Gyurkity Péter
Betiltja az új benzinkutakat egy kaliforniai város
Nem akarnak újabb helyszíneket, ezzel is segítenék az e-mobilitás elterjedését.
Az elektromos autók fokozatos elterjedésével kapcsolatban általában az újabb modellek bemutatásáról írunk, eközben azonban legalább ilyen fontos a töltőállomások hálózatának kiépítése (nem beszélve az energiaforrások biztosításáról és azok megoszlásáról). Ez utóbbival kapcsolatban kerítettek sort egy érdekes bejelentésre egy kaliforniai városban, amelynek részleteit a napokban közölték.
A bejelentéssel kapcsolatban megjelent írásokban arról olvashatunk, hogy Petaluma önkormányzata betiltotta az új (hagyományos) benzinkutak létesítését, mivel szerintük bőven elegendő számú állomás áll jelenleg is rendelkezésre. A mintegy 60 ezer fős város összesen 16 ilyen benzinkúttal rendelkezik, ezzel az összes lakóövezetből alig 5 perc elérhetünk a legközelebbi helyszínre, vagyis nincs igazán szükség a további állomásokra. Újabb kutak üzembe helyezésére sem lesz lehetőség (már amennyiben a bizottság a második alkalommal is jóváhagyja a javaslatot, erre van ugyanis szükség annak életbe lépéséhez), viszont az elektromos töltőállomások létesítése továbbra is engedélyezett lesz, ez pedig mindenki számára egyértelműen jelzi a város vezetése által kívánt irányt.
A város maga tervezi az e-töltőállomások hálózatának, az ezzel kapcsolatos infrastruktúra kiépítését, viszont eközben kifejezetten bátorítják a benzinkutakat az e-töltők üzembe helyezésére, hogy felgyorsítsák a folyamatot. A hosszabb távú tervben egy 2030-as céldátum szerepel, addigra megvalósítanák a város karbonsemleges üzemelését, ezzel kapcsolatban már február folyamán megszületett a végleges döntés. Ebben számítanak a Stand.earth csoport további támogatására, amely a saját, SAFE Cities elnevezésű programján keresztül segíti az alulról történő építkezést, a helyi közösségek, szomszédok, valamint a megválasztott képviselők meggyőzését az átállás szükségességéről.
A lépésnek akadnak kritikusai is, szerintük a piac maga könnyedén eldöntené, mennyiben van szükség új kutakra, legyenek azok hagyományos, avagy elektromos kivitelűek. Egyelőre kérdéses, hogy politikai döntésekkel mennyiben garantálhatjuk a gyorsabb és biztonságosabb átállást, amely egyben a piaci viszonyokat sem befolyásolja túlságosan.
Az elektromos autók fokozatos elterjedésével kapcsolatban általában az újabb modellek bemutatásáról írunk, eközben azonban legalább ilyen fontos a töltőállomások hálózatának kiépítése (nem beszélve az energiaforrások biztosításáról és azok megoszlásáról). Ez utóbbival kapcsolatban kerítettek sort egy érdekes bejelentésre egy kaliforniai városban, amelynek részleteit a napokban közölték.
A bejelentéssel kapcsolatban megjelent írásokban arról olvashatunk, hogy Petaluma önkormányzata betiltotta az új (hagyományos) benzinkutak létesítését, mivel szerintük bőven elegendő számú állomás áll jelenleg is rendelkezésre. A mintegy 60 ezer fős város összesen 16 ilyen benzinkúttal rendelkezik, ezzel az összes lakóövezetből alig 5 perc elérhetünk a legközelebbi helyszínre, vagyis nincs igazán szükség a további állomásokra. Újabb kutak üzembe helyezésére sem lesz lehetőség (már amennyiben a bizottság a második alkalommal is jóváhagyja a javaslatot, erre van ugyanis szükség annak életbe lépéséhez), viszont az elektromos töltőállomások létesítése továbbra is engedélyezett lesz, ez pedig mindenki számára egyértelműen jelzi a város vezetése által kívánt irányt.
A város maga tervezi az e-töltőállomások hálózatának, az ezzel kapcsolatos infrastruktúra kiépítését, viszont eközben kifejezetten bátorítják a benzinkutakat az e-töltők üzembe helyezésére, hogy felgyorsítsák a folyamatot. A hosszabb távú tervben egy 2030-as céldátum szerepel, addigra megvalósítanák a város karbonsemleges üzemelését, ezzel kapcsolatban már február folyamán megszületett a végleges döntés. Ebben számítanak a Stand.earth csoport további támogatására, amely a saját, SAFE Cities elnevezésű programján keresztül segíti az alulról történő építkezést, a helyi közösségek, szomszédok, valamint a megválasztott képviselők meggyőzését az átállás szükségességéről.
A lépésnek akadnak kritikusai is, szerintük a piac maga könnyedén eldöntené, mennyiben van szükség új kutakra, legyenek azok hagyományos, avagy elektromos kivitelűek. Egyelőre kérdéses, hogy politikai döntésekkel mennyiben garantálhatjuk a gyorsabb és biztonságosabb átállást, amely egyben a piaci viszonyokat sem befolyásolja túlságosan.