Berta Sándor
Mindenki sokat vár az okosóráktól
Mérsékelten sikeresek a Google operációs rendszerére épülő eszközök, de az Apple terméke is csak mellékes kiegészítő lesz. A Pebble konkurenseitől alapvetően eltérő akar lenni.
A Pebble következő okosórája felépítését és a kezelését tekintve is alaposan különbözhet a konkurens termékektől. Eric Migicovsky, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy az új változat már az idén megjelenik. Számukra sokkal kevésbé az alkalmazások és a képernyő kezelése lesznek előtérben, inkább arra akarnak összpontosítani, hogy az új eszköz csak a legfontosabb funkciókat tartalmazza. A készüléket teljesen másként lehet majd kezelni, mint az eddigi okosórákat.
A menedzser kijelentette, hogy a viselhető termékek interfészein az elmúlt időszakban sem ők, sem más gyártók nem javítottak, és valamiért senki sem beszélt arról, hogy valójában a felhasználók mihez akarnak kezdeni az órákkal. Az új Pebble teljesen új hardver- és szoftveralapokra fog épülni, s a kezelést tekintve is teljesen különbözik majd az első modelltől. A részletek egyelőre nem ismertek, de azt már kifejtette Migicovsky, hogy mi az, ami nem nyerte el a tetszésüket. Az alkalmazások telepítését és használatát kipróbálták az első Pebble készüléken, de úgy vélték, hogy nem ez a jó irány. A fizikai gombok és a beszédvezérlés előtérbe kerülése sokkal valószínűbbnek tűnik.
Az új Pebble aligha fog tartalmazni szenzorokat, ugyanis a menedzser álláspontja szerint ezeket a megoldásokat inkább az okostelefonokba és a céleszközökbe kellene integrálni. Az viszont már biztos, hogy az új változat képernyője állandóan be lesz kapcsolva. Migicovsky ezt azzal indokolta, hogy nagyon fontos az emberek számára az, hogy bármikor rápillantanak a csuklójukra azonnal láthassák a pontos időt.
A Google operációs rendszerére épülő eszközök eddig mérsékelt sikert könyvelhettek el. A Canalys piackutató cég legfrissebb adatai alapján tavaly világszerte összesen 720 000 olyan okosórát adtak el, amelyen az Android Wear futott. Összesen globálisan 4,6 millió viselhető terméket értékesítettek, ezek között voltak a más operációs rendszerre épülő okosórák és a fitneszkarkötők is. A Canalys kimutatása szerint a legtöbb Android Weart futtató készüléket a Motorola adta el. A Motorola Moto 360 szinte egy időben érkezett az LG G Watch R modelljével. Utána néhány olyan gyártó is piacra dobta az Android Weart futtató modelljét, amely korábban a saját mobil operációs rendszerét alkalmazta, így a Samsung bemutatta a Gear Live, míg a Sony a Smartwatch 3 típusú készülékét.
Az Android Wear a tavalyi esztendő második felében jobban elterjedt, ez elsősorban a folyamatos szoftverfrissítéseknek köszönhető, valamint annak, hogy növekedett az alkalmazásboltok kínálata és az egyes modellek is olcsóbbak lettek. Chris Jones, a Canalys alelnöke és vezető elemzője kiemelte, hogy csak a Samsung például 14 hónap alatt hat modellt dobott piacra, amelyek mindegyike más platformra épült, ugyanakkor a gyártónak továbbra is keményen kell dolgoznia azért, hogy vonzóvá tegye a termékeit a fejlesztők számára.
A Xiaomi több mint egymillió darabot szállított le az Mi Band nevű eszközéből. Volt olyan nap, amikor több mint 103 000 darabot tudott értékesíteni ebből a készülékből. A piac ugyanakkor most az Apple Watch okosóra közelgő bemutatkozására figyel. Az új szereplő igencsak megváltoztathatja a piaci viszonyokat és emiatt az Android Wear fejlesztőinek sem lesz könnyebb dolguk.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója érkező okosórájuk egy eddig ismeretlen funkciójára hívta fel a figyelmet. A menedzser a Goldman Sachs befektetési bank technológiai konferenciáján beszélt néhány dologról, ezek egyike volt az is, hogy az Apple Watch minden óra 50. percében figyelmeztetni fogja a felhasználót arra, hogy sokat ültek és ideje újra felállniuk, egy kicsit mozogniuk. Cook úgy vélte, hogy az új funkciót időbe telik majd megszokni, de mindenképpen hasznos lesz, mert bizonyos orvosok szerint a sok ülés majdnem olyan káros, mint a rák.
Az üzletember ugyanakkor sietett leszögezni azt is, hogy az órát nemcsak ilyen jellegű célokra használnák, hanem a felhasználók beszédparancsok útján akár a Siri nevű asszisztenssel is kommunikálhatnának. A vezérigazgató hozzátette, hogy az alkalmazásfejlesztők olyan programokon dolgoznak, amelyek miatt az emberek azt fogják majd gondolni, hogy nem tudnak többé a készülék nélkül élni. A konkurens termékekkel kapcsolatban Cook kifejtette, hogy számos olyan eszköz van a piacon, amelyeket okosórának lehet minősíteni, az Apple Watch viszont megváltoztathatja az emberek életét. Szerinte a vásárlók meg fognak lepődni a felhasználási lehetőségek sokaságán.
Cook kitért a Pay nevű fizetési szolgáltatásra is, amely sokkal gyorsabban növekedik, mint ahogy arra korábban számítottak. Az Amerikai Egyesült Államokban már most 2000 banki partnerük van, ami 90 százalékos piaci lefedettséget jelent. Egy ilyen szolgáltatást viszont csak akkor lehet megfelelően üzemeltetni, ha a konszern ellenőrzi a hardvert, a szoftvert és a platformot is.
A menedzser emellett kiemelte, hogy tiszteletben tartják az ügyfelek magánéletét. Sem a kereskedők, sem ők nem tárolják az emberek hitelkártya-számait és ők azt sem jegyzik fel, hogy ki és mit vásárol. Az Apple bevételi forrását a hardverek és a szolgáltatások (például az iTunes) jelentik, nem pedig a felhasználók személyes adatai. Az ügyfelek többsége nem akarja, hogy mindenki mindent tudjon róluk. "Ők nem a mi termékeink" - hangsúlyozta Cook, aki áprilisban akarja ismertetni a társaság új terveit.
A Pebble következő okosórája felépítését és a kezelését tekintve is alaposan különbözhet a konkurens termékektől. Eric Migicovsky, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy az új változat már az idén megjelenik. Számukra sokkal kevésbé az alkalmazások és a képernyő kezelése lesznek előtérben, inkább arra akarnak összpontosítani, hogy az új eszköz csak a legfontosabb funkciókat tartalmazza. A készüléket teljesen másként lehet majd kezelni, mint az eddigi okosórákat.
A menedzser kijelentette, hogy a viselhető termékek interfészein az elmúlt időszakban sem ők, sem más gyártók nem javítottak, és valamiért senki sem beszélt arról, hogy valójában a felhasználók mihez akarnak kezdeni az órákkal. Az új Pebble teljesen új hardver- és szoftveralapokra fog épülni, s a kezelést tekintve is teljesen különbözik majd az első modelltől. A részletek egyelőre nem ismertek, de azt már kifejtette Migicovsky, hogy mi az, ami nem nyerte el a tetszésüket. Az alkalmazások telepítését és használatát kipróbálták az első Pebble készüléken, de úgy vélték, hogy nem ez a jó irány. A fizikai gombok és a beszédvezérlés előtérbe kerülése sokkal valószínűbbnek tűnik.
Az új Pebble aligha fog tartalmazni szenzorokat, ugyanis a menedzser álláspontja szerint ezeket a megoldásokat inkább az okostelefonokba és a céleszközökbe kellene integrálni. Az viszont már biztos, hogy az új változat képernyője állandóan be lesz kapcsolva. Migicovsky ezt azzal indokolta, hogy nagyon fontos az emberek számára az, hogy bármikor rápillantanak a csuklójukra azonnal láthassák a pontos időt.
A Google operációs rendszerére épülő eszközök eddig mérsékelt sikert könyvelhettek el. A Canalys piackutató cég legfrissebb adatai alapján tavaly világszerte összesen 720 000 olyan okosórát adtak el, amelyen az Android Wear futott. Összesen globálisan 4,6 millió viselhető terméket értékesítettek, ezek között voltak a más operációs rendszerre épülő okosórák és a fitneszkarkötők is. A Canalys kimutatása szerint a legtöbb Android Weart futtató készüléket a Motorola adta el. A Motorola Moto 360 szinte egy időben érkezett az LG G Watch R modelljével. Utána néhány olyan gyártó is piacra dobta az Android Weart futtató modelljét, amely korábban a saját mobil operációs rendszerét alkalmazta, így a Samsung bemutatta a Gear Live, míg a Sony a Smartwatch 3 típusú készülékét.
Az Android Wear a tavalyi esztendő második felében jobban elterjedt, ez elsősorban a folyamatos szoftverfrissítéseknek köszönhető, valamint annak, hogy növekedett az alkalmazásboltok kínálata és az egyes modellek is olcsóbbak lettek. Chris Jones, a Canalys alelnöke és vezető elemzője kiemelte, hogy csak a Samsung például 14 hónap alatt hat modellt dobott piacra, amelyek mindegyike más platformra épült, ugyanakkor a gyártónak továbbra is keményen kell dolgoznia azért, hogy vonzóvá tegye a termékeit a fejlesztők számára.
A Xiaomi több mint egymillió darabot szállított le az Mi Band nevű eszközéből. Volt olyan nap, amikor több mint 103 000 darabot tudott értékesíteni ebből a készülékből. A piac ugyanakkor most az Apple Watch okosóra közelgő bemutatkozására figyel. Az új szereplő igencsak megváltoztathatja a piaci viszonyokat és emiatt az Android Wear fejlesztőinek sem lesz könnyebb dolguk.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója érkező okosórájuk egy eddig ismeretlen funkciójára hívta fel a figyelmet. A menedzser a Goldman Sachs befektetési bank technológiai konferenciáján beszélt néhány dologról, ezek egyike volt az is, hogy az Apple Watch minden óra 50. percében figyelmeztetni fogja a felhasználót arra, hogy sokat ültek és ideje újra felállniuk, egy kicsit mozogniuk. Cook úgy vélte, hogy az új funkciót időbe telik majd megszokni, de mindenképpen hasznos lesz, mert bizonyos orvosok szerint a sok ülés majdnem olyan káros, mint a rák.
Az üzletember ugyanakkor sietett leszögezni azt is, hogy az órát nemcsak ilyen jellegű célokra használnák, hanem a felhasználók beszédparancsok útján akár a Siri nevű asszisztenssel is kommunikálhatnának. A vezérigazgató hozzátette, hogy az alkalmazásfejlesztők olyan programokon dolgoznak, amelyek miatt az emberek azt fogják majd gondolni, hogy nem tudnak többé a készülék nélkül élni. A konkurens termékekkel kapcsolatban Cook kifejtette, hogy számos olyan eszköz van a piacon, amelyeket okosórának lehet minősíteni, az Apple Watch viszont megváltoztathatja az emberek életét. Szerinte a vásárlók meg fognak lepődni a felhasználási lehetőségek sokaságán.
Cook kitért a Pay nevű fizetési szolgáltatásra is, amely sokkal gyorsabban növekedik, mint ahogy arra korábban számítottak. Az Amerikai Egyesült Államokban már most 2000 banki partnerük van, ami 90 százalékos piaci lefedettséget jelent. Egy ilyen szolgáltatást viszont csak akkor lehet megfelelően üzemeltetni, ha a konszern ellenőrzi a hardvert, a szoftvert és a platformot is.
A menedzser emellett kiemelte, hogy tiszteletben tartják az ügyfelek magánéletét. Sem a kereskedők, sem ők nem tárolják az emberek hitelkártya-számait és ők azt sem jegyzik fel, hogy ki és mit vásárol. Az Apple bevételi forrását a hardverek és a szolgáltatások (például az iTunes) jelentik, nem pedig a felhasználók személyes adatai. Az ügyfelek többsége nem akarja, hogy mindenki mindent tudjon róluk. "Ők nem a mi termékeink" - hangsúlyozta Cook, aki áprilisban akarja ismertetni a társaság új terveit.