MTI
Nyilvántartásba veszik az Egyesült Államokban lévő drónokat
Az engedély nélküli drónröptetések számának elszaporodása miatt munkacsoportot állított fel az amerikai kormány. A testület feladata az lesz, hogy kidolgozza a pilóta nélküli repülőszerkezetek szövetségi nyilvántartásának módját.
A magánszektor és a kormányzat képviselőiből álló munkacsoportnak november 20-ig, a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdetéig kell kidolgoznia ajánlásait. Előzetes számítások szerint az ajándékvásárlási szezonban több mint egymillió drón fog elkelni az üzletekben. "Követelményként támasztjuk majd a drónok üzemeltetőivel szemben, hogy jegyeztessék be repülőgépeiket" - jelentette ki washingtoni sajtóértekezletén Anthony Foxx közlekedési miniszter. A bejegyeztetési kötelezettség nemcsak az újonnan vásárolt, hanem a már használatban lévő drónokra is vonatkozik majd, ezek számát a The Washington Post című lap szerint szintén egymillióra becsülik.
Az amerikai repülésügyi hatóság (FAA) augusztus 9-én kibocsátott adatai szerint pilóták idén eddig csaknem 700 alkalommal jelentették, hogy távirányítású repülőszerkezetek szálltak el a közvetlen közelükben az Egyesült Államokban. Ez mintegy a háromszorosa a tavaly egész évben feljegyzett eseteknek. Az FAA szerint pilóták és repülőgépek utasai egyedül szeptemberben száz szabálysértő vagy veszélyes drónröptetést észleltek. Az ebben vétkes gépek azonosítása szinte lehetetlen, ha azok nem zuhannak le, és a hatóságok nem férnek hozzá a gyártási számukhoz.
Amerikai kormányzati tisztségviselők szerint a nyilvántartás lehetővé teszi majd a szabálysértő drónok tulajdonosainak beazonosítását, ami mindeddig meglehetősen nehéz feladatnak bizonyult. Az FAA és más kormányhivatalok egyúttal olyan műszaki eljárások kifejlesztésén dolgoznak, amelyekkel képesek lesznek megakadályozni, hogy távirányított - pilóta nélküli - szerkezetek repülőterek vagy olyan nyilvános helyszínek közelében szállhassanak, ahol biztonsági vagy védelmi kockázatot jelentenek.
Az FAA jelenleg is érvényes, de gyakran megszegett irányelvei szerint egyébként a drónok engedély nélkül nem emelkedhetnek 400 lábnál (mintegy 122 méternél) magasabbra, és 5 mérföldnél (mintegy 8 kilométernél) jobban nem közelíthetik meg a repülőtereket. Az FAA rendelkezéseinek értelmében a legtöbb üzleti vállalkozás számára tilos a drónok alkalmazása, amíg nem véglegesítik az erre vonatkozó biztonsági szabályokat. A The Washington Post úgy értesült, hogy erre még legkevesebb egy évig várni kell majd.
A szabadidős drónröptetés gyakorlata csaknem teljesen szabályozatlan az Egyesült Államokban. A kongresszus 2012-ben törvényt fogadott el az új típusú repülőmodellezők védelmében, amely az FAA számára megtiltotta, hogy további szigorításokat vezessen be. Ennek eredményeképpen a pilóta nélküli repülőszerkezetek működtetői számára nem írják elő sem a vezetői tanfolyam elvégzését, sem a vizsga letételét. Noha az FAA-nek nem tartozik a hatásköréhez a hobbidrónok röptetésének engedélyezése, a hatóság bírságot szabhat ki azokra, akik felelőtlenül veszélyeztetik a légiközlekedést vagy kockázatot jelentenek az emberekre a földön.
A magánszektor és a kormányzat képviselőiből álló munkacsoportnak november 20-ig, a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdetéig kell kidolgoznia ajánlásait. Előzetes számítások szerint az ajándékvásárlási szezonban több mint egymillió drón fog elkelni az üzletekben. "Követelményként támasztjuk majd a drónok üzemeltetőivel szemben, hogy jegyeztessék be repülőgépeiket" - jelentette ki washingtoni sajtóértekezletén Anthony Foxx közlekedési miniszter. A bejegyeztetési kötelezettség nemcsak az újonnan vásárolt, hanem a már használatban lévő drónokra is vonatkozik majd, ezek számát a The Washington Post című lap szerint szintén egymillióra becsülik.
Az amerikai repülésügyi hatóság (FAA) augusztus 9-én kibocsátott adatai szerint pilóták idén eddig csaknem 700 alkalommal jelentették, hogy távirányítású repülőszerkezetek szálltak el a közvetlen közelükben az Egyesült Államokban. Ez mintegy a háromszorosa a tavaly egész évben feljegyzett eseteknek. Az FAA szerint pilóták és repülőgépek utasai egyedül szeptemberben száz szabálysértő vagy veszélyes drónröptetést észleltek. Az ebben vétkes gépek azonosítása szinte lehetetlen, ha azok nem zuhannak le, és a hatóságok nem férnek hozzá a gyártási számukhoz.
Amerikai kormányzati tisztségviselők szerint a nyilvántartás lehetővé teszi majd a szabálysértő drónok tulajdonosainak beazonosítását, ami mindeddig meglehetősen nehéz feladatnak bizonyult. Az FAA és más kormányhivatalok egyúttal olyan műszaki eljárások kifejlesztésén dolgoznak, amelyekkel képesek lesznek megakadályozni, hogy távirányított - pilóta nélküli - szerkezetek repülőterek vagy olyan nyilvános helyszínek közelében szállhassanak, ahol biztonsági vagy védelmi kockázatot jelentenek.
Az FAA jelenleg is érvényes, de gyakran megszegett irányelvei szerint egyébként a drónok engedély nélkül nem emelkedhetnek 400 lábnál (mintegy 122 méternél) magasabbra, és 5 mérföldnél (mintegy 8 kilométernél) jobban nem közelíthetik meg a repülőtereket. Az FAA rendelkezéseinek értelmében a legtöbb üzleti vállalkozás számára tilos a drónok alkalmazása, amíg nem véglegesítik az erre vonatkozó biztonsági szabályokat. A The Washington Post úgy értesült, hogy erre még legkevesebb egy évig várni kell majd.
A szabadidős drónröptetés gyakorlata csaknem teljesen szabályozatlan az Egyesült Államokban. A kongresszus 2012-ben törvényt fogadott el az új típusú repülőmodellezők védelmében, amely az FAA számára megtiltotta, hogy további szigorításokat vezessen be. Ennek eredményeképpen a pilóta nélküli repülőszerkezetek működtetői számára nem írják elő sem a vezetői tanfolyam elvégzését, sem a vizsga letételét. Noha az FAA-nek nem tartozik a hatásköréhez a hobbidrónok röptetésének engedélyezése, a hatóság bírságot szabhat ki azokra, akik felelőtlenül veszélyeztetik a légiközlekedést vagy kockázatot jelentenek az emberekre a földön.