Berta Sándor

Javítani kell az online repülőjegy-foglalási rendszereken

A felhasználóknak egyre több lehetőségük van arra, hogy az interneten foglalják le a repülőjegyüket, a szolgáltatások azonban közel sem tökéletesek.

A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége (VZBV) 12 légitársaság és szállásközvetítő honlapját vizsgálta meg az Európai Bizottság által koordinált Internet Sweep nevű akcióprogram keretében. A szervezet hat esetben eljárást indított, míg négy cég, köztük három légitársaság (Condor, Tuifly, Germania) ellen pert kezdeményezett. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a platformokon vásárló felhasználók túl későn szembesülnek a valódi költségekkel. A csomagokkal és az utazási biztosításokkal kapcsolatos kiadásokat már a foglalás elején, azonnal meg kellene jeleníteni. Ezt a kérdést szabályozták az 1008/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 23. cikkében.

Kerstin Hoppe, a VZBV jogérvényesítő csapatának referense kijelentette: nem fordulhat az elő, hogy a fogyasztók csak az utolsó pillanatban tudják meg, hogy milyen magas az utazások tényleges költsége.

Az Európai Unió az Internet Sweep akcióprogram célja, hogy az online szolgáltatásoknál is sikerüljön teljes mértékben a gyakorlatba átültetni a fogyasztóvédelmi jogokat. Az illetékes hivatalok minden évben egy-egy fontos témát vizsgálnak meg. Többek között arra kíváncsiak, hogy mennyire tartják be a cégek az előírásokat, a törvénysértők ellen eljárást kezdeményeznek. A vizsgálatok lefolytatása során a VZBV Németországban a Szövetségi Fogyasztóvédelmi és Élelmiszer-biztonsági Hivatallal (BVL) és a Tisztességtelen Verseny Ellen Harcoló Központtal működött együtt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #1
    Ez már régóta esedékes és már a kezdetekkor meg lehetett volna oldani.