SG.hu

Jövőre a kínai autógyáraknak az autóikba épített chipek negyedét belföldről kell beszerezniük

A kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztérium újabb technológiai önellátási célt jelölt ki az ország cégei számára.

Jelenleg a kínai autógyártók chipjeik csak mintegy tíz százalékát szerzik be helyben, és ahhoz, hogy elérjék a 25 százalékot, több mint kétszeresére kell növelniük a hazai gyártású félvezetők felhasználását. A minisztérium nem csak mennyiségben, hanem értékben is szeretné, ha az autógyártók növelnék a helyi félvezető-felhasználást, feltehetően azért, mert azt szeretné, ha a helyi gyártók jó haszonkulcsot élveznének, ahelyett, hogy az árak csökkentésével növekednének. A kínai autómárkák számára nem lesz kötelező a 25 százalékos arány elérése, de annak elérését egy kreditrendszer alapján jutalmazni fogják.

A hosszú távú cél azonban az, hogy kizárólag kínai gyártású processzorokat használjanak a helyi gyártású autókban. A jelentés nem említ konkrét dátumot arra vonatkozóan, hogy ez mikorra várható, illetve hogy a kínai kormánynak egyáltalán van-e elképzelése arról, hogy az ipar mikor érheti el a kínai félvezetők 100 százalékos felhasználását. A több hazai processzor használata nem az egyetlen törekvés, mivel a kormány azt szeretné, ha más, Kínában gyártott alkatrészeket is nagyobb mértékben használnának fel, beleértve a kijelzőket, töltőket és egyebeket.

A kínai alkatrészekből épített kínai autók nem túl valószínű, hogy az Egyesült Államokban kötnek ki, amely épp most emelte 100 százalékra az elektromos járművekre kivetett vámokat - egy szenátor még azt is javasolja, hogy teljesen tiltsák be őket. Az EU sem biztos, hogy túl sok ilyen autót fog látni, ha hasonló vámokat vezet be, amelyek bevezetését a 27 országból álló szervezet tavaly óta fontolgatja.

A kínai kormány leginkább a technológiai autonómia elérésének céljával szeretne több autót látni kínai alkatrészekből készítve. Az Egyesült Államok és a nyugati világ által Kínával szemben bevezetett számos szankciója korlátozza az országot abban, hogy hozzáférjen a legújabb processzorokhoz, a legmodernebb félvezető eljárásokhoz és a külföldi szellemi tulajdonhoz. Ahhoz, hogy lépést tartson a nyugati világgal, Kínának saját alternatívákat kell kifejlesztenie. A fejlett félvezetők terén várhatóan nem fogják egyhamar elérni az USA, az EU, Korea vagy Japán paritását. Kína azonban még nagyobb gyártója lehet olyan középkategóriás chipeknek, amelyeket általában autókban használnak, így az ázsiai ország számára megvalósíthatóvá válhat, hogy önállósítsa magát az autóipari processzorok területén. Meglepő módon más alkatrészek cseréje a hírek szerint nagyobb kihívást jelent majd, például ha olyan szabványos dolgokról van szó, mint a fékek, mert ezeknél nehéz lesz meggyőzni az autógyártókat a váltásról.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • HubaBuba #3
    Addigra Magyarország nekik már belföld (gyarmat) lesz!
  • kvp #2
    70%-at:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Made_in_China_2025

    Figyelembe veve hogy ha nem onvezeto a kocsi, akkor mar most tudjak a 100%-ot. Buta vezerlokbol es teljesitmeny elektronikabol onellatoak. Meg a kozponti tablet (akarom mondani muszerfal) is lehet 100% kinai.

    Viszont a Magyarorszagon gyartott elektromos autok ellen mit hoznak? Nem lehet majd kinai alkatreszt es aksi alapanyagot behozni az EU-ba? Mert akkor az europai gyarak lehuzhatjak a rolot...
  • barret #1
    "Jövőre a kínai autógyáraknak az autóikba épített chipek negyedét belföldről kell beszerezniük" Egyre ügyesebbek ezek a Kínaiak!
    Utoljára szerkesztette: barret, 2024.05.20. 15:28:08