SG.hu
Teljes robotaxi flottáját visszahívja a Cruise
Egy ütközés miatt a teljes cég válságban van, mind a 950 autonóm járművük elhagyja az utakat. A visszahívás hatalmas kudarc a General Motors Cruise egységének, amely egyre több kérdéssel néz szembe a technológiájával kapcsolatban, amely a GM szerint kulcsfontosságú a növekedési terveihez. Mary Barra, a GM vezérigazgatója júniusban még 2030-ra 50 milliárd dolláros bevételt ígérő előrejelzést tett a Cruise-sal kapcsolatban, habár az az idei harmadik negyedévben több mint 700 millió dolláros veszteséget szenvedett el.
A GM önvezető autókkal foglalkozó leányvállalata, a Cruise visszahívta 950 autonóm szoftverrel felszerelt járművét, miután egy balesetben egy gyalogos, akit eredetileg egy ember vezette autó ütött el, beszorult a cég egyik robotaxija alá, majd magával rántotta. A vállalat egy blogbejegyzésben és a Nemzeti Közúti Közlekedési és Biztonsági Hatósághoz benyújtott visszahívási értesítésben közölte, hogy a robotaxi október 2-i reakciójának elemzése során megállapították, hogy "az ütközésérzékelő alrendszer miatt a Cruise megpróbálhat kihúzódni a forgalomból ahelyett, hogy helyben maradna. A kihúzódás nem az ütközés utáni kívánt válaszreakció."
A múlt hónapban San Franciscóban egy gyalogost elütött egy gázoló, és őt a szomszédos sávba dobta, ahol másodszor is elütötte egy Cruise robotaxi, amelynek esélye sem volt időben megállni. A gyalogos a robotaxi alá került, amely ezután megpróbált félrehúzódni, és mintegy 20 méteren át magával húzta a nőt. "Bár megállapítottuk, hogy a szoftverfrissítés előtt átlagosan 10 millió - 100 millió kilométerenként fordulhatott elő hasonló, súlyos sérüléssel járó ütközés, arra törekszünk, hogy folyamatosan javítsunk és még ritkábbá tegyük ezeket az eseményeket. Ahogy a szoftverünk fejlődik, valószínűleg további visszahívásokat fogunk benyújtani, hogy tájékoztassuk mind az NHTSA-t, mind a nyilvánosságot a flottánk biztonságát fokozó frissítésekről" - írta a vállalat a blogbejegyzésben.
A női utasok kifejezetten szerették a szolgáltatást, mert éjszaka is biztonságos volt
A Cruise és anyavállalata, a GM már hetek óta fokozott ellenőrzés alatt állt egy tűzoltóautóval való ütközés miatt. A vizsgálat azonban az október 2-i eseményt követően hatósági intézkedéssé változott. A kaliforniai gépjárműügyi hivatal és az állami közüzemi bizottság visszavonta az összes olyan engedélyt, amely lehetővé tette a Cruise számára, hogy kereskedelmi forgalomban üzemeltesse robotaxikból álló flottáját San Francisco közútjain. Két nappal később a vállalat bejelentette az összes vezető nélküli tesztelés szüneteltetését Austinban, Houstonban és Phoenixben is, továbbá leállította az egyedileg készített Cruise Origin járművek gyártását is.
A vállalat azóta is válságban van, különösen, hogy újabb jelentések láttak napvilágot, amelyek a vállalat biztonsági gyakorlatát és a szoftver lehetséges hibáit tárják fel. A Cruise-nak szövetségi vizsgálatokkal is szembe kell néznie azzal kapcsolatban, hogy az autonóm járművek hogyan lépnek kapcsolatba a gyalogosokkal. A cég a korábbi jelentéseket megerősítve blogbejegyzésében közölte, hogy biztonsági főnököt keres, aki közvetlenül a vezérigazgatónak fog jelenteni, felbérelte az Exponentet egy technikai felülvizsgálat elvégzésére, és megbízta a Quinn Emanuel ügyvédi irodát, hogy vizsgálja meg a társaság válaszát az október 2-i incidensre, beleértve a vállalat interakcióit a bűnüldöző szervekkel, a szabályozó hatóságokkal és a médiával.
A GM önvezető autókkal foglalkozó leányvállalata, a Cruise visszahívta 950 autonóm szoftverrel felszerelt járművét, miután egy balesetben egy gyalogos, akit eredetileg egy ember vezette autó ütött el, beszorult a cég egyik robotaxija alá, majd magával rántotta. A vállalat egy blogbejegyzésben és a Nemzeti Közúti Közlekedési és Biztonsági Hatósághoz benyújtott visszahívási értesítésben közölte, hogy a robotaxi október 2-i reakciójának elemzése során megállapították, hogy "az ütközésérzékelő alrendszer miatt a Cruise megpróbálhat kihúzódni a forgalomból ahelyett, hogy helyben maradna. A kihúzódás nem az ütközés utáni kívánt válaszreakció."
A múlt hónapban San Franciscóban egy gyalogost elütött egy gázoló, és őt a szomszédos sávba dobta, ahol másodszor is elütötte egy Cruise robotaxi, amelynek esélye sem volt időben megállni. A gyalogos a robotaxi alá került, amely ezután megpróbált félrehúzódni, és mintegy 20 méteren át magával húzta a nőt. "Bár megállapítottuk, hogy a szoftverfrissítés előtt átlagosan 10 millió - 100 millió kilométerenként fordulhatott elő hasonló, súlyos sérüléssel járó ütközés, arra törekszünk, hogy folyamatosan javítsunk és még ritkábbá tegyük ezeket az eseményeket. Ahogy a szoftverünk fejlődik, valószínűleg további visszahívásokat fogunk benyújtani, hogy tájékoztassuk mind az NHTSA-t, mind a nyilvánosságot a flottánk biztonságát fokozó frissítésekről" - írta a vállalat a blogbejegyzésben.
A női utasok kifejezetten szerették a szolgáltatást, mert éjszaka is biztonságos volt
A Cruise és anyavállalata, a GM már hetek óta fokozott ellenőrzés alatt állt egy tűzoltóautóval való ütközés miatt. A vizsgálat azonban az október 2-i eseményt követően hatósági intézkedéssé változott. A kaliforniai gépjárműügyi hivatal és az állami közüzemi bizottság visszavonta az összes olyan engedélyt, amely lehetővé tette a Cruise számára, hogy kereskedelmi forgalomban üzemeltesse robotaxikból álló flottáját San Francisco közútjain. Két nappal később a vállalat bejelentette az összes vezető nélküli tesztelés szüneteltetését Austinban, Houstonban és Phoenixben is, továbbá leállította az egyedileg készített Cruise Origin járművek gyártását is.
A vállalat azóta is válságban van, különösen, hogy újabb jelentések láttak napvilágot, amelyek a vállalat biztonsági gyakorlatát és a szoftver lehetséges hibáit tárják fel. A Cruise-nak szövetségi vizsgálatokkal is szembe kell néznie azzal kapcsolatban, hogy az autonóm járművek hogyan lépnek kapcsolatba a gyalogosokkal. A cég a korábbi jelentéseket megerősítve blogbejegyzésében közölte, hogy biztonsági főnököt keres, aki közvetlenül a vezérigazgatónak fog jelenteni, felbérelte az Exponentet egy technikai felülvizsgálat elvégzésére, és megbízta a Quinn Emanuel ügyvédi irodát, hogy vizsgálja meg a társaság válaszát az október 2-i incidensre, beleértve a vállalat interakcióit a bűnüldöző szervekkel, a szabályozó hatóságokkal és a médiával.