Berta Sándor
Okosórával azonosíthatják magukat az Air Berlin utasai
Egyre kevesebben használnak papír alapú beszállókártyákat a repülőtereken, az utasok egyharmada már elektronikus eszközt használ.
A papírdokumentumokat felváltották az okostelefonok és a beszállókártyákat gyakran eleve digitálisan, hordozható készülékeken tárolják el az utasok. Németország második legnagyobb légitársasága, az Air Berlin most egy lépéssel tovább ment, a beszállókártyák vonalkódját ugyanis okosórákon lehet tárolni, mindez pedig jóval egyszerűbbé teszi a repülőgépekre való felszállást.
A rendszer kifejlesztése kevesebb, mint két hónapot vett igénybe. A vonalkód mellett az okosóra megmutatja az indulási időt, annak a biztonsági kapunak a számát, ahol az illető beszállhat a repülőgépbe és az ülőhely számát. A vonalkód a csukló megrázásával válik láthatóvá. A kompatibilis programot eddig több ezerszer töltötték le.
A megoldás komoly hátránya, hogy jelenleg kizárólag a Pebble okosóráival kompatibilis. Ezek az eszközök az Amerikai Egyesült Államokban nagyon népszerűek, de Európában kevésbé elterjedtek. A Pebble okosórái egyaránt támogatják az Androidot futtató okostelefonokat és az Apple iPhone készülékeit, sőt, egy alkalmazás segítségével az okosórák még a Blackberry termékeivel is összeköthetők.
A megoldás nem csupán az utasok életét könnyíti meg, hanem a légitársaságokét is, hiszen kevesebb személyzet kell a becsekkolásokhoz. Az Air Berlinnél áprilisban 295 733 esetben került sor hagyományos és 145 106-szor digitális becsekkolásra. Az utóbbiak egy erre a célra írt alkalmazás, az internet vagy a repülőtéren elhelyezett terminálok segítségével valósultak meg.
A papírdokumentumokat felváltották az okostelefonok és a beszállókártyákat gyakran eleve digitálisan, hordozható készülékeken tárolják el az utasok. Németország második legnagyobb légitársasága, az Air Berlin most egy lépéssel tovább ment, a beszállókártyák vonalkódját ugyanis okosórákon lehet tárolni, mindez pedig jóval egyszerűbbé teszi a repülőgépekre való felszállást.
A rendszer kifejlesztése kevesebb, mint két hónapot vett igénybe. A vonalkód mellett az okosóra megmutatja az indulási időt, annak a biztonsági kapunak a számát, ahol az illető beszállhat a repülőgépbe és az ülőhely számát. A vonalkód a csukló megrázásával válik láthatóvá. A kompatibilis programot eddig több ezerszer töltötték le.
A megoldás komoly hátránya, hogy jelenleg kizárólag a Pebble okosóráival kompatibilis. Ezek az eszközök az Amerikai Egyesült Államokban nagyon népszerűek, de Európában kevésbé elterjedtek. A Pebble okosórái egyaránt támogatják az Androidot futtató okostelefonokat és az Apple iPhone készülékeit, sőt, egy alkalmazás segítségével az okosórák még a Blackberry termékeivel is összeköthetők.
A megoldás nem csupán az utasok életét könnyíti meg, hanem a légitársaságokét is, hiszen kevesebb személyzet kell a becsekkolásokhoz. Az Air Berlinnél áprilisban 295 733 esetben került sor hagyományos és 145 106-szor digitális becsekkolásra. Az utóbbiak egy erre a célra írt alkalmazás, az internet vagy a repülőtéren elhelyezett terminálok segítségével valósultak meg.