Berta Sándor

Üzemidejével tűnne ki a HP okosórája

A Hewlett-Packard a termék kapcsán szándékosan lemondott néhány funkcióról, de a kinézetre viszont nagyon figyeltek.

Az új MB Chronowing nevű okosórát Michael Bastian elismert divattervező segítségével készítette el az IT-konszern. Az eszköznél lemondtak a más cégek termékeinél alapnak számító dolgokról, köztük az érintőképernyőről, a beépített mikrofonról, a lépésszámlálóról és a pulzusmérőről. Az eredmény egy klasszikus karóra, aminek a becsült üzemideje egy hét. Mindez amiatt van, mert a HP bevallottan más úton akart elindulni, mint a piacon megjelenő többi gyártó. Ezt támasztja alá az is, hogy a MB Chronowing kizárólag a Gilt.com-on vásárolható meg, ami egy kifejezetten divat árucikkek értékesítésére specializálódott online bolt.


Az új termék előnye, hogy a viselőjét nem kényszeríti rá egyetlen operációs rendszer választására, hiszen az óra egyaránt támogatja az iPhone-t (a 4S modelltől) és az Android 4.3 vagy frissebb operációs rendszert futtató okostelefonokat. A készülékekről lekérdezhetők az e-mailek, a szöveges üzenetek, a naptárakban lévő megbeszélések és találkozók időpontjai, az időjárási adatok, a részvényindexek és más fontos információk.

Michael Bastian elmondta, hogy a MB Chronowing direkt lett visszafogott, ugyanis el akarta kerülni azokat a helyzeteket, amikor valaki ebéd vagy vacsora közben állandóan az okostelefonját bújta. Az órának az a célja, hogy a viselőjét udvariasabbá tegye, hiszen így a felhasználónak elegendő csupán rápillantania az órára és máris tudja, hogy üzenete érkezett. Az eszköz monokróm LCD-kijelzőt és három kezelőgombot kapott, utóbbiakkal lehet bekapcsolni a beépített világítást és vezérelni a készülékkel összekötött mobiltelefon zenelejátszó funkcióját.


Bastian számára nagyon fontos volt, hogy az óra jól használható legyen és megfelelő funkciókat kínáljon, de ne akarja kiváltani a telefont, sokkal inkább kapcsolatot teremtsen ahhoz. Együttműködtek a HP tervezőivel, így az óra nemcsak okos lett, de szerinte jól is néz ki. Az MB Chronowing novembertől 7-től két változatban rendelhető meg. A Limited Edition Blackből csupán 300 darabot gyártanak, az ára 649 dollár lesz, zafírüveget kap, míg a pántja valódi aligátorbőrből készül. Az alapmodell ára 349 dollár és három cserélhető pánt jár hozzá, ezekből az egyik bőr, a másik fekete gumi, míg a harmadik olívazöld nejlon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #2
    Okos óvszert vajon ki ad ki elsőként? XD
  • kvp #1
    Divattermeknek jo, tomegtermeknek viszont eladhatatlan. Azon cegek amik a tomegtermekek helyett a felso exkluziv szegmenst celozzak meg vagy csak alibibol teszik, tehat valojaban nem is akarnak belepni az adott piacra vagy egyszeruen idovel kiszorulnak onnan. AZ utobbi nemelyik ceg eseteben a megszunest is jelentheti.

    ps: A hasznalhato okosora kellekei a mai korlatozott aksi meret mellett:
    -keveset fogyaszto kijelzo (pl. szines elektronikus papir)
    -keveset fogyaszto kommunikacios reteg (pl. low power bluetooth)
    -sokfele, de csak igeny eseten mukodo szenzorok (legyen mire hasznalni)
    -hasznalhato beviteli technologia (barmi csak jol es egyszeruen mukodjon)
    -jo kapcsolodasi kepessegek, egyszerre akar tobb keszulekhez is (telefon, tablet, laptop)
    -jo szoftveres tamogatas (pl. szabvanyositott programozasi feluletek hasznalata), egyszeru bovithetoseg kulso fejlesztok altal (akar gyartoi tamogatas nelkul is)