Gyurkity Péter
iPhone SE - elmaradt a robbanás
Erre utalnak az online eladások, ám a készülék egy némileg eltérő tábort szólított meg.
Az Apple új okostelefonjának bemutatkozása után várható volt, hogy hamarosan befutnak az első felmérések az eladások alakulásáról. Ez így is történt, elsőként pedig az online értékesítéseket vehetjük szemügyre, amelyek két érdekes tényre világítanak rá.
A Slice Intelligence most közzétette saját adatait az online eladásokról, eszerint pedig az iPhone SE az első hétvégén mindössze 3 százalékát produkálta annak, amit annak idején az iPhone 6 mutatott fel. Ebben nyilván nincsenek benne a hagyományos úton beszerzett példányok, a visszaesés azonban így is látványos, még akkor is, ha az iPhone 6s esetében ez az arány 54 százalék volt. Érdekesség viszont, hogy az új típust az első hétvégén online megvásárlók közül alig 35 százaléknak volt korábban (az elmúlt két év során) valamilyen Apple-telefonja, míg az iPhone 6s kapcsán még 49 százalék mondhatta el ezt magáról.
Az iPhone 6S vásárlók előző telefonjához képest az SE vevők új réteget vontak be
Az SE tehát nem fogy olyan jól, mint ahogy azt az Apple háza táján korábban megszokhattuk, viszont egy némileg eltérő tábort szólít meg. Jól mutatja ezt, hogy a friss csúcskategóriás modell esetében mért 10 százalék helyett itt már 16 százalék váltott valamilyen androidos készülékről, de emellett jóval nagyobb a férfiak, valamint a 45-54 év közöttiek aránya. Kérdés, hogy az összesített eredmények később mennyiben árnyalják majd a fenti, kizárólag az online eladások alapján kialakult képet.
Egy másik felmérés szerint az USA-ban az iPhone készüléket birtokló átlagos felhasználó évente 35 dollárt költ el az App Store oldalán, bár ennek több mint 70 százaléka játékokból származik. Azt is érdemesnek tartották leszögezni, hogy a bevételek nagy része egy apró kisebbségtől folyik be, vagyis a fenti átlag valószínűleg nem fedi le jól a teljes tábort.
Az Apple új okostelefonjának bemutatkozása után várható volt, hogy hamarosan befutnak az első felmérések az eladások alakulásáról. Ez így is történt, elsőként pedig az online értékesítéseket vehetjük szemügyre, amelyek két érdekes tényre világítanak rá.
A Slice Intelligence most közzétette saját adatait az online eladásokról, eszerint pedig az iPhone SE az első hétvégén mindössze 3 százalékát produkálta annak, amit annak idején az iPhone 6 mutatott fel. Ebben nyilván nincsenek benne a hagyományos úton beszerzett példányok, a visszaesés azonban így is látványos, még akkor is, ha az iPhone 6s esetében ez az arány 54 százalék volt. Érdekesség viszont, hogy az új típust az első hétvégén online megvásárlók közül alig 35 százaléknak volt korábban (az elmúlt két év során) valamilyen Apple-telefonja, míg az iPhone 6s kapcsán még 49 százalék mondhatta el ezt magáról.
Az iPhone 6S vásárlók előző telefonjához képest az SE vevők új réteget vontak be
Az SE tehát nem fogy olyan jól, mint ahogy azt az Apple háza táján korábban megszokhattuk, viszont egy némileg eltérő tábort szólít meg. Jól mutatja ezt, hogy a friss csúcskategóriás modell esetében mért 10 százalék helyett itt már 16 százalék váltott valamilyen androidos készülékről, de emellett jóval nagyobb a férfiak, valamint a 45-54 év közöttiek aránya. Kérdés, hogy az összesített eredmények később mennyiben árnyalják majd a fenti, kizárólag az online eladások alapján kialakult képet.
Egy másik felmérés szerint az USA-ban az iPhone készüléket birtokló átlagos felhasználó évente 35 dollárt költ el az App Store oldalán, bár ennek több mint 70 százaléka játékokból származik. Azt is érdemesnek tartották leszögezni, hogy a bevételek nagy része egy apró kisebbségtől folyik be, vagyis a fenti átlag valószínűleg nem fedi le jól a teljes tábort.