Gyurkity Péter
Letiltanák a diákok telefonját a dél-koreai iskolák
Több iskola is a tesztelési fázisnál tart, ám néhány intézményben máris problémák mutatkoznak.
Az új kezdeményezésben első körben 11 dél-koreai oktatási intézmény vett részt, ők mindannyian arra voltak kíváncsiak, hogy mennyiben lehet hatékony és megnyugtató módon letiltani a diákok által használt okostelefonokat, illetve korlátozni azok funkcióit, illeszkedve az oktatási anyaghoz és a tanárok igényeihez. Gyorsan kiderült azonban, hogy a cél elérése nem egyszerű.
Az illetékesek az iSmartKeeper alkalmazásra építve képzelték el a távolról történő kezelést, amelyhez természetesen szükség van az app telepítésére. Mivel ez egyelőre kizárólag Android alatt áll rendelkezésre, az iOS és Windows Phone szoftverre alapozó készülékek kimaradnak a körből. A tanárnak mindazonáltal lehetősége van az egyes készülékek kikapcsolására, bizonyos funkciók letiltására, engedélyezheti a vészhívásokat, valamint az egyéb hívásokat és a szöveges üzeneteket. A tanulókat GPS-alapú követéssel kísérhetik figyelemmel az oktatási órák alatt, a kiválasztott funkciók engedélyezésével pedig felhasználhatják a telefonokat a tananyag kiegészítésére.
A tudósítás szerint a 11 intézményből mára 8-an maradtak, mivel három iskola kiszállt a programból. Meglehetősen korán problémák adódtak, egyes diákok visszajelzése szerint például nem működött az automatikus helymeghatározás (a geofencing funkció), ezért a szoftver az iskolából való távozást követően is letiltva tartotta a telefonokat, ennél azonban jóval komolyabb korlátot jelentett, hogy a tanulók tömegesen kezdték rootolni saját készülékeiket, amivel egyben a szoftver által meghatározott tiltásokat is megkerülték.
A megmaradt intézmények folytatják a tesztet, ennek eredménye alapján határozzák majd meg a további teendőket.
Az új kezdeményezésben első körben 11 dél-koreai oktatási intézmény vett részt, ők mindannyian arra voltak kíváncsiak, hogy mennyiben lehet hatékony és megnyugtató módon letiltani a diákok által használt okostelefonokat, illetve korlátozni azok funkcióit, illeszkedve az oktatási anyaghoz és a tanárok igényeihez. Gyorsan kiderült azonban, hogy a cél elérése nem egyszerű.
Az illetékesek az iSmartKeeper alkalmazásra építve képzelték el a távolról történő kezelést, amelyhez természetesen szükség van az app telepítésére. Mivel ez egyelőre kizárólag Android alatt áll rendelkezésre, az iOS és Windows Phone szoftverre alapozó készülékek kimaradnak a körből. A tanárnak mindazonáltal lehetősége van az egyes készülékek kikapcsolására, bizonyos funkciók letiltására, engedélyezheti a vészhívásokat, valamint az egyéb hívásokat és a szöveges üzeneteket. A tanulókat GPS-alapú követéssel kísérhetik figyelemmel az oktatási órák alatt, a kiválasztott funkciók engedélyezésével pedig felhasználhatják a telefonokat a tananyag kiegészítésére.
A tudósítás szerint a 11 intézményből mára 8-an maradtak, mivel három iskola kiszállt a programból. Meglehetősen korán problémák adódtak, egyes diákok visszajelzése szerint például nem működött az automatikus helymeghatározás (a geofencing funkció), ezért a szoftver az iskolából való távozást követően is letiltva tartotta a telefonokat, ennél azonban jóval komolyabb korlátot jelentett, hogy a tanulók tömegesen kezdték rootolni saját készülékeiket, amivel egyben a szoftver által meghatározott tiltásokat is megkerülték.
A megmaradt intézmények folytatják a tesztet, ennek eredménye alapján határozzák majd meg a további teendőket.