Berta Sándor

Gyakran változtatja a termékek árát az Amazon

A kereskedelmi platform mindent elkövet azért, hogy növelje a piaci részesedését és magához vonzza a vásárlókat.

A 360pi marketingügynökség tanulmányából kiderült, hogy az Amazon kínálatában szereplő termékek körülbelül 15-20 százalékának ára legalább naponta egyszer változik. Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A társaság ezzel a stratégiával akarja növelni a piaci részesedését, ugyanis így szeretné biztosítani, hogy az adott árucikket mindig ő kínálja a legalacsonyabb áron.

Jenn Markey, a 360pi marketingügyekért felelős alelnöke közölte, hogy amint az egyik cég csökkenti egy termék árát, az Amazon azonnal reagál és rövid időn belül követi a példáját. Az elektronikai árucikkek piacán az Amazon már komoly részesedéssel rendelkezik, ő határozza meg az árakat, ezért ebben a kategóriában ritkábban kerül sor árváltoztatásokra. Azokon a területeken viszont, ahol nem ez a helyzet, sokkal aktívabb ebben a tekintetben.

Egy tavalyi vizsgálat során ismertté vált, hogy a cég naponta több mint 2,5 milliószor módosítja az árakat. Ezzel szemben a nagy amerikai áruházláncok, például a Wal-Mart havonta 50 000 termék árát változtatják meg.

Jenn Markey hozzátette, hogy az Amazon nemcsak a vetélytársaitól akarja elvenni a piaci részesedést, hanem célzottan arra törekszik, hogy azokhoz a napszakokhoz igazítsa az egyes termékek árát, amikor azokat a legjobban fogynak. A videojátékok ára például gyakrabban módosul az esti órákban, mint napközben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #3
    Jó lenne, ha te kezdenél el gondolkodni. ;-)
    Az Amazon nem azért ugráltatja az árakat, mert úgy lehet a legalacsonyabb, hanem azért, mert úgy lehet mindig ÉPPEN a többi piac által kínált ár alatt.
    A stratégia lényege, hogy nem engedi meg, hogy nagy vagy lényeges legyen az árkülönbség, mindig 1-2 dollárról ill. fontról van szó.
  • yesname #2
    "Ha a legalacsonyabb árat akarja biztosítani, akkor hagyná a legalacsonyabb szinten, pl. 185-ön."
    Ennél nagyobb baromságot még nem hallottam. Gondolkodj picit.
  • Tetsuo #1
    "Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A társaság ezzel a stratégiával akarja növelni a piaci részesedését, ugyanis így szeretné biztosítani, hogy az adott árucikket mindig ő kínálja a legalacsonyabb áron."

    Ennél nagyobb baromságot még nem hallottam! :-)
    Ha a legalacsonyabb árat akarja biztosítani, akkor hagyná a legalacsonyabb szinten, pl. 185-ön.