Berta Sándor
A személyre szabott árakat támadják
Aligha tisztességes, ha valaki azért jut hozzá olcsóbban bizonyos termékekhez, mert egy adott helyen lakik.
Johannes Remmel, Észak-Rajna-Vesztfália fogyasztóvédelmi minisztere élesen támadta a kereskedőket is bírálta, mert olyan szempontokat vesznek figyelembe az árak megállapításakor, mint a vásárló lakóhelye vagy a fogyasztási szokásai. Remmel úgy vélte, hogy egy terméknek nem lehet több ára. "Meg kell akadályoznunk ezeket a praktikákat, mielőtt még jobban elterjednek" - jelentette ki. Hozzátette: ha valaki csak a lakóhelye vagy a fogyasztói szokásai miatt más áron jut hozzá egy árucikkhez, mint például a kollégája, akkor ez tisztességtelen árpolitika. A politikus nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a jövőben szigorítani fognak a jogszabályokon, mivel azok az analóg korszakból származnak és nem alkalmazkodnak a digitális világ gyors változásaihoz.
Észak-Rajna-Vesztfália fogyasztóvédelmi minisztériuma felmérést végzett, amelyből kiderült, hogy a felhasználók 57 százaléka szeretne egységes árakat, míg csak 38 százalékuk támogatta a személyre szabott árakat. Az emberek 87 százaléka azt elfogadhatónak tartotta, hogy a hűséges ügyfelek olcsóbban kapják meg a termékeket. A megkérdezettek 90 százaléka ugyanakkor elutasította, hogy az online kereskedők az alacsonyabb árakat a fizetési hajlandósághoz vagy a vásárlási szándéktól tegyék függővé. Végül a válaszolók 94 százaléka tartotta elfogadhatatlannak azt, hogy az internetes boltok attól tegyék függővé az áraikat, hogy valaki melyik kerületben vagy utcában lakik. (Nem a kiszállítási díjról van szó, hanem az adott környéken lakók gazdagságáról.)
Az Amazon kínálatában szereplő árucikkek körülbelül 15-20 százalékának ára legalább naponta egyszer változik. Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A jövőben akár óránként is változhatnak a különböző termékek árai.
Johannes Remmel, Észak-Rajna-Vesztfália fogyasztóvédelmi minisztere élesen támadta a kereskedőket is bírálta, mert olyan szempontokat vesznek figyelembe az árak megállapításakor, mint a vásárló lakóhelye vagy a fogyasztási szokásai. Remmel úgy vélte, hogy egy terméknek nem lehet több ára. "Meg kell akadályoznunk ezeket a praktikákat, mielőtt még jobban elterjednek" - jelentette ki. Hozzátette: ha valaki csak a lakóhelye vagy a fogyasztói szokásai miatt más áron jut hozzá egy árucikkhez, mint például a kollégája, akkor ez tisztességtelen árpolitika. A politikus nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a jövőben szigorítani fognak a jogszabályokon, mivel azok az analóg korszakból származnak és nem alkalmazkodnak a digitális világ gyors változásaihoz.
Észak-Rajna-Vesztfália fogyasztóvédelmi minisztériuma felmérést végzett, amelyből kiderült, hogy a felhasználók 57 százaléka szeretne egységes árakat, míg csak 38 százalékuk támogatta a személyre szabott árakat. Az emberek 87 százaléka azt elfogadhatónak tartotta, hogy a hűséges ügyfelek olcsóbban kapják meg a termékeket. A megkérdezettek 90 százaléka ugyanakkor elutasította, hogy az online kereskedők az alacsonyabb árakat a fizetési hajlandósághoz vagy a vásárlási szándéktól tegyék függővé. Végül a válaszolók 94 százaléka tartotta elfogadhatatlannak azt, hogy az internetes boltok attól tegyék függővé az áraikat, hogy valaki melyik kerületben vagy utcában lakik. (Nem a kiszállítási díjról van szó, hanem az adott környéken lakók gazdagságáról.)
Az Amazon kínálatában szereplő árucikkek körülbelül 15-20 százalékának ára legalább naponta egyszer változik. Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A jövőben akár óránként is változhatnak a különböző termékek árai.