Gyurkity Péter

20%-ot érhetnek el az e-autók Kínában

Ezt tűzték ki hivatalos célként, eközben viszont a gyártók egy részét ki kell menteni.

A kínai autópiacon, különösen pedig annak elektromos szegmensében, az utóbbi években nagyon felgyorsultak az események, a terület pedig annyira telítődött, hogy gyakorlatilag minden szereplő komoly kihívások előtt állt. Erre jött rá a globális pandémia, viszont az illetékesek szerint 5 éven belül még így is elérhető lesz a 20 százalékos arány.

A Reuters jelentése szerint a fenti szám természetesen az újonnan eladott járművekre vonatkozik, az állampárt tehát 2025-re szeretné azt látni, hogy az értékesítések ötödét már az úgynevezett „új energiára” támaszkodó autók teszik ki – ide tartoznak a tisztán elektromos, a hibrid plug-in, valamint a hidrogén üzemanyag-cellára támaszkodó megoldások. Szerintük a teljes NEV-ágazat szereplői sokat javultak, mind a technológia, mind pedig a versenyképesség terén, viszont a nehézségeket jelzi, hogy a korábban, még tavaly, meghatározott 25 százalékos célarányt mérsékelték most 20 százalékra.

Nincs minden rendben tehát a gyorsan fejlődő piacon, ahol ráadásul több gyártót ki kellett menteni, mert a pandémia miatt bezuhanó eladások súlyos anyagi helyzetet teremtettek. Korábban már több forrás is beszámolt arról, hogy a helyi kormányzatok több szereplőben is tulajdonrészt vállaltak, ezért cserébe persze komoly anyagi segítséget nyújtanak nekik, erre tökéletes példa a NIO, amely 1 milliárd dollárt kapott Hefei város önkormányzatától. Néhány rivális eközben a tőzsdére igyekezett, ezzel kerülve el a csődhelyzetet, viszont ez nyilván nem garancia arra, hogy az elkövetkező években is működőképesek maradnak.

Az idei évben a Tesla mutat jelentős javulást, nyilván a helyi gyártósor sokat jelent számukra, viszont az is nagy kérdés, hogy a növekedés meddig lesz fenntartható.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #6
    "láttad már a kínai nagyváros körül lebegő szmogot"

    Én azt írtam be YouTubera hogy "Shanghai walk" meg "Beijing walk" -> ebből nekem úgy tűnik hogy nem jellemző.
  • defiant9 #5
    "annak kis százalékáért felelős az autó."
    Mennyit értesz kis százalák alatt?

  • kvp #3
    Egy szeneromure konnyen fustgazmosot rakni, mint egy autora. Persze voltak mar egesz jol mukodo megoldasok jarmuveken is, pl. a londoni metro gozmozdonyain, de ha az egesz eromu, a hutotorony es a fustgazmoso nem mozog a jarmuvel, az sokkal energiahatekonyabb.

    Raadasul Kinaban az osszes uj szeneromu ugy van megpitve, hogy szukseg eseten at lehet allitani oket gazmoderatoros peeble bed reaktorok hasznalatara. Csak a gozkazan melle le kell rakni az uj reaktort es bekotni az eromu meglevo rendszerebe. Tudom, hogy a forralos vizes peeble bed reaktorok nem annyira biztonsagosak, de nagyon-nagyon olcsoak mivel a hocserelo a reaktortartalyban van, tehat kozvetlenul goz jon ki a tartalybol, ami mehet is a meglevo gozturbinara. Tehat ha Kina at tudna allni elektromos hajtasra mindenutt, akkor ezzel parhuzamosan at is tudnak allni nuklearis energiara. Plusz az osszes elhasznalt futoanyabol atomfegyvert lehet kesziteni, amire mint a vilag uj orzoje szukseguk is lesz. (elvileg valamikor 2020-ban all(t) uzembe az elso aramtermelo valtozat)
  • defiant9 #2
    Egy várostól távoli erőműnek a lakosság légúti megbetegedésire gyakorolt káros hatása viszont alacsonyabb mint a karnyújtásnyira pöfékelő belső égésű motoroké.