Gyurkity Péter
iPad-hiba miatt késett több repülőjárat
Egy amerikai légitársaság gépei a pilótáknak kiutalt táblák tömeges hibája miatt indultak késve.
Érdekes bejegyzés látott napvilágot az American Airlines saját Twitter-hírfolyamában, amelyben a mintegy 24 járatot érintő problémákról számoltak be. Ebből kiderült, hogy a repülőgépek a pilóták által használt iPad táblák hibája miatt nem tudtak időben felszállni, és csak az állomás épületéhez visszatérve orvosolhatták a problémát.
A társaságnál dolgozó pilóták az Apple készülékein tárolják a járat számára fontos térképeket és repülési adatokat, ez mind a pilóta, mind pedig a másodpilóta számára rendelkezésre áll. Egy egyelőre meghatározatlan oknál fogva az érintett gépeken mindkét példány egyszerre sötétült el, így a pilótáknak vissza kellett térniük az állomás épületéhez, ahol a WiFi-n keresztül újból feltöltötték a szükséges térképeket és egyéb információkat - egyes esetekben erre végül nem volt szükség, mivel a visszatérés nélkül elhárították az akadályt. A cég egyelőre annyit közölt, hogy a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben nem rendszerszintű problémáról volt szó, és nem egy bizonyos géptípus volt érintett.
Az American Airlines két évvel ezelőtt szerzett be mintegy 8 ezer iPad táblát, amely az addig használt papír alapú dokumentációt cserélte le. Ezzel járatonként mintegy 15 kg-ot nyomó anyag vált feleslegessé, a pilóták pedig eddig többnyire gond nélkül használták az elektronikus eszközöket, a mostani eset azonban arra figyelmeztet, hogy egy kiterjedt probléma súlyos fennakadást is okozhat. Éppen egy nappal korábban került sor egy újabb tőzsdei malőrre, amelynek során egy befektetési cég kereskedőbotja az első negyedéves eredmények kapcsán megjelenő bejegyzések nyomán okozott kisebb összeomlást a Twitter árfolyamában, a repülőket közvetlenül érintő fennakadás azonban akár ennél komolyabb következményekkel is járhat.
Kíváncsian várjuk, hogy a cég végül mennyi részletet árul majd el a problémáról.
Érdekes bejegyzés látott napvilágot az American Airlines saját Twitter-hírfolyamában, amelyben a mintegy 24 járatot érintő problémákról számoltak be. Ebből kiderült, hogy a repülőgépek a pilóták által használt iPad táblák hibája miatt nem tudtak időben felszállni, és csak az állomás épületéhez visszatérve orvosolhatták a problémát.
A társaságnál dolgozó pilóták az Apple készülékein tárolják a járat számára fontos térképeket és repülési adatokat, ez mind a pilóta, mind pedig a másodpilóta számára rendelkezésre áll. Egy egyelőre meghatározatlan oknál fogva az érintett gépeken mindkét példány egyszerre sötétült el, így a pilótáknak vissza kellett térniük az állomás épületéhez, ahol a WiFi-n keresztül újból feltöltötték a szükséges térképeket és egyéb információkat - egyes esetekben erre végül nem volt szükség, mivel a visszatérés nélkül elhárították az akadályt. A cég egyelőre annyit közölt, hogy a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben nem rendszerszintű problémáról volt szó, és nem egy bizonyos géptípus volt érintett.
Az American Airlines két évvel ezelőtt szerzett be mintegy 8 ezer iPad táblát, amely az addig használt papír alapú dokumentációt cserélte le. Ezzel járatonként mintegy 15 kg-ot nyomó anyag vált feleslegessé, a pilóták pedig eddig többnyire gond nélkül használták az elektronikus eszközöket, a mostani eset azonban arra figyelmeztet, hogy egy kiterjedt probléma súlyos fennakadást is okozhat. Éppen egy nappal korábban került sor egy újabb tőzsdei malőrre, amelynek során egy befektetési cég kereskedőbotja az első negyedéves eredmények kapcsán megjelenő bejegyzések nyomán okozott kisebb összeomlást a Twitter árfolyamában, a repülőket közvetlenül érintő fennakadás azonban akár ennél komolyabb következményekkel is járhat.
Kíváncsian várjuk, hogy a cég végül mennyi részletet árul majd el a problémáról.