MTI
Milliárdokat költöttek percek alatt online vásárlással Kínában
Hatalmas hírverés után a kínai "szinglik napján", a 11. hónap 11. napján kezdődött a világ legnagyobb online vásárlási akciója. Nyitás után alig több mint fél órával 20 milliárd jüan (912,3 milliárd forint) bevételre tettek szert a kereskedők, valamint a szolgáltatást menedzselő platform gazdája, az Alibaba.
Az első 10 milliárd jüant (456 milliárd forint) a vásárlási őrület első 12 és fél percében költötték az online áruház boltjaiban. A nyitás utáni 30 percen körülbelül 45 millióan fizettek, 70 százalékuk az okostelefonon. A szinglik napjának elődjét, az agglegények napját 1993-ban tartották meg nankingi diákok kezdeményezésére, később átkeresztelték és kibővítették, hogy a hajadon nőket is bevonhassák a kapcsolódó rendezvényekbe, köztük az egyedülállóknak szervezett randikba.
A kínai egykepolitika közvetett hatásaként Kínában sokkal több a férfi, mint a nő, egyes becslések szerint 2020-ra a házas korúak körében 24 millióval több lesz belőlük, mint nőből. Az Alibaba 2009-ben kötötte először össze a szinglik napját a vásárlási akcióval. Az eddigi rekordot tavaly állította fel 57 milliárd jüanos (2600 milliárd forint) forgalommal. Az Alibaba idén újabb rekordra számít.
Az idei akciót megelőző hírverés csúcspontjaként varietéműsorban lépett fel a csütörtöktől a kínai mozikban is látható új James Bond-film főszereplője, Daniel Craig, aki Jack Ma, az Alibaba tulajdonosa mellett állt a színpadon. A négyórás show-ban megjelent Kevin Spacey is Frank Underwood, a Kártyavár című tévésorozatban alakított amerikai elnököt játszva. A gálaműsort, amelyben neves popénekesek, színészek is szerepet kaptak egyes termékek promóciójában, élőben közvetítették és az országos hírű Hunan TV is adta. A tombolán, amelyet Jack Ma és Daniel Craig húzott, luxusautókat lehetett nyerni.
Rendhagyó módon még Li Ko-csiang miniszterelnök is jókívánságait fejezte ki a vásárlásra készülők számára, mivel meggyőződése szerint a fogyasztás serkentése a jövőbeni gazdasági növekedés záloga. Az online eladók szerdán kedvezményekkel igyekeznek "felvidítani" az egyedülállókat, miközben sokan barátaikat ajándékozzák meg ebből az alkalomból. Az Alibaba becslése szerint a vásárolt termékek kézbesítéséhez 1,7 millió futár áll készenlétben, 400 ezer kiszolgáló jármű és 200 repülőgép. A kínai posta 760 millió csomagra számít ezen a napon. Tavaly 540 milliót indítottak útnak a szinglik napján.
Az első 10 milliárd jüant (456 milliárd forint) a vásárlási őrület első 12 és fél percében költötték az online áruház boltjaiban. A nyitás utáni 30 percen körülbelül 45 millióan fizettek, 70 százalékuk az okostelefonon. A szinglik napjának elődjét, az agglegények napját 1993-ban tartották meg nankingi diákok kezdeményezésére, később átkeresztelték és kibővítették, hogy a hajadon nőket is bevonhassák a kapcsolódó rendezvényekbe, köztük az egyedülállóknak szervezett randikba.
A kínai egykepolitika közvetett hatásaként Kínában sokkal több a férfi, mint a nő, egyes becslések szerint 2020-ra a házas korúak körében 24 millióval több lesz belőlük, mint nőből. Az Alibaba 2009-ben kötötte először össze a szinglik napját a vásárlási akcióval. Az eddigi rekordot tavaly állította fel 57 milliárd jüanos (2600 milliárd forint) forgalommal. Az Alibaba idén újabb rekordra számít.
Az idei akciót megelőző hírverés csúcspontjaként varietéműsorban lépett fel a csütörtöktől a kínai mozikban is látható új James Bond-film főszereplője, Daniel Craig, aki Jack Ma, az Alibaba tulajdonosa mellett állt a színpadon. A négyórás show-ban megjelent Kevin Spacey is Frank Underwood, a Kártyavár című tévésorozatban alakított amerikai elnököt játszva. A gálaműsort, amelyben neves popénekesek, színészek is szerepet kaptak egyes termékek promóciójában, élőben közvetítették és az országos hírű Hunan TV is adta. A tombolán, amelyet Jack Ma és Daniel Craig húzott, luxusautókat lehetett nyerni.
Rendhagyó módon még Li Ko-csiang miniszterelnök is jókívánságait fejezte ki a vásárlásra készülők számára, mivel meggyőződése szerint a fogyasztás serkentése a jövőbeni gazdasági növekedés záloga. Az online eladók szerdán kedvezményekkel igyekeznek "felvidítani" az egyedülállókat, miközben sokan barátaikat ajándékozzák meg ebből az alkalomból. Az Alibaba becslése szerint a vásárolt termékek kézbesítéséhez 1,7 millió futár áll készenlétben, 400 ezer kiszolgáló jármű és 200 repülőgép. A kínai posta 760 millió csomagra számít ezen a napon. Tavaly 540 milliót indítottak útnak a szinglik napján.