Gyurkity Péter
Az Apple uralja a mobilfizetési piacot
A Samsung azonban jön fel, bár a teljes piac mérete sem utal világmegváltásra.
A mobilfizetési rendszerek kapcsán mi is igyekszünk időről-időre beszámolni a fontosabb fejleményekről, bár mostanában a figyelem egyértelműen azon gyártókra irányul, akik saját mobiltárcával igyekeznek megkülönböztetni megoldásaikat (és saját magukat) a riválisoktól. Ezt a listát az Apple vezeti, de a Samsung is reménykedhet.
Az amerikai Crone Consulting elemzői csoportja próbálta meg az elmúlt hetekben pontosabban felmérni, hogy az egyes szereplők mekkora felhasználói bázisra támaszkodhatnak, ezzel kapcsolatban pedig egy rövid összeállítást is közzétettek. A Bloomberg cikkében például arról olvashatunk, hogy az Apple büszkélkedhet a legtöbb felhasználóval, akik már rendszeresen igénybe veszik az Apple Pay rendszerét, itt ugyanis már 12 millió fő felett járnak, ami egyben az összes iPhone-tulajdonos nagyjából 6 százalékát jelenti. A Google ehhez képest 5 milliót mutathat fel az Android Pay kapcsán, bár hivatalosan egyik cég sem teszi közzé, hogy szerintük mennyien használják ezen szolgáltatásokat.
A Samsung a Google-hoz hasonlóan új jövevénynek számít ezen a területen, így nem igazán meglepő, hogy ők is egy kisebb, szintén 5 millió főre rúgó táborra támaszkodhatnak. Az ő esetükben azonban előnyt jelent, hogy a Samsung Pay a mágneses csíkokat imitáló Magnetic Secure Transmission (MST) opciót is támogatja, vagyis nincs szükség az NFC meglétére, a kereskedők csaknem minden meglévő terminált alkalmazhatnak. Jól mutatja azonban a fejlődés ütemét, hogy a teljes piac is viszonylag kicsi, ennek mérete a Forrester előrejelzése szerint 2019-re éri majd el a 142 milliárd dollárt, de a gyártók abban reménykednek, hogy ezzel még több felhasználót csábítanak el és láncolnak majd saját termékeikhez.
A többség számára egyelőre még kényelmesebb a bankkártyák (a kevésbé fejlett régiókban pedig a készpénz) használata, ez azonban az okostelefonok univerzálissá válásával megváltozhat.
A mobilfizetési rendszerek kapcsán mi is igyekszünk időről-időre beszámolni a fontosabb fejleményekről, bár mostanában a figyelem egyértelműen azon gyártókra irányul, akik saját mobiltárcával igyekeznek megkülönböztetni megoldásaikat (és saját magukat) a riválisoktól. Ezt a listát az Apple vezeti, de a Samsung is reménykedhet.
Az amerikai Crone Consulting elemzői csoportja próbálta meg az elmúlt hetekben pontosabban felmérni, hogy az egyes szereplők mekkora felhasználói bázisra támaszkodhatnak, ezzel kapcsolatban pedig egy rövid összeállítást is közzétettek. A Bloomberg cikkében például arról olvashatunk, hogy az Apple büszkélkedhet a legtöbb felhasználóval, akik már rendszeresen igénybe veszik az Apple Pay rendszerét, itt ugyanis már 12 millió fő felett járnak, ami egyben az összes iPhone-tulajdonos nagyjából 6 százalékát jelenti. A Google ehhez képest 5 milliót mutathat fel az Android Pay kapcsán, bár hivatalosan egyik cég sem teszi közzé, hogy szerintük mennyien használják ezen szolgáltatásokat.
A Samsung a Google-hoz hasonlóan új jövevénynek számít ezen a területen, így nem igazán meglepő, hogy ők is egy kisebb, szintén 5 millió főre rúgó táborra támaszkodhatnak. Az ő esetükben azonban előnyt jelent, hogy a Samsung Pay a mágneses csíkokat imitáló Magnetic Secure Transmission (MST) opciót is támogatja, vagyis nincs szükség az NFC meglétére, a kereskedők csaknem minden meglévő terminált alkalmazhatnak. Jól mutatja azonban a fejlődés ütemét, hogy a teljes piac is viszonylag kicsi, ennek mérete a Forrester előrejelzése szerint 2019-re éri majd el a 142 milliárd dollárt, de a gyártók abban reménykednek, hogy ezzel még több felhasználót csábítanak el és láncolnak majd saját termékeikhez.
A többség számára egyelőre még kényelmesebb a bankkártyák (a kevésbé fejlett régiókban pedig a készpénz) használata, ez azonban az okostelefonok univerzálissá válásával megváltozhat.