SG.hu

Nemzetbiztonsági veszélyt jelentenek a hálózatba kötött kínai autók?

Aggódva amiatt, hogy a kínai gyártású autók a jövőben veszélyt jelenthetnek a nemzetbiztonságra, Joe Biden kormánya terveket terjeszt elő a Kínában gyártott, hálózatba kötött járművek által jelentett potenciális veszélyek vizsgálatára.

Egy ma reggeli nyilatkozatában az amerikai elnök azt mondta, hogy az a tény, hogy a legtöbb modern autó "olyan, mint egy kerekekkel felszerelt számítógép", azt jelenti, hogy a Kínában gyártott és az Egyesült Államokban értékesített autók érzékeny adatokat gyűjthetnek, továbbíthatják azokat Ázsiába, és onnan akár távolról is hozzáférhetnek vagy működésképtelenné tehetik őket. "Kína korlátozza az amerikai és más, Kínában működő külföldi autókat" - mondta Biden. "Miért kellene megengedni, hogy a Kínából származó, összekapcsolt járművek biztosítékok nélkül működhessenek hazánkban?"

Az amerikai elnök elmondta, hogy a kínai autók által jelentett fenyegetés valós mértékének kiderítését a Kereskedelmi Minisztériumra hárítja, amely ma közölte, hogy előzetes szabályalkotási javaslatot (ANPRM) tett közzé, amelyben nyilvános észrevételeket vár a témában. "Utasítottam a kereskedelmi miniszteremet, hogy végezzen vizsgálatot az aggodalomra okot adó országokból származó technológiával rendelkező, hálózatba kötött járművekkel kapcsolatban, és tegyen lépéseket a kockázatokra való reagálás érdekében" - mondta Biden.


A Kereskedelmi Minisztérium szerint az ANPRM a hálózatba kötött járművek információs és kommunikációs technológiai ellátási láncainak biztosítására vonatkozó lehetséges szabályozásokkal foglalkozik, amelyek "indokolatlan kockázatot jelenthetnek az Egyesült Államok kritikus infrastruktúrájára és elfogadhatatlan kockázatot jelenthetnek a nemzetbiztonságra nézve". "Nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy belegondoljunk, hogy egy a hálózatba kötött járművekhez hozzáférő külföldi kormányzat hogyan jelenthet komoly kockázatot mind a nemzetbiztonságunkra, mind az amerikai állampolgárok magánéletére nézve" - mondta Gina Raimondo kereskedelmi miniszter. "Meg kell értenünk, hogy milyen mértékű technológia van ezekben az autókban, amelyek széleskörű adatok rögzítésére, illetve a csatlakoztatott járművek távoli kikapcsolására vagy manipulálására képesek."

Több amerikai autógyártó - köztük a Ford és a GM - már most is gyárt autókat Kínában az amerikai piacon történő értékesítésre. Nem világos azonban, hogy ezeket a járműveket ugyanolyan vizsgálatnak vetik-e alá, mint a kínai vállalatok által gyártottakat. Az autóipar virágzik Kínában, ami komoly fenyegetést jelenthet az amerikai autógyártókra. A kínai BYD elektromos járműgyártó tavaly megelőzte a Teslát, mint a legtöbb autót értékesítő elektromos járműgyártó. Kína a jelentések szerint tavaly több mint ötmillió járművet exportált, amivel először lett a világ legnagyobb járműexportőre. Carlos Tavares, a Chrysler, Jeep, Dodge és más amerikai autómárkák tulajdonosa, a Stellantis vezérigazgatója január végén a kínai autógyártókat a legfőbb versenytársainak nevezte - nem véletlenül.


Magyarországon teljesen más a kormányzati hozzáállás a kínai autógyártókhoz: Orbán Viktor egy hete, február 24-én tárgyalt Vang Csuan-fuval, a BYD elnök-vezérigazgatójával a Karmelita kolostorban

A Motor Trend szerint az elmúlt három évben kilenc kínai autógyártó telepedett le Mexikóban, ami a kínai autógyártóknak - ha valaha is úgy döntenének, hogy belépnek az amerikai piacra - közvetlen és könnyű utat biztosít. Alig három rövid év alatt a kínai autók népszerűsége ugrásszerűen megnőtt Mexikóban, az országban eladott járművek mintegy kilenc százaléka kínai márkáktól származik. Mexikói hírforrások szerint 2022-ben a kínai járművek eladásai felülmúlták az amerikai gyártmányú modelleket. Kína egyben a világ legnagyobb autópiaca is, 2022-ben mintegy 23,6 millió autót adtak el, míg az amerikaiak ugyanebben az időszakban ennek csak mintegy felét vásárolták. Az eladások csökkenése az amerikai autóiparban csökkenő termelési számokhoz vezetett.

Más szóval Kína rohamosan a globális autóipar központjává válik, az USA pedig nemcsak a nemzetbiztonság, hanem az amerikai identitás szempontjából alapvető iparág miatt is aggódhat. "Elnökként megfogadtam, hogy jót teszek az autóipari dolgozókkal és a középosztálybeli családokkal, akiknek a munkahelye az autóipartól függ" - mondta ma Biden. "Ezzel és más intézkedésekkel biztosítani fogjuk, hogy az autóipar jövője itt, Amerikában legyen megalkotva amerikai munkásokkal."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #30
    A kóserjobb mindig csalódást okoz a választók nagy részének, de kétlem, hogy a démonizált szélsőjobb irányába fordulnának.
  • M2 #29
    Meloni esetében az a nagy baj, hogy a pálfordulása akkora csalódást okozott a rá szavazó olaszoknak, hogy most tovább fognak lépni a méginkább EU-ellenes, méginkább jobbos, vagy akár a szélsőjobb irányába. Ursula megint elefánt a porcelánboltban, de amikor a fejére szakadna majd az egész, akkor szépen lelép valami jól fizető hivatalnoki állásba egy amerikai szervezethez.
  • NEXUS6 #28
    Hát azért ez nem ilyen egyszerű, hogy akkor özvegy kisnyugdíjas Manyikának most azonnal jó-e, vagy rossz, ha X vállalatot nem az AEG, hanem vitéz Márriásshy Gedeon veszi át és viszi tovább az országosan világhírű Hajdú márkanevet.
    Ha az AEG ugyanakkor csak azért venné meg, hogy a céget bezárja, az 1000 dolgozót elzavarja, dolgozzanak a helyi Tecsóban tovább, a gyártósort átvigye Szlovákiába, ahol centrlizálja a K-európai termelését, akkor szerintem nem nagy ész, és minimális nemzeti elkötelezettség kell ahhoz, hogy belássuk, hogy ez Mo.-nak nem jó. Márpedig az un. rendszerváltást követően ilyen elkótyavetyélések tömegesen történtek.

    Tekintve, hogy ez a reaálgazdasági kapacitás a rendszerváltást követő 20 évben semmivé foszlott a fenti gyakorlatnak köszönhetően, először újra fel kell élpíten Mo termelési kapacitását, előbb bizony bármennyire alantas is, de összeszerelő üzemekkel, aztán, ha jók vagyunk szépen a K+F becsalogatásával lehet folytatani, ami sajnos legalább annyi időbe tellik, mint amennyi ideig rombolták a magyar gazdaságot.
    Ez van, Kína és a kistigrisek is évtizedeket tengődtek, amíg végre meg lett az eredmény. Talán el kéne felejteni azokat az álmokat, hogy a választáson egy jól behúzott X-szel gyak azon nyomban Ausztria szintre húzzuk fel a kereseteket, miközben majd jókat röhögünk a börtönbe vetett korábban kegyelt pénzemberek sorsán.

    Pontosan az a lényeg, amit írsz: "A legtöbb ország megtudja oldani, hogy az EU-s pénzeket a saját vállalataiknak juttassák javarészt. Jogállamisági keretek közt."
    Így van, a gond viszont ugye pont az, hogy viszont tőlük eltérően mi nem az Ő saját embereiknek/vállalataiknak juttatjuk a pénzeket, tehát nincs itt ellentmondás. ;)
    Érdemes megfigyelni az elvileg jobboldali (nyilván inkább szélsőjobboldali a ménsztrím média szerint) olasz Meloni hatalomra jutása körüli kommunikációt, amikor is Ursula kijelentette, hogy ha nem áll be a sorba megvannak Brüsszel eszközei, amiket már M.o és Lenygelország esetében is alkalmaz (sic).
    Nade azt látjuk, hogy Meloni és Ursula szinte a legjobb barátnők, talán még közös hímzőkörbe is járnak. Mi lehet az oka ennek a látszólagos pálfordulásnak?
    Először is lássuk azt, hogy az olasz államadósság nagyjából az EU ezüstérmese a GDP 135%-ával, amit csak némileg árnyal, hogy az államadósság lakossági nagysága a magyaréhoz hasonlóan magas (25% körüli). De nálunk ugye 75%/GDP körüli az államadósság arány.
    Aztán a kormányzáshoz bevett olasz szokás szerint erős politikailag koalíciós együttműködést kell megvalósítani.
    Összességében az olasz kormány mozgástere minimális, nem is nagyon akaszkodik össze emellett Brüsszellel. Másrészt ami még fontosabb azért az olasz nagytőkés rétegnek marhára nem kell olyan szabadságharcokat megvívnia, mint a kárpátmedencei magyar nemzeti újgazdagéknak. Nem kell attól félni, hogy az államcsődö közeli állapotot brüsszel addig csavarja, hogy az esetleg bajba jutó híres olasz vállalatokat pl a termékei minőségéről méltán híres Fiat-ot átjátsza valakinek és a felszámolt gyár helyét sóval hintse be, ahogy az amúgy K-európában szokás (lásd pl Ikarus, Videoton, Orion, Ganz teljes vertikuma, Fég, cukor és édességgyárak, mezőgazdasági gépgyárak stb. stb. stb.).
    Szal az lenne a csoda, ha a retorikájában amúgy roppant harcias menyecskének pörölnie kéne Brüsszelllel.
    A pénz beszél, ahogy arra céloztam.

  • Kotomicuki #27
    Önmagában nincs azzal baj, ha egy nemzetnek vannak gazdagjai - amennyiben a szegényei is emberi életszínvonalon élhetnek. A baj ott kezdődik, hogy itt bűnben fogant a gazdagságuk és ettől a mentalitástól nem is akarnak megszabadulni, hanem továbbra is bűnöznek a nemzet kárára - ráadásul csapnivaló befektetők is és inkább csak elfolyik tőlük, mint gyarapodna: ezért maradnak továbbra is a közpénz-csapokhoz láncolva, ezért küzdenek a hatalomért, hogy ebben a pozícióban maradhassanak, mert az ebül szerzett és ebül kezelt vagyonuk, ezek nélkül pillanatok alatt elolvadna.

    Egy-két önjelöltnek megvannak a saját emberei ügynökei - a zeuban is - , akiket a gazdájuk szeretne itt hatalmon látni, hogy regáléban biztosítsák a zuraik vagyonszerzését, ill. vagyontárgyainak a megőrzését - ezt sosem kellő odaadással végzi a csürhe egyik fele (hiszen ők is kapzsiak, a zuraiktól tanulták...), ezért kell váltogatni őket időnként (választások és megfegyelmezés a "Van élet az európai unión kívül is!" megnyilvánulások/lázadások/teljes hozzánemértés miatt), meg a közhangulat csitítása végett (2006-ban kicsit több is kellett, mert tényleg eléggé gatya volt már a helyzet és nem lehetett tovább takargatni azt az inkompetenciát, amivel terelgetni akarták az országot - kb. mint most a zusában, de ott "szerencséjükre" jönnek a választások és azzal is lehet egy kis időt nyerni; vagy mint Budapest jelenlegi, álliberális önkormányzata...). Na, ezek aztán már tényleg a nemzetellenesség netovábbjai...
    Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2024.03.05. 15:28:07
  • dyra #26
    "Mi is a jó a gyarmati létben és akkor miért is kapálódzik minden értelmes az ellen?"

    Mi a jó a jobbágysági létben?

    Semmi haszna nincs a magyar népnek a magyar gazdag emberekből és cégekből. Semmi. Végletekig kihasználják a saját nemzetüket. Itt élek 50 éve. kérlek magyarázd el nekem miért jó ha lesz egy erős hazai tőkés osztályunk azon kívül, hogy nekik lesz a világ összes tengerén valami szuper hajójuk.
  • Kotomicuki #25
    Az "újkori magyar pénzes réteg" a GMK*-k - közpénz sikkasztás - , majd a 25% ÁFA** - áfa-csalások - bevezetése teremtette meg, ami a privatizációban csúcsosodott ki, amikor az önjelölt réteg, belterjesen szétosztotta az erről meg nem kérdezett nép tulajdonát, ill. idegen kézbe játszotta azt át, mindezt mélyen áron alul, ezzel kilátástalan helyzetbe taszítva az egész országot és annak jövőjét is.
    Magyarország gazdasági és társadalmi lejtmenete innen eredeteztethető. A zunió - "újkori" formájában - már csak a rakétapóthajtás a szakadékban való zuhanáshoz. De még egy rabszíjnak sem utolsó, hogy megakadályozzák vele a dolgok helyrehozatalát.

    *: Gazdasági munkaközösséget 1982. január 1-től lehetett létesíteni Magyarországon.
    **: 1988. január 1-jétől fizetjük a személyi jövedelemadót és az áfát.
  • Kotomicuki #24
    Igazad van, egyáltalán nem nemzeti a nagytőkés és ez még csak a kisebb baj.

    Mi is a jó a gyarmati létben és akkor miért is kapálódzik minden értelmes az ellen?

    Valóban tragikomédia, épp ezért kéne még időben visszatérni a normalitás mezejére, mielőtt az újweimari köztársaságokban végleg fel nem bomlik a maradék rend, mert láttuk mi következik abból: a szélsőségre mindig szélsőséges válasz adatik a történelemben és az senkinek sem jó.

    ---

    #23:
    Pedig nem összeesküvéselmélet, mert minden szál ennek igazolásában fut ki!
    Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2024.03.05. 13:14:25
  • dyra #23
    Nincs itt szájkarate. Az UNIOS pénzek jelentősen hozzájárultak, hogy kialakuljon egy újkori magyar pénzes réteg. Erről már beszélhetünk múlt időben. És akkor most mi van? Semmi. Az ország ebből semmit nem profitált.

    "Az eredmény és a cél nem a jogállamiság biztosítása, hanem hogy az EU-s pénzek magyar nagyvállaltokhoz való vándorlását megakadályozzák. Ez nagyjából nyilvánosan is elismert TÉNY."

    Nem tudok ilyenről. Ez egy összeesküvés elmélet. A legtöbb ország megtudja oldani, hogy az EU-s pénzeket a saját vállalataiknak juttassák javarészt. Jogállamisági keretek közt.
  • NEXUS6 #22
    Hát értem ezeket a frázisokat, nem ismeretlenek elöttem, de némi indoklást azonkívül, hogy mindenki ált isk olvasmányai között szerepelt már a Pató Pál úr, na és ugye ezért aztán tisztában is vagyunk vele, hogy ilyen EZ a magyar elit, és persze nyugaton ezt IS, meg mindent IS jobban tudnak!
    Szal ilyen szintű indoklásnál azért többet várnék tőled, feltéve, ha a témához érdemben is, és nem csak floddolás céljából akarsz hozzászólni.

    Konkretizálva: Tekintve, hogy Brüsszel a pályázatok kiírására vonatkozó eljárásrend, szabályozás megsértésébe nem tudott belekötni, amikor a magyar kormány kiemelten a magyar vállalatokat részesítette előnyben, ezért jön a mindenféle a célzottan megcímzett EU-s támogatások kifizetésének, gyak általános erkölcsi, meg elvontabb (az EU nyugati államainál is meglehetősen diverz) jogállamisági intézményrendszer konkretizált működési módjának számonkéréséhez kötése.
    Az eredmény és a cél nem a jogállamiság biztosítása, hanem hogy az EU-s pénzek magyar nagyvállaltokhoz való vándorlását megakadályozzák. Ez nagyjából nyilvánosan is elismert TÉNY.
    Merthogy lásd kistigrisek/Kína korábban pedig Japán gazdasági felemelkedése nem elválasztható a legalább regionális szinten versenyképes nemzeti nagytőkés réteg államilag irányított létrehozásától és megerősítésétől. Ez sajnos gazdasági, makroökonómiai szükségszerűség egy globalizált világban, amit az EU megpróbál esetünkben elgáncsolni, mert hogy nem akarják, hogy az ö (értsd EU vezető gazdasdágai) pénzükől valaki versenytársakat hozzon létre. Ami az ő szempontjukból persze érthető (csak ugye nem ez a kommunikáció). Ennyi. Nem kell ide ez a morális demamgóia!

    Részemről a szájkaratézés is OK, de azt csak szórakozás és nem a tudás elmélyítése céljából művelem.
    Csak azért szólok, hogy ezt előre tisztázzuk.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2024.03.05. 13:08:26
  • dyra #21
    ne fárassz ezzel a nemzeti nagytőkés baromsággal. Régen jobban járunk ha maradunk osztrák gyarmat. Soha nem lesz versenyképes magyar nagytőkés csak állami csecsen logó. Közben a lovét elszedik a magyar lakosságtól cserébe fogyasztásban is kb az unió végén kullogunk és gyakorlatilag nincs értelmezhető szociális rendszerünk. Ez egy tragikomédia ami zajlik.