Berta Sándor
Átalakítaná a pilótafülkét az Airbus
A repülőgépgyártó az ablakokat kamerákkal váltaná fel, így a jármű törzse könnyebbé és áramvonalasabbá válhatna.
Az elképzelésről elsőként a The Seattle Post-Intelligencer számolt be. A vállalat azt tervezi, hogy kamerákat szerelne fel a repülőgépekre, így a pilóták optimális képet kaphatnának a járművet körülvevő területről. A pilótafülkében projektorokat, hologramokat vagy OLED-paneleket építenének be. Az Airbus már be is nyújtotta az ezzel kapcsolatos szabadalmát.
A megoldásnak természetesen egyaránt vannak előnyei és hátrányai. A plusz képernyők és kamerák elhelyezése egyrészt kihatna az aerodinamikai jellemzőkre és a repülőgép stabilitására, másrészt a repülőgép törzse könnyebbé és áramvonalasabbá válhatna, ami jelentős mennyiségű üzemanyag megtakarítását eredményezné. További előny lenne, hogy a pilótafülkét sokkal rugalmasabban lehetne elhelyezni a repülőgép törzsében és jobban ki lehetne használni a rendelkezésre álló helyet. A pilóták sokkal nagyobb területet látnának be és az az érzés alakulhatna ki bennük, hogy egy teljesen körbeüvegezett pilótafülkében dolgoznak.
Egyelőre kérdéses, hogy az új elképzelés megvalósulhat-e és ha igen, mikor. A szükséges technika gyakorlatilag rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogy a hatóság és az utasok mit szólnának az átalakított pilótafülkéjű repülőgépekhez.
Az elképzelésről elsőként a The Seattle Post-Intelligencer számolt be. A vállalat azt tervezi, hogy kamerákat szerelne fel a repülőgépekre, így a pilóták optimális képet kaphatnának a járművet körülvevő területről. A pilótafülkében projektorokat, hologramokat vagy OLED-paneleket építenének be. Az Airbus már be is nyújtotta az ezzel kapcsolatos szabadalmát.
A megoldásnak természetesen egyaránt vannak előnyei és hátrányai. A plusz képernyők és kamerák elhelyezése egyrészt kihatna az aerodinamikai jellemzőkre és a repülőgép stabilitására, másrészt a repülőgép törzse könnyebbé és áramvonalasabbá válhatna, ami jelentős mennyiségű üzemanyag megtakarítását eredményezné. További előny lenne, hogy a pilótafülkét sokkal rugalmasabban lehetne elhelyezni a repülőgép törzsében és jobban ki lehetne használni a rendelkezésre álló helyet. A pilóták sokkal nagyobb területet látnának be és az az érzés alakulhatna ki bennük, hogy egy teljesen körbeüvegezett pilótafülkében dolgoznak.
Egyelőre kérdéses, hogy az új elképzelés megvalósulhat-e és ha igen, mikor. A szükséges technika gyakorlatilag rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogy a hatóság és az utasok mit szólnának az átalakított pilótafülkéjű repülőgépekhez.