Berta Sándor

Bécs: a parkolójegyek egyharmadát már mobillal veszik

Idén márciusban az osztrák fővárosban egy hónap alatt több mint egymillió parkolójegyet váltottak az emberek a mobiltelefonjukkal.

Az egymilliós álomhatárt most lépték túl Bécsben, érthető tehát, hogy a rendszert üzemeltető cégek elégedettek és optimisták. A márciusi adat egyben azt is jelenti, hogy minden harmadik parkolójegyet már mobil készülékről vásárolnak meg az osztrák főváros lakói. A szolgáltatást
"A siker kulcsa az egyszerű kezelhetőségében és az olcsóságában rejlik. Elég elküldeni egy SMS-t, abban leírni, hogy mikor akarok parkolni és kis idő múlva megkapom a visszaigazoló és az emlékeztető üzenetet. A parkolás árát pedig a mobil számlámmal együtt fizetem ki. Ez az egyszerű megoldás más városokban is népszerű és egyre több elégedett ügyfelünk van" - nyilatkozta Dr. Reinhard Zuba, a mobilkom austria marketingrészlegének vezetője.

A rendszer további, szintén egyáltalán nem elhanyagolható előnye, hogy a használatát minden osztrák mobil szolgáltató támogatja, így gyakorlatilag bárki szabadon használhatja. A szolgáltatás jelenleg Bécsen kívül St. Pöltenben, Mödlingben, Stockerauban, Gleisdorfban, Welsben, Gmundenben és Bregenzben elérhető, de a két cég munkatársai már dolgoznak azon, hogy hamarosan más városokban is igénybe vehető legyen. A mobil parkolójegy-vásárlás egyébként életkortól függetlenül népszerű, hiszen a 30 év alattiak 25,5, a 30 és 40 év közöttiek 23,5, míg a 40 és 50 év közöttiek, valamint az 50 évesnél idősebbeknek pedig egyaránt 25,5-25,5 százaléka választja ezt a megoldást rendszeresen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • aaaaa #18
    Képzeld ha nem tuskózták volna ki a fél belvárost, lehet be tudnál menni, sőt parkolni is. Talán nem kellene a gyalogosoknak 5-6 méter széles járda mindenhová, ugyanis amíg nem voltak tuskók elfértek az autók is, meg a gyalogosok is. De valakiknek ez nem érdeke, járj inkább a plázákba, mert az a valakiknek jobb. Majd gondolkodj el ezen.
  • aaaaa #17
    Persze kifejlesztenek új parkoló övezeteket a lakótelepek parkolóiban, majd később a tundrán és a földutakon is, ahol tovább sarcolhatják a népet... Te se hiszed el gondolom azt, amit írsz ... Mocskos lehúzós tolvajbanda az összes , nem véletlenül tiltották ki őket egész Szlovákiában. És lám nem ment csődbe a gazdaságuk, sőt már Eurójuk is van.
    Szerintem az a hülye, aki a fizető parkolást bármilyen módon támogatja, és azt hiszi, hogy ez bárkinek egy kicsit is jó, a parkoló maffiákon kívül... Volt olyan tervük, hogy egész Budapest egy nagy fizető övezet legyen. Szerencsére MÉG nem sikerült elérniük. De minél több százast dobálsz a rablóautomatáikba, annál erősebbek lesznek, hogy véghez tudják vinni.
    Akinek ez tetszik, az egyszerűen ostoba, vagy az érdekelt maffiacégek embere.
  • halgatyó #16
    Az előző hozzászólás sajtóhibás, helyesen: "...a fizetőparkolás hatására csökkenni kezd a fiatal lakosság..."
  • halgatyó #15
    Azt kellene végre felfogniuk a rongy döntéshozóknak, hogy az emberek MIÉRT járnak autóval?!
    Mert nem viccből csiálják ám!
    A "rendszerváltás" óta sok százezer, talán több millióü munkahely szűnt meg, rendeződött át.
    IGEN NAGY MÉRTÉKBEN NŐTT A TÁVOLSÁG AZ EMBEREK SZÁZEZREI, (TALÁN MILLIÓ FÖLÖTT) SZÁMÁRA A LAKÁS ÉS A MUNKAHELY KÖZÖTT (mivel óvodák és iskolák is szűntek meg, alakultak át, azok távolsága is nőtt)
    Ezek az emberek is akarnak ám élni, nemcsak azok, akiknek a munkahelye 200 méterre van a lakásuktól! A nap 24 órából áll, de ennek a 24 órának NAGY RÉSZE nem szabadon beosztható, hanem kötött! Ami ebből az egyén számára szabadon osztható, az igen kevés, sok embernél -- pont a közlekedésre fordított órák miatt! -- negatív, azaz a pihenésből, gyermeknevelésből, szakmai képzésből vonja el az időt a közlekedés, szabadidő maximum hétvégén pár óra.

    Nem csoda, hogy az emberek menekülnek az autósellenes zónákból. A fizetőparkolás hatására csökkenni kezd a fiztal lakosság, kezdenek tönkremenni a kis boltok, majd megindul a terület elértéktelenedése.
    A fizetőparkolást és a többi autóellened gyalázatszarságot az emberekre RÁERŐLTETŐ rablótolvajok pedig újabb területekre terjesztik ki, újabb területeket pusztítanak el, egy részüket pedig beépítik toronyházakkal.
  • halgatyó #14
    Már ne haragudj, de ez egy irtózatos baromság!!!

    1.) Aki a wécére is autóval jár, azt nem zavarja a parkolási díj! Egyrészt azért, mert van elég pénze hogy kifizesse, másrészt pedig ezeket az embereket fenntartott parkolók várják.

    2.) A fizetőparkolással kapcsolatos tengernyi ostobaságra és embertelenségre, rablásra és tolvajlásra, a közlekedés SZÁNDÉKOS tönkretételére, képviselők megvesztegetésére messze nem mentség az ilyen okoskodás! Már sok helyen leírtam, de vadul nem veszenek róla tudomást: a közlekedés OKAIT, OKAIT, OKAIT, OKAIT KELLENE VÉGRE KEZELNI, NEM PEDIG TÜNETI KEZELÉSKÉNT AZ AUTÓS DOLGOZÓ KÖZÉPOSZTÁLYT A SZARBA TIPORNI

    3.) Az egész rendszer egy emberellenes, senki által meg nem szavazott, a demokrácia összes alapelvével homlokegyenesen ellenekező aljas embertelen szar!
    Egyetlen szót sem szólnék, ha az autózni kívánó lakosság és az autókkal együtt élni NEM kívánó lakosság számarányának megfelelően kijelölnének területeket, ahol NINCS ÉS NEM IS LESZ fizetőparkolás, és olyan területeket, ahová viszont autóval behajtani nem szabad (az ottlakók LEMONDANAK arról, hogy autójuk legyen!!!!)
    Ebben az esetben mindenki oda mehetne lakni, ahol élni szeretne.
    ÍGY ÉS CSAKIS ÍGY el tudnám fogadni a fizetőparkolást meg a behajtási díjat meg a futóműgyilkos buckák millióit.... ott, azoknak a lakóterületén, akik ezt szeretik.
    Az én környékemről pedig irtózatosan takarodjanak a büfös p..ába!!!!!!!!!
  • halgatyó #13
    Ezzel két probléma van:
    1.) Pot Budapesten, amely nagyobb tétel mint a többi együttvéve, NEM kerülnek vissza, hanem a maffiák zsebébe vándorolnak.
    2.) Manapság nagy divat, hogy a rablótolvajok arra hivatkoznak: dehát nemes célra szánom... (parányi részét, a többit megtartom bazze)

    Érdekes általános probléma, amit végig kellene már gondolni a médianyilvánosság előtt is:
    HELYES-E, HA (tegyük fel) NEMES CÉLRA NAGYON NEMTELEN ESZKÖZÖKKEL SZERZÜNK FORRÁSOKAT?
    Ha például egy rabló az utcán sétáló öregasszonyok és gyerekek kirablásából szerzett pénzét arra használja, hogy a negyedéből új rablóeszközöket vásárol, a másik negyedéből megvesztegeti a hatóságot, a harmadik negyedéből dúsgazdagon megél, a negyeik negyedét pedig mondjuk kórházak építésére fordítja, meg a rablást dicsőítő oktatási intézményeket hoz létre....
    Akkor ez a rabló most helyesen járt el? Úgy értem tisztességesen?
  • ocsieu #12
    A fizetőparkolóval aztán a legjobb megoldást választották... Hoszabb távra kellene tervezni, úgy 40-50 évre előre. Első körben úthálózatot, és forgalomirányítást. Csak itthon ez nagyon nem akar menni... Bár a lakosság fogy, a "bevándorlók" részben "pótolják" a hiányt... Minimalizálni kellene a külvárosi telkek méretét, nem pedig minél több kis részre bontani, majd méregdrágán értékesíteni. Persze értem én, hogy így a közüzemi szolgáltatások kiépítésének költsége is megemelkedik, de az egy négyzetméterre eső lakosok száma (egyéb körülmények figyelembevételével) Budapesten nem valami bíztató. Ez persze nem oldja meg Budapest egészén a közlekedés, parkolás problémáját, de ha ugyanez a tendencia a külvárosra, külterületekre is kiterjed, akkor Budapesten mindenkinek, mindenhol csak roszabb lesz...
  • Vogel #11
    Jah, fizessé Mo-n kétszeres árú smst. Hajrá.
  • ocsieu #10
    :D:D:D
    Meg is látszik... Ahol eddíg útsáv volt, ott most sok esetben fizető parkoló van...
  • Bith #9
    Alapvetően azért találták ki, hogy NE járj autóval a belvárosba, pláne Bp-en. Most képzeld el, hogy mi lenne, ha nem kéne fizetni. A sok paraszt a wc-re is autóval járna.
    Egyébként én itt Szegeden ritkán használok autót városon belül.