Berta Sándor
Szoftveres repüléstiltás jöhet a drónoknál
Egy új megoldás segítségével biztonságosabbá válhat a légi közlekedés.
A DJI nevű dróngyártó által kifejlesztett Geospatial Environment Online (GEO) nevű rendszer a repüléstilalmi zónákra hívja fel a figyelmet és az ilyen területek mellett nem engedi felszállni a drónokat. Az új rendszer meghatározza a robotrepülőgép helyzetét és a pilótát valós idejű információkkal látja el a környező repüléstilalmi zónákkal kapcsolatban. Ilyen területnek számít például a repülőterek, az erőművek és a büntetés-végrehajtási intézetek környéke. A GEO az átmeneti repüléstilalmi övezeteket is figyelembe veszi; ilyeneket jelölnek ki például a futballmérkőzések és más sportesemények, valamint az egyéb rendezvények környékén. A szolgáltatás egyelőre Európában és Észak-Amerikában érhető el.
A DJI járművei automatikusan kikapcsolnak és nem tudnak felszállni, ha a GEO aktiválva van és a drón éppen egy repüléstilalmi zóna területén tartózkodik. A rendszer használatának feltétele, hogy a jármű tulajdonosa rendelkezzen DJI-számlával és ehhez hitelkártyával vagy telefonszámmal kell azonosítania magát. A GEO ingyenes. A cég azt ígéri, hogy nem adja ki a megadott adatokat. A repülésekhez használt térképek az Airmap vállalattól származnak, amely kifejezetten a repüléstilalmi zónákról készít térképeket. A DJI robotrepülőgépeiben már két éve van ilyen funkció, amit viszont eddig ebben a formában nem használtak ki.
Michael Perry, a DJI szóvivője már január végén bejelentette, hogy olyan frissítésen dolgozik, amely alkalmatlanná teszi drónjaikat a Washington zárt légterű területei feletti repülésre. A frissítés következtében a járművek hajtóművei a tiltott övezetben be sem fognak indulni. Amennyiben a robotrepülőgépek repülés közben érnek egy ilyen zóna közelébe, akkor a GPS erre való figyelmeztetése nyomán automatikusan a "hazatérés" üzemmódra vált majd.
A DJI nevű dróngyártó által kifejlesztett Geospatial Environment Online (GEO) nevű rendszer a repüléstilalmi zónákra hívja fel a figyelmet és az ilyen területek mellett nem engedi felszállni a drónokat. Az új rendszer meghatározza a robotrepülőgép helyzetét és a pilótát valós idejű információkkal látja el a környező repüléstilalmi zónákkal kapcsolatban. Ilyen területnek számít például a repülőterek, az erőművek és a büntetés-végrehajtási intézetek környéke. A GEO az átmeneti repüléstilalmi övezeteket is figyelembe veszi; ilyeneket jelölnek ki például a futballmérkőzések és más sportesemények, valamint az egyéb rendezvények környékén. A szolgáltatás egyelőre Európában és Észak-Amerikában érhető el.
A DJI járművei automatikusan kikapcsolnak és nem tudnak felszállni, ha a GEO aktiválva van és a drón éppen egy repüléstilalmi zóna területén tartózkodik. A rendszer használatának feltétele, hogy a jármű tulajdonosa rendelkezzen DJI-számlával és ehhez hitelkártyával vagy telefonszámmal kell azonosítania magát. A GEO ingyenes. A cég azt ígéri, hogy nem adja ki a megadott adatokat. A repülésekhez használt térképek az Airmap vállalattól származnak, amely kifejezetten a repüléstilalmi zónákról készít térképeket. A DJI robotrepülőgépeiben már két éve van ilyen funkció, amit viszont eddig ebben a formában nem használtak ki.
Michael Perry, a DJI szóvivője már január végén bejelentette, hogy olyan frissítésen dolgozik, amely alkalmatlanná teszi drónjaikat a Washington zárt légterű területei feletti repülésre. A frissítés következtében a járművek hajtóművei a tiltott övezetben be sem fognak indulni. Amennyiben a robotrepülőgépek repülés közben érnek egy ilyen zóna közelébe, akkor a GPS erre való figyelmeztetése nyomán automatikusan a "hazatérés" üzemmódra vált majd.