Berta Sándor

Digitális pilótafülkét készített a Daimler

A szoftver a szeptemberben bemutatandó új S-osztályú Mercedesekhez készült.

A Daimler úgy döntött, hogy az év végén érkező Mercedes S-osztályhoz kifejleszti az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) nevű informatikai és szórakoztatórendszer új generációját. A megoldás legfontosabb újdonságai között van, hogy immár nem csupán a sofőr, hanem gyakorlatilag az összes utas tud az autóval kommunikálni. Ennek köszönhetően a jövőben My MBUX nevet viselő program számos nyelven ért, rendelkezik lexikális tudással és sok esetben a "Hey Mercedes" parancs nélkül is működésbe lép.

A társaság a beépített hardvert is teljesen áttervezte, aminek köszönhetően közel 30 kapcsolóval és gombbal lett kevesebb. A gépkocsi számos funkciót magától is felismer a pillantással való és a gesztusvezérlés miatt, s többek között magától tudja, hogy a bal vagy a jobb oldali külső visszapillantó tükröt kell-e beállítania.

Az új rendszer fő eleme a középen elhelyezett hatalmas függőleges érintőképernyő. Mindegyik utasnak is van saját érintőkijelzője lesz, továbbá elérhető egy kivehető táblagép, amely távirányítási célokat szolgál. A képernyők egy része az OLED-technológiára épül. A jármű vezetője gyakorlatilag egy 3D-hatásokkal kiegészített digitális pilótafülkében foglal helyet. Kérésre az új modellek egy új generációs fejmagasságban lévő kijelzővel (HUD) is rendelhetők, amely a kiterjesztett tartalmakat is képes dinamikusan megjeleníteni.

Az új rendszer eltárolja minden személy saját beállításait és lehetővé teszi, hogy az egyes felhasználók PIN-kód, íriszfelismerési funkció vagy ujjlenyomat segítségével azonosítsák magukat. Az autóból akár átutalások is kezdeményezhetők és végrehajthatók.

Sajjad Khan, a Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja közölte, hogy a céljuk az, hogy az ügyfeleiknek maximális kényelmet és személyre szabhatóságot kínáljanak, valamint egy olyan rendszert, amely még átgondoltabb és individuálisabb. A szoftver igyekeztek minél felhasználóbarátabbá tenni, erre optimalizálták, s emiatt az ügyfeleik időt takaríthatnak meg és komoly többletértéket kapnak. Ez a dolog sokkal többről szól, mint képernyőkről és beszédvezérlésről, ezáltal a My MBUX a gépkocsi gerincévé, sőt, annak központi agyává válik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #2
    "Digitális pilótafülkét készített a Daimler"
    Mihez, a Millenium Falconhoz? Talán utasteret, meg vezetőülést, nem pilótafülkét! Gúglifordító rulez! XD

    "Az autóból akár átutalások is kezdeményezhetők és végrehajthatók." Hiányzott, mint faxra a saskarom. Ezt értsd: egy nem túl képzett hekker menet közben is kifoszthatja a bankszámládat az autó rendszerein keresztül. Ami tekintve, hogy a gyárak valszeg ritkábban fogna biztonsági frissítéseket rá tolni, mint az utolsó kínai mobil gyár, nagyobb valószínűséggel fog bekövetkezni.

    "Sajjad Khan, a Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja közölte, hogy a céljuk az, hogy az ügyfeleiknek maximális kényelmet és személyre szabhatóságot kínáljanak, valamint egy olyan rendszert, amely még átgondoltabb és individuálisabb." Értsd, átülsz más kocsijába, agyfaszt kapsz a beállításoktól. Eddig csak az EQ volt tiltott a vendégfelhasználónak, most ez magasabb szintre emelkedik! XD

    "Ez a dolog sokkal többről szól, mint képernyőkről és beszédvezérlésről, ezáltal a My MBUX a gépkocsi gerincévé, sőt, annak központi agyává válik." Aha, asszem az én kocsim is vezérelhető hangutasításokkal, az életben nem próbáltam még ki, de gondolom 10 éve is ilyen BS marketing szöveggel reklámozták, azt is.
  • Tetsuo #1
    Hogy hágná meg őket a ló!