Berta Sándor
A végéhez közeledik az alkalmazások korszaka?
Phil Libin, az Evernote első embere szerint az alkalmazásokat hamarosan fel fogják váltani az intelligens szolgáltatások.
Az Apple iPhone és az iPad készülékeihez körülbelül 1,2 millió program érhető el, szintén ennyi szoftver támogatja az Androidot is. Az Apple App Store által 2008 júliusában elindított folyamat egy új ágazat kialakulásához vezetett, amelyet önálló fejlesztők, valamint vállalkozások és szolgáltatások százai jellemeznek. Néhány befektető meggazdagodott a dologból, ennek ellenére Phil Libin, az Evernote vezetője meg van győződve arról, hogy az alkalmazások csupán átmeneti korszakot jelentenek.
A menedzser annak ellenére képviseli ezt az álláspontot, hogy az általa hét éve vezetett vállalkozás is egy népszerű jegyzetelő alkalmazásra épül. Libin szerint a különleges programok túl sok idejüket rabolják el a felhasználóknak. Az átlagos okostelefon-tulajdonosok naponta több száz alkalommal tekintenek rá a készülékük kijelzőjére és tucatnyi szoftvert futtatnak, de az, ami ma működik, az új generációs internetes eszközök világában már egyáltalán nem vagy csak részben fog. Az új termékekkel az emberek naponta akár ezerszer is kapcsolatba léphetnek, az időtartam pedig általában csupán néhány másodperc lesz. Amennyiben minden egyes alkalommal ki kell választani egy alkalmazást, akkor gyorsan eltelik a nap.
Az új megoldások csak akkor lesznek hasznosak, ha képesek az összegyűjtött adatokat egymás között megosztani, így például egy okostelefonon keresztül érkező üzenetnek például először az okosórán kellene megjelennie. Libin közölte: néhány népszerű szolgáltatás (Netflix, Amazon, Facebook stb.) kiválthatja a programokat, az Evernote pedig a digitális emlékezet platformjává válhat, de nem lesz egyszerű dolguk, hiszen hasonló koncepciókon dolgozik a Google, a Microsoft és a Facebook is.
Az Evernote jelenleg évi 200 millió dolláros bevétellel rendelkezik és 4,5 millióan használják rendszeresen. A cég eddig 300 millió dollár kockázati tőkét gyűjtött össze, az értékét több milliárd dollárra becsülik, Libin azonban nem elégszik meg ennyivel, terjeszkedni akar és a használók táborát 100 millióra növelné. Nem szeretné eladni a vállalatot és a tőzsdére lépést sem tervezi, ehelyett olyan társaságot akar felépíteni, amely a következő 100 évben is működik.
Az Apple iPhone és az iPad készülékeihez körülbelül 1,2 millió program érhető el, szintén ennyi szoftver támogatja az Androidot is. Az Apple App Store által 2008 júliusában elindított folyamat egy új ágazat kialakulásához vezetett, amelyet önálló fejlesztők, valamint vállalkozások és szolgáltatások százai jellemeznek. Néhány befektető meggazdagodott a dologból, ennek ellenére Phil Libin, az Evernote vezetője meg van győződve arról, hogy az alkalmazások csupán átmeneti korszakot jelentenek.
A menedzser annak ellenére képviseli ezt az álláspontot, hogy az általa hét éve vezetett vállalkozás is egy népszerű jegyzetelő alkalmazásra épül. Libin szerint a különleges programok túl sok idejüket rabolják el a felhasználóknak. Az átlagos okostelefon-tulajdonosok naponta több száz alkalommal tekintenek rá a készülékük kijelzőjére és tucatnyi szoftvert futtatnak, de az, ami ma működik, az új generációs internetes eszközök világában már egyáltalán nem vagy csak részben fog. Az új termékekkel az emberek naponta akár ezerszer is kapcsolatba léphetnek, az időtartam pedig általában csupán néhány másodperc lesz. Amennyiben minden egyes alkalommal ki kell választani egy alkalmazást, akkor gyorsan eltelik a nap.
Az új megoldások csak akkor lesznek hasznosak, ha képesek az összegyűjtött adatokat egymás között megosztani, így például egy okostelefonon keresztül érkező üzenetnek például először az okosórán kellene megjelennie. Libin közölte: néhány népszerű szolgáltatás (Netflix, Amazon, Facebook stb.) kiválthatja a programokat, az Evernote pedig a digitális emlékezet platformjává válhat, de nem lesz egyszerű dolguk, hiszen hasonló koncepciókon dolgozik a Google, a Microsoft és a Facebook is.
Az Evernote jelenleg évi 200 millió dolláros bevétellel rendelkezik és 4,5 millióan használják rendszeresen. A cég eddig 300 millió dollár kockázati tőkét gyűjtött össze, az értékét több milliárd dollárra becsülik, Libin azonban nem elégszik meg ennyivel, terjeszkedni akar és a használók táborát 100 millióra növelné. Nem szeretné eladni a vállalatot és a tőzsdére lépést sem tervezi, ehelyett olyan társaságot akar felépíteni, amely a következő 100 évben is működik.