Berta Sándor
Gyakran változtatja a termékek árát az Amazon
A kereskedelmi platform mindent elkövet azért, hogy növelje a piaci részesedését és magához vonzza a vásárlókat.
A 360pi marketingügynökség tanulmányából kiderült, hogy az Amazon kínálatában szereplő termékek körülbelül 15-20 százalékának ára legalább naponta egyszer változik. Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A társaság ezzel a stratégiával akarja növelni a piaci részesedését, ugyanis így szeretné biztosítani, hogy az adott árucikket mindig ő kínálja a legalacsonyabb áron.
Jenn Markey, a 360pi marketingügyekért felelős alelnöke közölte, hogy amint az egyik cég csökkenti egy termék árát, az Amazon azonnal reagál és rövid időn belül követi a példáját. Az elektronikai árucikkek piacán az Amazon már komoly részesedéssel rendelkezik, ő határozza meg az árakat, ezért ebben a kategóriában ritkábban kerül sor árváltoztatásokra. Azokon a területeken viszont, ahol nem ez a helyzet, sokkal aktívabb ebben a tekintetben.
Egy tavalyi vizsgálat során ismertté vált, hogy a cég naponta több mint 2,5 milliószor módosítja az árakat. Ezzel szemben a nagy amerikai áruházláncok, például a Wal-Mart havonta 50 000 termék árát változtatják meg.
Jenn Markey hozzátette, hogy az Amazon nemcsak a vetélytársaitól akarja elvenni a piaci részesedést, hanem célzottan arra törekszik, hogy azokhoz a napszakokhoz igazítsa az egyes termékek árát, amikor azokat a legjobban fogynak. A videojátékok ára például gyakrabban módosul az esti órákban, mint napközben.
A 360pi marketingügynökség tanulmányából kiderült, hogy az Amazon kínálatában szereplő termékek körülbelül 15-20 százalékának ára legalább naponta egyszer változik. Volt rá példa, hogy egy WLAN-router ára 24 órán belül nyolcszor módosult, az egyes napszakoktól függően 185 és 200 dollár között volt. A társaság ezzel a stratégiával akarja növelni a piaci részesedését, ugyanis így szeretné biztosítani, hogy az adott árucikket mindig ő kínálja a legalacsonyabb áron.
Jenn Markey, a 360pi marketingügyekért felelős alelnöke közölte, hogy amint az egyik cég csökkenti egy termék árát, az Amazon azonnal reagál és rövid időn belül követi a példáját. Az elektronikai árucikkek piacán az Amazon már komoly részesedéssel rendelkezik, ő határozza meg az árakat, ezért ebben a kategóriában ritkábban kerül sor árváltoztatásokra. Azokon a területeken viszont, ahol nem ez a helyzet, sokkal aktívabb ebben a tekintetben.
Egy tavalyi vizsgálat során ismertté vált, hogy a cég naponta több mint 2,5 milliószor módosítja az árakat. Ezzel szemben a nagy amerikai áruházláncok, például a Wal-Mart havonta 50 000 termék árát változtatják meg.
Jenn Markey hozzátette, hogy az Amazon nemcsak a vetélytársaitól akarja elvenni a piaci részesedést, hanem célzottan arra törekszik, hogy azokhoz a napszakokhoz igazítsa az egyes termékek árát, amikor azokat a legjobban fogynak. A videojátékok ára például gyakrabban módosul az esti órákban, mint napközben.