Berta Sándor
2019-ig 100 millió okosórát adnak majd el
A nagy médianyilvánosság pörgetni fogja a piacot, de a nagy fejlesztési igény miatt az ár még sok évig magas marad. A Juniper Research arra számít, hogy a következő öt esztendőben világszerte elterjedhetnek a készülékek.
A piackutató cég arra számít, hogy a különböző gyártók 2019-ig globálisan több mint 100 millió okosórát értékesíthetnek. A nagy médianyilvánosságot kapott bejelentések - például az Apple Watch bemutatása - oda vezet, hogy az intelligens karórák mindenkihez eljuthatnak majd. A Juniper álláspontja alapján az új funkciók és az egyre nagyobb tudás egyre vonzóbbá teszik majd ezeket az eszközöket.
A felhasználók okosórákkal szemben támasztott elvárásai elsősorban a Google, az Apple, az LG és más konszernek csúcstechnikás modelljei, valamint a hagyományos óragyártók, például a TAG Heuer készülékei miatt nőhetnek majd meg. Mindez azt eredményezheti, hogy a kisebb cégek is kénytelenek lesznek innovatív megoldásokkal jelentkezni, azért, hogy továbbra is megmaradhassanak a piacon. A GPS és az NFC is alapkövetelménnyé válnak ezeknél a termékeknél. A nagy társaságok pozíciója és az innovációk emellett oda vezethetnek, hogy az okosórák átlagára a következő öt évben is magas marad. Az átlagár csupán 2020 után csökkenhet le 200 dollár alá.
Gene Munster, a Piper Jaffray elemzője befektetőknek szóló tanácsadásában azt írta, hogy 2015-ben mintegy 10 millió Apple Watch okosórát értékesíthetnek majd, méghozzá 500 dolláros átlagáron. Ugyanakkor Steve Brown, az Intel egyik vezetője szerint az okosóráknál és más viselhető termékeknél nem a különböző funkciók, hanem a kompatibilitás lesz a legfontosabb.
A piackutató cég arra számít, hogy a különböző gyártók 2019-ig globálisan több mint 100 millió okosórát értékesíthetnek. A nagy médianyilvánosságot kapott bejelentések - például az Apple Watch bemutatása - oda vezet, hogy az intelligens karórák mindenkihez eljuthatnak majd. A Juniper álláspontja alapján az új funkciók és az egyre nagyobb tudás egyre vonzóbbá teszik majd ezeket az eszközöket.
A felhasználók okosórákkal szemben támasztott elvárásai elsősorban a Google, az Apple, az LG és más konszernek csúcstechnikás modelljei, valamint a hagyományos óragyártók, például a TAG Heuer készülékei miatt nőhetnek majd meg. Mindez azt eredményezheti, hogy a kisebb cégek is kénytelenek lesznek innovatív megoldásokkal jelentkezni, azért, hogy továbbra is megmaradhassanak a piacon. A GPS és az NFC is alapkövetelménnyé válnak ezeknél a termékeknél. A nagy társaságok pozíciója és az innovációk emellett oda vezethetnek, hogy az okosórák átlagára a következő öt évben is magas marad. Az átlagár csupán 2020 után csökkenhet le 200 dollár alá.
Gene Munster, a Piper Jaffray elemzője befektetőknek szóló tanácsadásában azt írta, hogy 2015-ben mintegy 10 millió Apple Watch okosórát értékesíthetnek majd, méghozzá 500 dolláros átlagáron. Ugyanakkor Steve Brown, az Intel egyik vezetője szerint az okosóráknál és más viselhető termékeknél nem a különböző funkciók, hanem a kompatibilitás lesz a legfontosabb.