Berta Sándor

Új veszélyt jelent a hibrid autók némasága

Ugyan a szinte zajtalan működésű hibrid autók előnyei vitathatatlanok, vannak azonban komoly kockázatok is. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy gyakorlatilag nem lehet meghallani, ha egy ilyen jármű közeledik.

Ez különösen akkor okoz gondot, hogy ha az úttest egy szakaszát nem lehet belátni vagy ha a zebrára lelépő személy már öreg, esetleg látássérült. Az általában zavaró zajok a hangtalanul működő hibrid autók esetében hiányoznak, és megzavarhatják az emberek tájékozódását. Mivel a járókelők megszokták, hogy egy autónak van motorzaja, ennek elmaradása furcsa lehet.

Japánban rendkívül népszerűek a hibrid autók. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a szigetországban három hónapja ezek a modellek vezetik az eladási toplistákat. "A Toyotánál még nincsenek konkrét tervek arra vonatkozóan, hogy beépítsünk-e akusztikus jelzőket. Amennyiben viszont erre általános igény van, akkor természetesen foglalkozni fogunk a kérdéssel" - ismerte el Paul Nolasco, a cég szóvivője a BBC-nek.

Thomas Feßl, az osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV) közlekedésbiztonság-ökonómiai vezetője szerint a motorzajok hiánya elsősorban azokban a helységekben jelenthet problémát, ahol a nagyon alacsony engedélyezett sebesség miatt - például a kertvárosokban, lakózónákban - már a gumik gördülése okozta zajt is alig lehet hallani. A komoly kockázatot jelentő helyzetet világszerte felismerték a szakemberek és már el is indították az első kutatóprojekteket. Konkrét megoldásokról egyelőre azonban még nem lehet beszélni. A japán közlekedési minisztérium mindenesetre már létrehozott egy bizottságot, amelynek feladata egy átfogó jelentés készítése.

"Kissé túlzónak tartom azt, ahogy a problémát kezelik. Elvégre egy 30 kilométer/órás sebességgel haladó autó esetében tökéletesen lehet hallani a gumik súrlódását" - nyilatkozta Gerd Lottsiepen, a Német Közlekedési Klub (VCD) közlekedéspolitikai szóvivője. A szakember hozzátette, hogy alacsonyabb sebességnél a vezetők jobban kontrollálni tudják a járművet és az eseményeket, így vészhelyzet esetén gyorsan fékezhetnek. Továbbá azt sem árt figyelembe venni, hogy vannak más, a járműveikkel gyakran 30 kilométer/órás sebességgel közlekedő személyek is, például a kerékpárosok, akiket szintén alig lehet meghallani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cleawer #56
    Ja hogy Li-on.Az meg qva drága.(Már csak a fényképezőgép/laptop akkukból kiindulva)
  • duke #55
    "Vegyenek szépen hibridet, vagy inkább csapódjanak neki egy fának és üljenek tolókocsiba akik ezzel szórakoznak lakott területen belül, éjjel."

    Ja az ilyen kis buzikat akik zajonganak a autoikkal en is nagyon szajba rugnam.
    Nem eleg az,hogy van pofaja szennyezni a levegot a szakadt roncsaval,nem akkor meg felkelt minimum 10 ezer embert a lakotelepen a barom alat.Rohadtul megkene buntetni,illetve agyonverni az ilyen parasztokat.
  • duke #54
    "Nissan NiMH
    Lexus NiMH
    Toyota NiMH
    Honda nemtom
    Ezt a lítium-vas akkut nem tom hogy hol láttad de érdekelne.Amúgy a lítium mérgező."
    Ezek gondolom hibridek azokban igazabol nem tudom mit hasznalnak.En tisztan elektromos meghajtasu autora gondoltam,es ott mindig ezt 3.2 voltos lithium vas akkukrol hallotam.
    ezen oldalon van leiras az akukrol meg az elektromos autokrol is.
  • Gabe Dearborne #53
    Süketeknek hallókészüléket, éjszakai versenyzőknek koporsót. Engem meg hagyjatok már békén a sok marhasággal. Mert egyelőre olyan ritka a hibrid kocsi, mint néger seggében a díszkivilágítás. Hol vannak a régi okos cikkek? Miért kell folyton maszlaggal tömni az ember agyát???
  • Cleawer #52
    Nincs semmiféle kocsim.Sőt jogsim sincs. De egy Opel Astrát,régebbi BMW-t,(dinnyés merci? ismerős?)és bármiféle autót meg tud Józsi csinálni aminek nem elektronika a 70%-a.
  • Gerygrey #51
    Gondoljatok bele, éjkszakai verseny?
    Hogy megy a kocsi motorjának a dübörögtetése?
    He? Wümmm... de k*rwa hangosan...
    ezekkel meg sshhh oszt jonapot


    Nagyon helyes. A f*szom tele van az éjszakai versenyzőkkel, akik itt zajonganak minden péntek-szombat este hajnal 2-ig a Váci úton. Vegyenek szépen hibridet, vagy inkább csapódjanak neki egy fának és üljenek tolókocsiba akik ezzel szórakoznak lakott területen belül, éjjel.
  • KillerBee #50
    Akkor miért van, hogy a hibrid autók fejlesztése még mindig Japánban jár legelőrébb?
  • djw #49
    teged is jól félrevezettek :) ennek semmi köze igazából a környezetvédelemhez. Arról szól a történet, hogy a nagy amerikaiakok elhatározták, hogy nem függenek többé az olajtól és érdekes módon azóta valahogy megindult a hibrid / elektromos autók fejlesztése és marketingje... hát nem érdekes? :)

    jó persze... a környezetevédelem olyan szépen hangzik... de gondoltál már arra, hogy mekkora környezetterhelést okoz egy ilyen akkumulátor előállítása? merthogy ez is elmúlik és akkor biza lecseréled egy másikra... nos? hol van itt _IGAZI_ környezetvédelem?
  • Zro #48
    Nehogy örülnénk, hogy végre megszűnik a zaj, az ember hogy tud ragaszkodni a rossz szokásaihoz. Én például tudnám értékelni, ha az irodám előtt nem zúgnának állandóan a kocsik.
    Ha a személy öreg, akkor nem csak a szeme, de a füles sem a régi. Talán meg kéne kérdezni, a hallássérülteket, ők hogy csinálják, lehet körülnéznek, s beláthatatlan útszakaszokon nem próbálnak átmenni... Nincs tele a híradó olyan emberekkel, akiket azért ütöttek volna el, mert hallássérültek.
  • Amcir #47
    Valamit szerintem a kerékpárút rendszeren változtatni kéne. pl egy ötlet egy sáv az autóút szélén esetleg elkerítve ez sokkal jobb megoldás lenne mint a mostani nagyrészt a járdára felfestet(esetleg ahol még látható)