Berta Sándor
Szoftverhiba keseríti meg a brit postai alvállalkozók életét
Évek óta amiatt panaszkodnak a brit postának dolgozó bolttulajdonosok, hogy az általuk alkalmazott Horizon Computer System szoftver tévesen számol és ezért állandóan mínuszban zárnak. Nos, a panaszok jogosnak bizonyultak.
Eddig több száz bolttulajdonosnak okozott kárt a Horizon Computer System, a hibás program miatt ugyanis állandóan azt hitték, hogy mínuszban van a kassza és a különbözetet nekik kellett a saját pénzükből kipótolni. Sőt, volt, aki a hibás kimutatás szerint akkora összeggel tartozott, hogy csalásért elítélte a bíróság. A hibákra a Second Sight által tavaly elvégzett független vizsgálat derített fényt, a postához ugyanis annyi panasz érkezett a partnerektől, hogy kénytelen volt vizsgálatot indítani. Az elkészített jelentés megállapította, hogy az alapszoftver teljesen jól működik, ugyanakkor 2011-ben és 2012-ben összesen 76 alvállalkozónál mutatott ki a rendszer hiányt, s ennek összege a 9000 fontot is elérte. A kereskedők felháborodtak és most azt fontolgatják, hogy több százan beperlik a postát. A Second Sight pedig bejelentette, hogy tovább folytatja a vizsgálatot.
Az egyik alvállalkozó, Jo Hamilton elmondta, hogy a hivatal 11 500 alvállalkozóval áll szerződésben és a problémák 2005-ben kezdődtek. Hamilton közölte, hogy az egyik hétvégén 2000 fonttal kevesebb volt a pénztárgépben. Felhívta az ügyfélszolgálatot, ahol különböző dolgokat mondtak neki, majd a szoftver közölte, hogy a hiány nem 2000, hanem már 4000 font. A postával kötött szerződés alapján kénytelen volt a kimutatott hiányt a saját pénzéből pótolni. A probléma azonban nem oldódott meg, ugyanis a hiány a pótlások ellenére folyamatosan nőtt és végül már elérte a 9000 fontot, majd a 36 000 fontot. Ekkor megunta a dolgot és hazudott a kimutatások kapcsán, azonban lebukott és csalás miatt bíróság elé állították. Az ítélet óta újra fizette az összegeket.
Paula Vennells, a brit posta vezetője kijelentette, hogy a program megbízhatóan dolgozik. Szerinte a problémák az érintett alvállalkozók nem megfelelő képzettségi szintjére vezethetők vissza.
Eddig több száz bolttulajdonosnak okozott kárt a Horizon Computer System, a hibás program miatt ugyanis állandóan azt hitték, hogy mínuszban van a kassza és a különbözetet nekik kellett a saját pénzükből kipótolni. Sőt, volt, aki a hibás kimutatás szerint akkora összeggel tartozott, hogy csalásért elítélte a bíróság. A hibákra a Second Sight által tavaly elvégzett független vizsgálat derített fényt, a postához ugyanis annyi panasz érkezett a partnerektől, hogy kénytelen volt vizsgálatot indítani. Az elkészített jelentés megállapította, hogy az alapszoftver teljesen jól működik, ugyanakkor 2011-ben és 2012-ben összesen 76 alvállalkozónál mutatott ki a rendszer hiányt, s ennek összege a 9000 fontot is elérte. A kereskedők felháborodtak és most azt fontolgatják, hogy több százan beperlik a postát. A Second Sight pedig bejelentette, hogy tovább folytatja a vizsgálatot.
Az egyik alvállalkozó, Jo Hamilton elmondta, hogy a hivatal 11 500 alvállalkozóval áll szerződésben és a problémák 2005-ben kezdődtek. Hamilton közölte, hogy az egyik hétvégén 2000 fonttal kevesebb volt a pénztárgépben. Felhívta az ügyfélszolgálatot, ahol különböző dolgokat mondtak neki, majd a szoftver közölte, hogy a hiány nem 2000, hanem már 4000 font. A postával kötött szerződés alapján kénytelen volt a kimutatott hiányt a saját pénzéből pótolni. A probléma azonban nem oldódott meg, ugyanis a hiány a pótlások ellenére folyamatosan nőtt és végül már elérte a 9000 fontot, majd a 36 000 fontot. Ekkor megunta a dolgot és hazudott a kimutatások kapcsán, azonban lebukott és csalás miatt bíróság elé állították. Az ítélet óta újra fizette az összegeket.
Paula Vennells, a brit posta vezetője kijelentette, hogy a program megbízhatóan dolgozik. Szerinte a problémák az érintett alvállalkozók nem megfelelő képzettségi szintjére vezethetők vissza.