Gyurkity Péter
20%-ot érhetnek el az e-autók Kínában
Ezt tűzték ki hivatalos célként, eközben viszont a gyártók egy részét ki kell menteni.
A kínai autópiacon, különösen pedig annak elektromos szegmensében, az utóbbi években nagyon felgyorsultak az események, a terület pedig annyira telítődött, hogy gyakorlatilag minden szereplő komoly kihívások előtt állt. Erre jött rá a globális pandémia, viszont az illetékesek szerint 5 éven belül még így is elérhető lesz a 20 százalékos arány.
A Reuters jelentése szerint a fenti szám természetesen az újonnan eladott járművekre vonatkozik, az állampárt tehát 2025-re szeretné azt látni, hogy az értékesítések ötödét már az úgynevezett „új energiára” támaszkodó autók teszik ki – ide tartoznak a tisztán elektromos, a hibrid plug-in, valamint a hidrogén üzemanyag-cellára támaszkodó megoldások. Szerintük a teljes NEV-ágazat szereplői sokat javultak, mind a technológia, mind pedig a versenyképesség terén, viszont a nehézségeket jelzi, hogy a korábban, még tavaly, meghatározott 25 százalékos célarányt mérsékelték most 20 százalékra.
Nincs minden rendben tehát a gyorsan fejlődő piacon, ahol ráadásul több gyártót ki kellett menteni, mert a pandémia miatt bezuhanó eladások súlyos anyagi helyzetet teremtettek. Korábban már több forrás is beszámolt arról, hogy a helyi kormányzatok több szereplőben is tulajdonrészt vállaltak, ezért cserébe persze komoly anyagi segítséget nyújtanak nekik, erre tökéletes példa a NIO, amely 1 milliárd dollárt kapott Hefei város önkormányzatától. Néhány rivális eközben a tőzsdére igyekezett, ezzel kerülve el a csődhelyzetet, viszont ez nyilván nem garancia arra, hogy az elkövetkező években is működőképesek maradnak.
Az idei évben a Tesla mutat jelentős javulást, nyilván a helyi gyártósor sokat jelent számukra, viszont az is nagy kérdés, hogy a növekedés meddig lesz fenntartható.
A kínai autópiacon, különösen pedig annak elektromos szegmensében, az utóbbi években nagyon felgyorsultak az események, a terület pedig annyira telítődött, hogy gyakorlatilag minden szereplő komoly kihívások előtt állt. Erre jött rá a globális pandémia, viszont az illetékesek szerint 5 éven belül még így is elérhető lesz a 20 százalékos arány.
A Reuters jelentése szerint a fenti szám természetesen az újonnan eladott járművekre vonatkozik, az állampárt tehát 2025-re szeretné azt látni, hogy az értékesítések ötödét már az úgynevezett „új energiára” támaszkodó autók teszik ki – ide tartoznak a tisztán elektromos, a hibrid plug-in, valamint a hidrogén üzemanyag-cellára támaszkodó megoldások. Szerintük a teljes NEV-ágazat szereplői sokat javultak, mind a technológia, mind pedig a versenyképesség terén, viszont a nehézségeket jelzi, hogy a korábban, még tavaly, meghatározott 25 százalékos célarányt mérsékelték most 20 százalékra.
Nincs minden rendben tehát a gyorsan fejlődő piacon, ahol ráadásul több gyártót ki kellett menteni, mert a pandémia miatt bezuhanó eladások súlyos anyagi helyzetet teremtettek. Korábban már több forrás is beszámolt arról, hogy a helyi kormányzatok több szereplőben is tulajdonrészt vállaltak, ezért cserébe persze komoly anyagi segítséget nyújtanak nekik, erre tökéletes példa a NIO, amely 1 milliárd dollárt kapott Hefei város önkormányzatától. Néhány rivális eközben a tőzsdére igyekezett, ezzel kerülve el a csődhelyzetet, viszont ez nyilván nem garancia arra, hogy az elkövetkező években is működőképesek maradnak.
Az idei évben a Tesla mutat jelentős javulást, nyilván a helyi gyártósor sokat jelent számukra, viszont az is nagy kérdés, hogy a növekedés meddig lesz fenntartható.