Berta Sándor
Teljes csőd a testszkennerek alkalmazása
Markáns véleményt fogalmaztak meg a biztonsági rendszereket vizsgáló hivatalnokok.
Az már korábban kiderült, hogy az Amerikai Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Hivatala (TSA) az esetek 95 százalékában képtelen megakadályozni, hogy fegyverek vagy robbanóanyagok jussanak át a repülőtéri biztonsági ellenőrzéseken. A teszteket különböző amerikai légikikötőkben végezték el és meglepően könnyedén sikerült átcsempészni az ellenőrzéseken a tiltott eszközöket. Úgy tűnik, hogy a helyzet azóta sem javult.
Stephen Lynch republikánus képviselő kijelentette, hogy ha figyelembe vesszük, hogy hány esetről volt szó, akkor a dologgal és a TSA teljesítményével kapcsolatban leginkább a szánalmas jelző jut az eszébe, ehhez elegendő csak a biztonsági résekre gondolni. A júliusi esetek utáni vizsgálati jelentésben többek között az szerepel, hogy a hiányosságok a technológia és az eljárások csődjére, valamint az emberi hibákra vezethetők vissza. Többek között kiderült az is, hogy nem voltak megfelelő biztonsági szintek.
Ugyanakkor az Amerikai Egyesült Államok Számvevőszéke sem bánt kesztyűs kézzel a hivatallal. A hatóság szerint a TSA többek között állandó nehézségekkel küzd a programmenedzselésben. A hivatal "bűnbánóan" reagált és Peter Neffenger, a TSA első embere kijelentette, hogy teljes rendszerellenőrzést fognak végezni. Emellett megfontolják, hogy a jövőben a légiutasok biztonsági átvizsgálása során kutyákat is alkalmazzanak.
Az már korábban kiderült, hogy az Amerikai Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Hivatala (TSA) az esetek 95 százalékában képtelen megakadályozni, hogy fegyverek vagy robbanóanyagok jussanak át a repülőtéri biztonsági ellenőrzéseken. A teszteket különböző amerikai légikikötőkben végezték el és meglepően könnyedén sikerült átcsempészni az ellenőrzéseken a tiltott eszközöket. Úgy tűnik, hogy a helyzet azóta sem javult.
Stephen Lynch republikánus képviselő kijelentette, hogy ha figyelembe vesszük, hogy hány esetről volt szó, akkor a dologgal és a TSA teljesítményével kapcsolatban leginkább a szánalmas jelző jut az eszébe, ehhez elegendő csak a biztonsági résekre gondolni. A júliusi esetek utáni vizsgálati jelentésben többek között az szerepel, hogy a hiányosságok a technológia és az eljárások csődjére, valamint az emberi hibákra vezethetők vissza. Többek között kiderült az is, hogy nem voltak megfelelő biztonsági szintek.
Ugyanakkor az Amerikai Egyesült Államok Számvevőszéke sem bánt kesztyűs kézzel a hivatallal. A hatóság szerint a TSA többek között állandó nehézségekkel küzd a programmenedzselésben. A hivatal "bűnbánóan" reagált és Peter Neffenger, a TSA első embere kijelentette, hogy teljes rendszerellenőrzést fognak végezni. Emellett megfontolják, hogy a jövőben a légiutasok biztonsági átvizsgálása során kutyákat is alkalmazzanak.