Berta Sándor
Rekordbevételt értek el az amerikai online boltok
A tengerentúlon minden eddiginél több pénz folyt be a hálaadást megelőző és azt követő napokban.
Az Amerikai Egyesült Államokban nagy hagyománya van a hálaadás előtt és utáni leárazásoknak, ezt a gyakorlatot vették át többek között a magyarországi cégek is. A különböző online áruházláncok ilyenkor jelentős árengedményekkel kínálják a termékeiket. Az ilyen napok a hálaadást megelőző csütörtök, péntek (Fekete Péntek) és a hálaadás utáni első hétfő, a kiberhétfő. Az utóbbin ezúttal a bevétel meghaladta a 3 milliárd dollárt.
Az érdeklődés olyan hatalmas volt, hogy néhány internetes bolt rendszere lefagyott és átmenetileg elérhetetlenné is vált. A vásárlói rohamokat az olyan piaci szereplők is megérezték, mint a Wal-Mart Stores és a PayPal, amelyeknél az internetes kapcsolatok jelentős mértékben lelassultak. A Target oldala pedig időszakosan elérhetetlen volt.
Az USA-ban a kiberhétfő az online kereskedők számára hagyományosan az év legnagyobb bevételű napja és ez idén sem volt másként. A hálaadás előtti hosszú hétvégén is komoly bevételeket könyvelhettek el az amerikai internetes kereskedők. Csütörtöktől vasárnapig több mint 8 milliárd, a teljes időszak alatt pedig 11 milliárd dollár bevétel folyt be online. A hálaadáskor 25, a Fekete Pénteken 14,3, míg a kiberhétfőn 12 százalékos bevételnövekedést regisztráltak a 2014-es összeghez képest.
Az Amerikai Egyesült Államokban nagy hagyománya van a hálaadás előtt és utáni leárazásoknak, ezt a gyakorlatot vették át többek között a magyarországi cégek is. A különböző online áruházláncok ilyenkor jelentős árengedményekkel kínálják a termékeiket. Az ilyen napok a hálaadást megelőző csütörtök, péntek (Fekete Péntek) és a hálaadás utáni első hétfő, a kiberhétfő. Az utóbbin ezúttal a bevétel meghaladta a 3 milliárd dollárt.
Az érdeklődés olyan hatalmas volt, hogy néhány internetes bolt rendszere lefagyott és átmenetileg elérhetetlenné is vált. A vásárlói rohamokat az olyan piaci szereplők is megérezték, mint a Wal-Mart Stores és a PayPal, amelyeknél az internetes kapcsolatok jelentős mértékben lelassultak. A Target oldala pedig időszakosan elérhetetlen volt.
Az USA-ban a kiberhétfő az online kereskedők számára hagyományosan az év legnagyobb bevételű napja és ez idén sem volt másként. A hálaadás előtti hosszú hétvégén is komoly bevételeket könyvelhettek el az amerikai internetes kereskedők. Csütörtöktől vasárnapig több mint 8 milliárd, a teljes időszak alatt pedig 11 milliárd dollár bevétel folyt be online. A hálaadáskor 25, a Fekete Pénteken 14,3, míg a kiberhétfőn 12 százalékos bevételnövekedést regisztráltak a 2014-es összeghez képest.