Berta Sándor
Digitális pilótafülkét készített a Daimler
A szoftver a szeptemberben bemutatandó új S-osztályú Mercedesekhez készült.
A Daimler úgy döntött, hogy az év végén érkező Mercedes S-osztályhoz kifejleszti az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) nevű informatikai és szórakoztatórendszer új generációját. A megoldás legfontosabb újdonságai között van, hogy immár nem csupán a sofőr, hanem gyakorlatilag az összes utas tud az autóval kommunikálni. Ennek köszönhetően a jövőben My MBUX nevet viselő program számos nyelven ért, rendelkezik lexikális tudással és sok esetben a "Hey Mercedes" parancs nélkül is működésbe lép.
A társaság a beépített hardvert is teljesen áttervezte, aminek köszönhetően közel 30 kapcsolóval és gombbal lett kevesebb. A gépkocsi számos funkciót magától is felismer a pillantással való és a gesztusvezérlés miatt, s többek között magától tudja, hogy a bal vagy a jobb oldali külső visszapillantó tükröt kell-e beállítania.
Az új rendszer fő eleme a középen elhelyezett hatalmas függőleges érintőképernyő. Mindegyik utasnak is van saját érintőkijelzője lesz, továbbá elérhető egy kivehető táblagép, amely távirányítási célokat szolgál. A képernyők egy része az OLED-technológiára épül. A jármű vezetője gyakorlatilag egy 3D-hatásokkal kiegészített digitális pilótafülkében foglal helyet. Kérésre az új modellek egy új generációs fejmagasságban lévő kijelzővel (HUD) is rendelhetők, amely a kiterjesztett tartalmakat is képes dinamikusan megjeleníteni.
Az új rendszer eltárolja minden személy saját beállításait és lehetővé teszi, hogy az egyes felhasználók PIN-kód, íriszfelismerési funkció vagy ujjlenyomat segítségével azonosítsák magukat. Az autóból akár átutalások is kezdeményezhetők és végrehajthatók.
Sajjad Khan, a Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja közölte, hogy a céljuk az, hogy az ügyfeleiknek maximális kényelmet és személyre szabhatóságot kínáljanak, valamint egy olyan rendszert, amely még átgondoltabb és individuálisabb. A szoftver igyekeztek minél felhasználóbarátabbá tenni, erre optimalizálták, s emiatt az ügyfeleik időt takaríthatnak meg és komoly többletértéket kapnak. Ez a dolog sokkal többről szól, mint képernyőkről és beszédvezérlésről, ezáltal a My MBUX a gépkocsi gerincévé, sőt, annak központi agyává válik.
A Daimler úgy döntött, hogy az év végén érkező Mercedes S-osztályhoz kifejleszti az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) nevű informatikai és szórakoztatórendszer új generációját. A megoldás legfontosabb újdonságai között van, hogy immár nem csupán a sofőr, hanem gyakorlatilag az összes utas tud az autóval kommunikálni. Ennek köszönhetően a jövőben My MBUX nevet viselő program számos nyelven ért, rendelkezik lexikális tudással és sok esetben a "Hey Mercedes" parancs nélkül is működésbe lép.
A társaság a beépített hardvert is teljesen áttervezte, aminek köszönhetően közel 30 kapcsolóval és gombbal lett kevesebb. A gépkocsi számos funkciót magától is felismer a pillantással való és a gesztusvezérlés miatt, s többek között magától tudja, hogy a bal vagy a jobb oldali külső visszapillantó tükröt kell-e beállítania.
Az új rendszer fő eleme a középen elhelyezett hatalmas függőleges érintőképernyő. Mindegyik utasnak is van saját érintőkijelzője lesz, továbbá elérhető egy kivehető táblagép, amely távirányítási célokat szolgál. A képernyők egy része az OLED-technológiára épül. A jármű vezetője gyakorlatilag egy 3D-hatásokkal kiegészített digitális pilótafülkében foglal helyet. Kérésre az új modellek egy új generációs fejmagasságban lévő kijelzővel (HUD) is rendelhetők, amely a kiterjesztett tartalmakat is képes dinamikusan megjeleníteni.
Az új rendszer eltárolja minden személy saját beállításait és lehetővé teszi, hogy az egyes felhasználók PIN-kód, íriszfelismerési funkció vagy ujjlenyomat segítségével azonosítsák magukat. Az autóból akár átutalások is kezdeményezhetők és végrehajthatók.
Sajjad Khan, a Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja közölte, hogy a céljuk az, hogy az ügyfeleiknek maximális kényelmet és személyre szabhatóságot kínáljanak, valamint egy olyan rendszert, amely még átgondoltabb és individuálisabb. A szoftver igyekeztek minél felhasználóbarátabbá tenni, erre optimalizálták, s emiatt az ügyfeleik időt takaríthatnak meg és komoly többletértéket kapnak. Ez a dolog sokkal többről szól, mint képernyőkről és beszédvezérlésről, ezáltal a My MBUX a gépkocsi gerincévé, sőt, annak központi agyává válik.