ezeknek a 10-20 százaléka volt fizetős termék.
A telefoneladások kifulladása miatt szükségük is van az erősödésre: a telefonok szegmensében csökken a forgalom, az ősszel bemutatott új páros, valamint a most elrajtolt kisebb készülék lanyhuló eredményeket produkált. A cég emiatt csökkenti a legyártott példányok számát. A Nikkei szerint az első negyedéves csökkentést a mostani negyedben is hasonló lépés követi. A január és március közötti periódusban az Apple az egy évvel korábbihoz képest már 30 százalékkal kevesebb iPhone okostelefont gyártott le, ezt a mennyiséget pedig még tovább csökkentik, amit már jeleztek is a fontosabb beszállítóknak. Az elsődleges ok az iPhone 6s és 6s Plus lanyhuló forgalma, amit az új iPhone SE tervezett felfuttatása sem pótol.
Egy dél-koreai lapban eközben arról írnak, hogy a Samsung és az Apple már megállapodott az OLED-panelek leszállításáról és azok tömeges alkalmazásáról. Ez szintén korábbi pletykákat követően jelent meg, hiszen az elmúlt napokban már olvashattunk arról, hogy az almás cég az OLED-kijelzők alkalmazását tervezi. A mostani hír szerint egy 2,6 milliárd dolláros üzletről van szó, amelynek értelmében a Samsung három év alatt 100 millió 5,5 hüvelykes panelt szállít le, mégpedig 2017-től kezdődően. Más hírek szerint az Apple teljesen újratervezné a jövő évben esedékes új változatokat, ezen beszámolókban azonban 5,8 hüvelykes érintőképernyőkről írnak, így a kép még nem teljesen tiszta. 2017-es tervekről lévén szó, van még bőven idő a konkrétumok tisztázására.